Bikester - sklep rowerowy online
14 DNI NA ZWROT TOWARU
DARMOWA WYSYŁKA OD 499 ZŁ,-6
Bagażniki dachowe
W większości samochodów można zamontować bagażnik dachowy na rowery, co oznacza, że nie jest potrzebny hak. Bagażnik pozostaje swobodnie dostępny, a Ty masz niczym niezakłócony widok z tylnej szyby. W zależności od modelu bagażnika, na dachu można przewozić do czterech rowerów. Ponieważ rowery znajdują się na wierzchu samochodu, trzeba liczyć się z nieco wyższym zużyciem paliwa. Wszystkie oferowane tutaj bagażniki dachowe są przetestowane i dopuszczone do ruchu drogowego.

Bagażniki na dach

1 Artykuł
Filtr
Resetuj

Cena

do
Sortuj
Najbardziej popularne Aktualności Najlepsza ocena Najwyższe ceny Najniższe ceny Najwyższy rabat
Filtr
Sortuj
Najbardziej popularne Aktualności Najlepsza ocena Najwyższe ceny Najniższe ceny Najwyższy rabat
Thule FastRide Uchwyt na rower
Thule FastRide Uchwyt na rower
Thule
FastRide Uchwyt na rower
1.039,00 zł
darmowa wysyłka
SALE

Jak wybrać dobry bagażnik rowerowy na dach?

Przewożenie roweru w samochodzie wiąże się z koniecznością rozłożenia go na części, jednak demontaż kół, a potem ich poprawne zamontowanie z powrotem może dla wielu użytkowników okazać się zbyt trudne. Jest to poza tym czasochłonne, wymaga przewożenia narzędzi, zatem rowerzyści niechętnie korzystają z takiego rozwiązania. Jeśli chcesz przewieźć rower znacznie lepiej sprawdzi się w tym celu bagażnik na rower, który pozwala na wygodne przetransportowanie jednośladu na zewnątrz samochodu.

Bagażnik rowerowy na dach

Można wyróżnić trzy sposoby montażu bagażników rowerowych zależnie od miejsca, w którym się znajdują:

  • Stelaże montowane na dach samochodu,
  • Uchwyty mocowane na klapie bagażnika,
  • Platformy przytwierdzane do haka holowniczego.

Wybierając jedno z tych trzech rozwiązań można dopasować sposób przewożenia roweru do swoich potrzeb.

Rower na dachu – jakie bagażniki znajdziesz w sklepach

Przewożenie roweru na dachu samochodu jest dość popularnym rozwiązaniem. W stosunku do bagażników montowanych z tyłu samochodu jest o tyle lepsze, że w żaden sposób nie utrudnia dostępu do bagażnika samochodowego. Turystyka rowerowa, czyli zwiedzanie pięknych zakątków Polski i Europy to coraz popularniejszy sposób spędzania czasu wolnego. Jednak nie każdy chce i jest w stanie przewieźć na rowerze niezbędne bagaże. Dlatego wiele osób decyduje się na rozwiązanie pośrednie – przewozi rower i bagaże samochodem na miejsce noclegu czy do punktu wypadowego, skąd dalej kontynuuje się zwiedzanie już na jednośladzie.

Przewożenie roweru w bagażniku na dachu pozwala także na swobodne przetransportowanie nawet czterech lub sześciu jednośladów równocześnie. To rozwiązanie najlepiej wybierać do tego rodzaju samochodów, które fabrycznie mają zamontowane na dachu relingi. Wówczas bez zbędnych przeróbek można zamontować tam bagażnik.

Aby bagażnik rowerowy na dach zapewniał stabilność przewożonym rowerom w czasie jazdy samochodem do relingów mocuje się poprzeczne belki. Dwa podstawowe rodzaje belek to:

  • Stalowe belki o przekroju prostokątnym, w których uchwyt stanowi obejma,
  • Aluminiowe belki o aerodynamicznym kształcie, uchwyty mocowane na wsuwki.

Wśród ofert producentów można wyróżnić kilka rodzajów bagażników – od tych tańszych, o prostej konstrukcji, lecz skomplikowanym montażu, zapewniających niższą stabilność w czasie jazdy, po droższe modele, które dają większą pewność bezpiecznego przewozu rowerów.

  1. W tanich modelach rower przewożony jest w specjalnym uchwycie. Koła utrzymywane są w jednej pozycji przez wpuszczenie ich w rynienkę, natomiast ramę w połowie długości dolnej rury trzyma tzw. „łapa” – uchwyt przypominający szczypce. Mocne trzymanie ramy gwarantuje obejma, której zacisk reguluje się przez dokręcanie śruby. Sam uchwyt musi być następnie dobrze przymocowany do podstawy konstrukcji bagażnika.
    Plusem takiego rozwiązania jest jego niska cena oraz dość prosta konstrukcja. Minusem natomiast – czasochłonny montaż roweru w uchwytach. Dodatkowo obejma tego typu zamontowana na ramie może spowodować uszkodzenia lakieru i zniszczenie ramy, przy czym wiele nowszych modeli rowerów o większej średnicy rury ramy nie nadaje się do tego rodzaju uchwytu, ponieważ rama będzie za szeroka.
  2. Rozwiązania nieco droższe, jednak bardziej stabilne i uniwersalne, cechują się przede wszystkim uproszczeniem sposobu mocowania roweru w uchwytach. Dominują szybkozamykacze, nie trzeba więc żmudnie przykręcać uchwytów śrubokrętem, dodatkowo można zabezpieczyć rowery zamkiem, zapobiegającym przypadkowemu otwarciu się uchwytów. Jest to rozwiązanie umożliwiające wygodne przewożenie rowerów – pozwala na szybszy i łatwiejszy montaż niż w przypadku tańszych bagażników, gdzie trzeba przykręcać uchwyty do belek i belki do relingu.
  3. Istnieje także trzeci rodzaj przewożenia rowerów, zapewniający największą stabilność i pewność chwytu. Z tego względu rozwiązanie to jest często stosowane przez profesjonalne teamy kolarskie czy kolarzy szosowych, a także przez osoby, które posiadają rowery z ramą wykonaną z włókna węglowego. Są to specjalne bagażniki rowerowe na dach, w których jednoślad jest trzymany za widelec – wymaga to demontażu przedniego koła, które może być przewożone osobno wewnątrz samochodu lub również na dachu, w specjalnym uchwycie. Taki rodzaj przewożenia rowerów pozwala zapobiegać uszkodzeniom ramy z karbonu. Uchwyty są bardzo mocne, zapewniają stabilne przewożenie jednośladu, a także łatwy montaż roweru na dachu.
SeaSucker Bomber Bagażnik samochodowy

O czym jeszcze warto pamiętać?

Wybierając bagażnik rowerowy na dach warto zwrócić uwagę nie tylko na rodzaj obejmy, która podtrzymuje ramę, ale również na sposób mocowania kół – czy są to tylko rynienki, czy może uchwyty dodatkowo zabezpieczone paskiem.

Jeśli przewozisz rower na dachu samochodu, warto zadbać o ochronienie go przed pogodą oraz przed owadami. Sprawdzi się do tego pokrowiec przeciwdeszczowy lub inny rodzaj osłony.

W sklepie Bikester.pl znajdziesz bagażniki dostosowane do przewożenia rowerów na dachu. Minusem takiego rozwiązania jest położenie rowerów dość wysoko – w przypadku wyższych modeli samochodów, cechujących się wysokim podwoziem, samochód zyskuje dodatkowe półtora metra ogólnej wysokości, co sprawia, że w przejazdach przez niskie bramy czy podczas parkowania trzeba zachować szczególną ostrożność. Bagażnik rowerowy na dach wpływa również na aerodynamikę pojazdu, dlatego przewożąc rowery należy pamiętać o tym, że w czasie jazdy z zamontowanymi na górze rowerami będzie mocniej odczuwalny opór powietrza.

Producenci zapewniają jednak nowoczesne metody montażu rowerów, dlatego nawet mimo że jednoślady znajdują się dość wysoko, są bezpiecznie umocowane. Dzięki temu masz pełen dostęp do klapy samochodu. Nie trzeba także martwić się o to, że bagażnik zasłania tablicę rejestracyjną czy tylne światła, co ma miejsce w przypadku uchwytów mocowanych na haku holowniczym i na klapie samochodu.