Opis
Campagnolo Bora WTO 60 DB Wheelset 28" 12x100/142mm Campagnolo Clincher TL Black Label
Opis tego produktu został przetłumaczony automatycznie. Za ewentualne błędy przepraszamy.
Campagnolo wprowadza na rynek swoje pierwsze aerodynamiczne koło z hamulcem tarczowym o profilu 60 mm dla miłośników prędkości. Wysoki profil, który może przenieść wszystkie zalety aerodynamiczne z naszych badań i rozwoju na drogę. Konstrukcja każdego elementu wirnika umożliwia maksymalną penetrację aerodynamiczną: Przy pewnych kątach wiatr staje się nawet cennym sprzymierzeńcem zawodnika.
Karbonowe obręcze o jednokierunkowej powierzchni i zaokrąglonym profilu zoptymalizowanym w tunelu aerodynamicznym, nowe aerodynamiczne piasty aluminiowe i ceramiczny system łożysk stożkowych USB. Każda decyzja projektowa ma tylko jeden cel: Optymalizacja wydajności. Profil obręczy o szerokości wewnętrznej 19 mm stanowi doskonałe połączenie z oponami o średnicy 23, 25 i 28 mm. Dzięki technologii 2-Way Fit, Campagnolo gwarantuje pełną kompatybilność z oponami klinkierowymi i bezdętkowymi. Podstawa obręczy bez otworów, uzyskana dzięki opatentowanemu systemowi Momag, umożliwia zmniejszenie masy, zwiększa sztywność, a także pomaga przy stosowaniu opon bezdętkowych: Nie jest wymagana taśma uszczelniająca. Konserwacja i czyszczenie koła podczas wymiany opon nigdy nie było łatwiejsze.
Celem tych kół są ekstremalne osiągi, a mantrą Campagnolo jest niezawodność: Szprychowanie G z podwojoną liczbą szprych po lewej stronie przedniego koła zapewnia zrównoważone i bezpieczne hamowanie w każdych warunkach. BORA WTO 60 DB: przystosowana do zwycięstw w sprintach na finiszu, wyścigach na torze, wyścigach na czas i triathlonie.
60 mm prawdziwa istota aerodynamiki.
Konstrukcja obręczy zapewnia maksymalną penetrację aerodynamiczną: Przy kącie padania wiatru wynoszącym od 10° do 20°, czyli w warunkach, które dotyczą 80% czasu spędzanego w siodle, kierownica ta nie ma sobie równych w pokonywaniu oporu powietrza. Wąska konstrukcja piasty w części środkowej zmniejsza powierzchnię czołową elementu, a specjalna konstrukcja kołnierzy sprzyja uwalnianiu strumienia powietrza. Eliptyczny przekrój 24 szprych drastycznie zmniejsza opór toczenia.
Szybko i... sprawnie
Sprawdzony system ceramicznej powłoki łożyska stożkowego USB zapewnia o 50 % większą zdolność ślizgową w porównaniu ze standardowymi łożyskami. Profil 2-Way Fit umożliwia nie tylko montaż opon klinczerowych, ale także opony o najniższym dostępnym obecnie oporze toczenia: bezdętkowej. Szerokość wewnętrzna 19 mm umożliwia montaż opon 23, 25 i 28 mm przy doskonałym połączeniu systemu obręcz-opona.
Decyzja dotycząca aerodynamiki... ale od Campagnolo
Profil 60 mm umożliwia przeniesienie na koło wszystkich rzeczywistych zalet optymalizacji aerodynamicznej, których nie można osiągnąć przy zastosowaniu niższych profili. Konstrukcja koła umożliwia ograniczenie do minimum strat mocy poprzez przeniesienie całej mocy wytwarzanej przez rowerzystę na asfalt. Profil 60 mm i masa pary kół wynosząca 1.59 g sprawiają, że to koło jest idealnym sprzymierzeńcem do dominacji na finiszu sprintów, wyścigów na torze, jazdy na czas i dystansów kolarskich w triathlonie.
Ultra gładkie łożyska USB
Najbardziej interesującymi właściwościami są absolutnie gładkie powierzchnie i mniejsze tarcie, co pozwala maksymalnie ograniczyć straty energii. Jeśli dodać do tego zmniejszoną masę i odporność na korozję, to widać, dlaczego możemy zaoferować najlepsze z najlepszych rozwiązań w zakresie USB. Cała moc jest przenoszona na drogę bez strat. Firma Campagnolo zawsze była szanowana za niezwykle płynną pracę i niezawodność swoich piast. Cechy te wynikają z faktu, że wszystkie projekty są opracowywane w dziale badawczo-rozwojowym Campy Tech Lab, a do każdego szczegółu przywiązuje się niemal maniakalną uwagę. Piasty z łożyskami ceramicznymi USB (Ultra Smooth Bearings) dodatkowo zwiększają płynność pracy kółek, zmniejszają ich wagę i ograniczają konieczność konserwacji. Testy porównawcze wykazały, że łożyska USB są o 50% bardziej gładkie niż łożyska standardowe. Zwiększenie wydajności podczas zawodów, a nawet przejażdżka z przyjaciółmi są teraz łatwiejsze. Technologia USB - Ultra Smooth Bearings - jest stosowana w mechanizmach korbowych rowerów Record oraz w nowych kołach Shamal Ultra.
G3 - Geometria
Ekskluzywna konfiguracja szprych G firmy Campagnolo obejmuje grupy trzech równoległych szprych o prostej główce, ułożonych w stosunku 2:1. Dzięki podwojeniu liczby szprych po jednej stronie, koła z technologią G mogą przeciwdziałać asymetrii układu napędowego i działających na niego sił hamowania, co skutkuje bardziej symetryczną jazdą i równoważeniem obciążenia. Poprawiono przenoszenie energii i sztywność boczną oraz zoptymalizowano naciąg szprych, zmniejszając naprężenia i zwiększając trwałość. We wszystkich kołach Campagnolo z hamulcami tarczowymi stosuje się szprychowanie G3-Einspeichung, w którym przednie koło ma więcej szprych po stronie hamulca tarczowego, a tylne koło jest podwójnie szprychowane po stronie napędu.