Bikester - sklep rowerowy online
14 DNI NA ZWROT TOWARU
DARMOWA WYSYŁKA OD 499 ZŁ,-6
Lampki na baterie – przednie
Jeszcze przed świtem lub wieczorem po zapadnięciu zmroku – bezpieczeństwo na rowerze to nie problem. Każdy, kto ma przy sobie lampkę LED na baterie, może ją bardzo szybko zamocować do kierownicy, zapewniając sobie tym samym lepszą widoczność i skutecznie oświetlając drogę przed sobą. W przypadku wielu modeli lampek przednich do montażu i demontażu nie jest nawet wymagany oddzielny uchwyt na kierownicy. Dzięki inteligentnym systemom zatrzaskowym taka lampka przednia może być stosowana w każdym rowerze. Nowoczesne lampki LED zapewniają optymalne oświetlenie przy minimalnym zużyciu energii. Wiele lampek przednich LED wyposażonych jest podobnie do migających lampek tylnych w wiele trybów pracy, które jednym wciśnięciem przycisku przełączają z trybu oszczędnego w tryb ekstra jasny.

Lampki przednie na baterie

8 Artykuł
Filtr
Resetuj

Montaż bez użycia narzędzi

  • Nie 2
  • Tak 2

Waga w g

g
g

Przeznaczony dla E-Bike

  • nie 7
  • tak 1

Seria

  • Lezyne Hecto 1

Cena

do

Opinie klientów

  • 1
  • 1
  • 3
Sortuj
Najbardziej popularne Aktualności Najlepsza ocena Najwyższe ceny Najniższe ceny Najwyższy rabat
Filtr
Sortuj
Najbardziej popularne Aktualności Najlepsza ocena Najwyższe ceny Najniższe ceny Najwyższy rabat
Trelock LS 600 I-GO Vector 60 Reflektor przedni
Trelock LS 600 I-GO Vector 60 Reflektor przedni
Trelock
LS 600 I-GO Vector 60 Reflektor przedni
326,99 zł
SALE
Trelock LS 460 I-GO Power 40 Światło przednie USB
Trelock LS 460 I-GO Power 40 Światło przednie USB
Trelock
LS 460 I-GO Power 40 Światło przednie USB
230,99 zł
SALE
Trelock LS 950 Control ION Reflektor przedni, czarny
Trelock LS 950 Control ION Reflektor przedni, czarny
Trelock
LS 950 Control ION Reflektor przedni, czarny
MSRP 527,99 zł 339,00 zł
- 35 %
SALE
Supernova Mini 2 Światło Przednie do roweru elektrycznego do MonkeyLink, czarny
Supernova Mini 2 Światło Przednie do roweru elektrycznego do MonkeyLink, czarny
Supernova
Mini 2 Światło Przednie do roweru elektrycznego do MonkeyLink, czarny
MSRP 845,99 zł 719,00 zł
darmowa wysyłka
- 15 %
SALE
Lezyne Hecto Drive 40 Reflektor przedni LED, kolorowy
Lezyne Hecto Drive 40 Reflektor przedni LED, kolorowy
Lezyne
Hecto Drive 40 Reflektor przedni LED, kolorowy
239,99 zł
SALE
Supernova M99 Mini Pro B54 Światło przednie z baterią, czarny
Supernova M99 Mini Pro B54 Światło przednie z baterią, czarny
Supernova
M99 Mini Pro B54 Światło przednie z baterią, czarny
MSRP 2.729,00 zł 2.469,00 zł
darmowa wysyłka
SALE
Lezyne EBike Micro Drive 500 Światło przednie, czarny
Lezyne EBike Micro Drive 500 Światło przednie, czarny
Lezyne
EBike Micro Drive 500 Światło przednie, czarny
305,99 zł
SALE
spanninga Thor 1100 Reflektor przedni, czarny/brązowy
spanninga Thor 1100 Reflektor przedni, czarny/brązowy
spanninga
Thor 1100 Reflektor przedni, czarny/brązowy
MSRP 533,99 zł 499,00 zł
darmowa wysyłka
SALE

Lampki przednie na baterie - jakość i bezpieczeństwo w jednym!

Oświetlenie rowerowe jest elementem wyposażenia obowiązkowego, wymaganego prawem i gwarantującego bezpieczeństwo rowerzysty podczas jazdy w warunkach gorszej widoczności. Zarówno osoby, które na co dzień poruszają się na rowerze po zmroku, jak i ci, którzy korzystają ze swojego jednośladu głównie w dzień powinni pamiętać o tym, by na ich rowerze znalazły się odpowiednie światła umożliwiające bezpieczne poruszanie się na drodze. Jednym z łatwiejszych sposobów, by zapewnić sobie źródło światła na rowerze są lampki rowerowe na baterie. Jak wykorzystać je najskuteczniej?

Oświetlenie rowerowe a przepisy – o czym warto pamiętać?

Rozporządzenie Ministra Transportu z 6.06.2013 w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz ich niezbędnego wyposażenia, Dz. Ustaw 2013 poz. 951 jest najważniejszym dokumentem określającym zasady dla oświetlenia rowerowego i niezbędnych jego elementów. Jak podaje Art. 53, ust. 1., rower oraz wózek rowerowy powinny być wyposażone w co najmniej jedno światło barwy białej lub żółtej z przodu oraz co najmniej jedno światło odblaskowe barwy czerwonej o kształcie innym niż trójkąt i co najmniej jedno światło pozycyjne barwy czerwonej z tyłu. Oba światła mogą być migające. Rower można oczywiście doświetlić dodatkowymi światłami oraz dowolną liczbą odblasków, choć należy pamiętać, że nadmiar świateł rozmieszczonych dowolnie również nie sprzyja bezpieczeństwu i może wprowadzać w błąd innych uczestników ruchu drogowego.

Ważną zasadą dotyczącą oświetlenia rowerowego jest kwestia montażu lampek rowerowych. Ze względu na fakt, że większość rowerzystów porusza się na jednośladzie w dzień, przy dobrej widoczności, prawo dopuszcza, by oświetlenie nie było zamocowane do roweru, jeśli jest jasno. To znacząco ułatwia życie choćby wielbicielom MTB, którzy skacząc na rowerach mogliby pogubić nawet najlepiej zamontowane lampki. W ich przypadku, podobnie jak dla wielu rowerzystów, sprawdzają się lampki na rower z łatwym mocowaniem, które można przewozić w plecaku i zamontować w razie potrzeby.

Lampki rowerowe na baterię i dynamo

W obrębie oświetlenia rowerowego dostępnego na rynku, najpopularniejsze są obecnie dwa warianty zasilania: lampki na baterie oraz oświetlenie zasilane z dynamo, wprawianego w ruch podczas jazdy. Te drugie, choć wykorzystywane przez rowerzystów znacznie dłużej, często sprawdzają się głównie w rowerach miejskich, gdzie dodatkowy opór koła ze strony dynama nie jest większym problemem. Znacznie wygodniejsze i praktyczniejsze z perspektywy użytkownika są jednak, bez wątpienia, lampki na rower zasilane na baterie. Ich różnorodność budowy, mocowania czy intensywności światła pozwala doskonale dopasować oświetlenie do naszych potrzeb i stworzyć zestaw, dzięki któremu jazda na rowerze w ciemności będzie bezpieczniejsza. Do najbardziej niezawodnych lampek na baterie należą te oferowane przez wiodące marki oświetleniowe, jak Busch + Müller, Lupine, Knog i Lezyne. Co najważniejsze, lampki te można bez problemu odczepić z ramy rowerowej po zakończonej jeździe i nie obawiać się, że zostaną skradzione, uszkodzone przez deszcz czy oderwane podczas bardziej intensywnej jazdy w terenie.

Lampki na rower a odblaski rowerowe

Starsi rowerzyści mają często tendencję do wyposażania swoich rowerów w mnóstwo odblasków, często rezygnując na ich korzyść z właściwego oświetlenia. W praktyce jednak rozwiązanie takie nie sprawdza się najlepiej, bo choć same odblaski gwarantują lepszą widoczność na drodze, przy naprawdę trudnych warunkach drogowych nie wystarczą. To tak, jak gdyby samochody poruszały się w nocy z odblaskami zamiast świateł! Warto więc, nawet jeżdżąc w dzień, pomyśleć o odpowiednim doposażeniu roweru w oświetlenie i wożeniu go w plecaku czy rowerowym koszyku – na wszelki wypadek. Lampki na baterie działają naprawdę długo, a gdy się wyczerpią, wystarczy wymienić baterię lub akumulator „paluszek” i ruszać w dalszą drogę. To niewielka cena za bezpieczeństwo drogowe.