Bikester - sklep rowerowy online
14 DNI NA ZWROT TOWARU
DARMOWA WYSYŁKA OD 499 ZŁ,-6

Typy rowerów górskich


ROWERY DLA POCZĄTKUJĄCYCH I NA SPORTOWE ALLROUND

Nawet bez posiadania większego budżetu, można dziś kupić dobrej jakości rower wykonany przy użyciu niezawodnej technologii. Niezależnie od tego czy jest to rower miejski, sportowy, czy turystyczny na wypady z przyjaciółmi, te rowery zapewnią wszystkie potrzeby. Rowery te posiadają komfort w szerokim rozumieniu tego słowa, stabilny widelec oraz wytrzymałą aluminiową ramę. Pozycja siedzenia pozwala utrzymać większą kontrolę oraz komfort podczas jazdy.

GDZIE I W JAKI SPOSÓB POWINNO UŻYWAĆ SIĘ TEGO ROWERU?

Od teraz żaden szlak turystyczny nie powinien stanowić problemu, podbnie jak droga do pracy. Na pierwszy plan wysuwa się wszechstronność podejść oraz wyważona i dobrze kontrolowana jazda na drogach utwardzonych oraz nieutwardzonych.

CZEGO MOŻNA SPODZIEWAĆ SIĘ PO TYM ROWERZE?

Typowy rower górski cechuje minimalizm. Błotniki, oświetlenie lub stopki rowerowe, to elementy których tu nie znajdziemy. Jednak rowery dla początkujących są wyposażone w specjalne otwory, do których wyżej wymienione komponenty można w łatwy sposób zamontować. Niezależnie od tego, czy rower ma służyć do codziennego użytku, czy na wyprawy w teren, najważniejsze jest posiadanie sprawnych hamulców i dobrze funkcjonujących biegów Shimano lub Sram. Przy rowerach poniżej 2 tys zł, często używane są hamulce V-brake z tyłu. Posiadają one stosunkowo prostą konstrukcję oraz są lekkie. Hamulce hydrauliczne lub mechaniczne używa się z przodu. Podczas jazdy terenowej, koniecznością jest posiadanie widelca, a najlepiej amortyzatora, który może być dostosowany do wagi kierowcy.

W CO POWINNO SIĘ ZAINWESTOWAĆ?

Poniżej 2 tys. zł można kupić stabilny i niezawodny rower dla początkujących . Jest idealny do jazdy na łagodnym i umiarkowanym terenie. Po dodaniu kilku elementów, takich jak błotniki lub oświetlenie świetnie sprawdza się również jako rower codzienny.

Od 2 tys. zł praktyczny podczas codziennego użytkowania, idealny na sportowe wycieczki rowerem górskim, zdecydowanie lżejszy i posiadający lepsze komponenty. Posiada maksymalnie 30 biegów, dzięki czemu dłuższe podjazdy nie są już tak straszne. Dodatkowo zachęcające są najwyższej jakości hamulce oraz amortyzatory.


ROWERY GÓRSKIE DLA POCZĄTKUJĄCYCH DO 2 TYS ZŁ

Serious Eight Ball 27,5“

  • Rama aluminiowa 6061
  • Widelec Suntour
  • 24 przerzutki Shimano Deore
  • Koło 27.5” z oponą 2.1 marki Kenda
  • Hamulce V-brake

ROWERY GÓRSKIE ALLROUND DO 4 TYS ZŁ

Cube Attention 29“

  • Rama aluminiowa Cube 6061
  • Widelec Rock Shox 100 mm z Lockout
  • 30 przerzutek Shimano XT
  • Hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano
  • Koła 29” z oponami marki SCHWALBE

PRZEWODNIK PO ROWERACH CROSS-COUNTRY ORAZ ROWERACH NA MARATON

Nasi sportowcy uskuteczniają szybkie zjazdy i podjazdy. Rowery te przekształcają siłę nóg bezpośrednio w napęd, co pozwala na na utrzymanie wysokości i prędkości na technicznych przejazdach. Lekkie i sztywne, rowery te są idelane na szybkie przejazdy oraz długie wyprawy.

GDZIE I W JAKI SPOSÓB POWINNO UŻYWAĆ SIĘ TEGO ROWERU?

Chcesz spędzić intensywne pół godziny na rowerze po pracy lub wziąć udział w maratonie wraz z przyjaciółmi? Oto idealny rower dla Ciebie. Lekki, sprawny i sprawiający, że każda podróż będzie jeszcze bardziej atrakcyjna. Wypróbuj modernistyczny rower Cross-Country oraz rower idealny na maraton.

W CO POWINNO SIĘ ZAINWESTOWAĆ?

Już w cenie 4 tys. zł można znaleźć dobry rower Hardtail z doskonałym wyposażeniem i 29” lub 27,5” kołami . Dla tych, którzy wolą bardziej szlachetne komponenty, węglowe ramy i obniżenie wagi do minimum, powinni mieć bardziej elastyczne granice finansowe. Rowery Fully oferują wygodną alternatywę, zwłaszcza dla fanów długich dystansów. Od około 6 tys. zł startuje seria klasa rowerów Fully na maraton. Ci którzy chcą połączyć wagę roweru Hardtail z komfortowym zawieszeniem, muszą zainwestować dodatkowe 4 tys zł aby zoptymalizować sprzęt.

CZEGO MOŻNA SPODZIEWAĆ SIĘ PO TYM ROWERZE?

Rowery Cross-Country oraz rowery na maraton posiadają powściągliwy design. Zawieszenie o długości 100-120 mm są regułą. Rowery posiadają możliwość blokowania zawieszenia na długich podjazdach. W tej klasie rowerów często instalowane są przerzutki 2x10 lub 1x11. Materiałem z jakiego wykonana jest rama w większości jest carbon. Dzięki wykorzystaniu również aluminium, rama jest lekka i pozwala zaoszczędzić pieniądze. Przy wykorzystaniu lżejszych kół i opon, efekty będą jeszcze lepsze. Różnica w wadze roweru jest naprawdę zauważalna.


CROSS COUNTRY / MARATON HARDTAIL

CROSS COUNTRY / MARATON FULL SUSPENSION


ROWERY GÓRSKIE I ROWERY ENDURO

Wysokie góry i strome szlaki – tak w skrócie można opisać zastosowanie tych właśnie rowerów. Wszystkie rowery górskie są bardzo skuteczne i wszechstronne oraz posiadają dużą ilość rezerw. Idealne na wycieczkę po Alpach oraz techniczny przejazd wokół domu. Modernistyczne rowery Enduro różnią się od pozostałych ze swojej rodziny. Podjeżdża się na nich bardzo dobrze, jednak prawdziwą siłę odkrywamy w zjazdach.

GDZIE I W JAKI SPOSÓB POWINNO UŻYWAĆ SIĘ TEGO ROWERU?

Ten kto szuka wszelkich technicznych zjazdów rowerowych oraz długich podjazdów, powinien zdecydowanie nabyć ten rower, chyba że jest zadowolony z dotychczasowego roweru górskiego z zawieszeniem 160mm. Rowerzyści, którzy chcą mieć możliwość bardziej agresywnego zjazdu przy niewielkiej stracie podczas podjazdów powinni zdecydowanie nabyć nowy rower Enduro Full. Z maksymalnym zawieszeniem 170 mm i płaskimi kątami rowery te nie męczą się na stokach, jak również w parkach rowerowych radzą sobie bardzo dobrze.

W CO POWINNO SIĘ ZAINWESTOWAĆ?

Sercem roweru jest dobra rama z dobrym systemem zawieszenia. Na tym nie powinno się oszczędzać. Wielu producentów w oparciu o ramę oferuje różny poziom wykończenia. Solidnie wyposażone podstawowe modele zaczynają się od 6.000 tys zł. Pwyżej tej kwoty nie ma żadnych ograniczeń cenowych. Nasza rada: kupując rower w widełkach cenowych 8.000 – 12.000 tys. zł uzyskujemy zazwyczaj najlepszy stosunek ceny do wydajności.

JAKICH CECH MOŻEMY SPODZIEWAĆ SIĘ PO TYCH ROWERACH?

Nowoczesne modele zazwyczaj posiadają 27,5” koła z szerokimi felgami i oponami. Aktywne hamulce tarczowe z 180 mm wirnikiem oraz najlepszym regulowanym zawieszeniem RockShox lub Fox są niezbędne do odczuwania w pełni przyjemności z jazdy na otwartym terenie. Równie ważne: szerokość kierownicy od 740 mm. Zaczynając od kwoty 8.000 tyś zł, rower powinien być zamontowany na wysokiej sztycy. Również tańsze modele warto wyposażyć w dodatkowe ulepszone sztyce.


ROWERY GÓRSKIE FULL SUSPENSION

ROWERY ENDURO FULL SUSPENSION


PRZEWODNIK PO DAMSKICH ROWERACH GÓRSKICH

Coraz więcej kobiet wybiera rowery górskie, stawiając tym samym producentom nowe wyzwania. Czy kolarki potrzebują specjalnych rowerów górskich? Tak i nie. W zasadzie każda kobieta może używać regularnego roweru MTB, wybierając odpowiednią wielkość i model w zależności od przeznaczenia roweu. Niemniej jednak, niektórzy producenci oferują modele rowerów dla kobiet. Mają ku temu dobre powody.

ODPOWIEDNIA POZYCJA SIEDZĄCA

Niektóre bardziej doświadczone kolarki, posiadające męskie modele rowerów, poradzą sobie z nimi bez trudu. Niemniej jednak wiele kobiet poszukuje odmiennej sportowej pozycji siedzącej oraz możliwość jej moderacji. Z drugiej strony wadą jest stosunek dłuższych nóg to krótszego tułowia. W przypadku męskich modeli górna rura ramy może być krótsza, kierownica cieńsza oraz węższe chwyty. Również siodełko różni się kształtem. Ponadto, początkujące kolarki powinny skorzystać z lżejszej i bardziej zwinnej wersji roweru górskiego, który wymaga bardziej aktywnego stylu jazdy.

ELEMENTY CHARAKTERYSTYCZNE DLA ROWERÓW DAMSKICH

W przypadku rowerów dla kobiet można przyjąć, że cechy szczególne zostały wzięte pod uwagę przez producentów. Inna pozycja siedzenia, damskie siodełko, miękkie i przestrajalne elementy amortyzujące oraz niestandardowe chwyty kierownicy. Aby wybrać odpowiedni model, podobnie jak w przypadku mężczyzn, należy zwrócić uwagę na: typ roweru, obszar zastosowania, osobiste preferencje, budżet. Dla początkujących proponujemy rower stosunkowo lekki typu hardtail.


ROWERY GÓRSKIE HARDTAIL DLA KOBIET

ROWERY GÓRSKIE FULL SUSPENSION DLA KOBIET


PORADY ZWIĄZANE Z TUNINGIEM

ESI Racer’s-Edge posiadają stosunkowo małą średnicę zewnętrzną, dzięki czemu przy mniejszych dłoniach utrzymujemy zwiększoną kontrolę nad rowerem. Dodatkowa zalete: Chwyty ESI dostępne są w wielu kolorach.