Nie możesz zobaczyć bezpiecznego okna PayPal w Twojej przeglądarce?

Kliknij tutaj
Możesz otworzyć je ponownie i zakończyć swoje zamówienie.

Prosimy o chwilę cierpliwości. Twoje zamówienie jest przetwarzane.

Święta tuż, tuż - Pomysły na prezent dla fanów dwóch kółek

Kasety

150 Produkty
Cel użycia
  • 95
  • 64
  • 62
  • 36
Model
  • 132
  • 10
  • 7
  • 1
Kompatybilność
  • 12
  • 2
  • 1
  • 2
  • 1
  • 97
  • 5
  • 3
  • 54
  • 14
  • 3
  • 2
Ilość biegów
  • 9
  • 1
  • 1
  • 6
  • 13
  • 15
  • 37
  • 40
  • 25
  • 3
Marka
  • 1
  • 14
  • 6
  • 7
  • 2
  • 7
  • 3
  • 3
  • 1
  • 2
  • 39
  • 34
  • 28
  • 3
Seria
  • 2
  • 2
  • 3
  • 2
  • 4
  • 6
  • 16
  • 12
  • 3
  • 2
  • 3
  • 3
  • 2
  • 3
  • 5
  • 3
  • 3
  • 2
  • 4
  • 3
  • 2
  • 2
  • 2
Cena w zł
Opinie klientów
Kolor
  • 46
  • 1
  • 0
  • 11
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 1
  • 2
  • 0
  • 0
  • 3
  • 95
  • 1
  • 0

Kasety

Kaseta (zestaw zębatek na tylnym kole) określa kompatybilność prawie wszystkich pozostałych elementów układu napędowego roweru - od łańcucha, przedniej zębatki i korby po przerzutki i manetki. W systemie zmiany biegów, 7 do 12 zębatek jest połączonych w jedną kasetę, która jest następnie nakładana do korpusu wolnobiegu. Im więcej masz kół zębatych (i im mniejsze odległości są między nimi), tym więcej biegów oferuje kaseta. Należy również wziąć pod uwagę podłączenie do korpusu wolnobiegu piasty. Najczęściej stosowanym standardem korpusu kasety/wolnobiegu jest ten wspólny dla Shimano i SRAM. Campagnolo ma swój własny, unikalny standard.

Sortuj
 
Strona 1 z
3

Kasety rowerowe - szybkość i sprawność w jednym!

Kaseta rowerowa, będąca jednym z najważniejszych elementów napędu rowerowego odgrywa niemałą rolę w poprawianiu wyników na trasie. Typ kasety, zębatki, liczba przełożeń – swój rower warto poznać bardzo dobrze, jeśli ma służyć nie tylko jako forma rozrywki, ale solidny trening nie szkodzący zdrowiu mięśni i stawów. Te ostatnie zdecydowanie cierpią, gdy źle dopasujemy napęd do naszych możliwości. Co należy sprawdzić w kasecie przed zakupem nowego jednośladu lub wymianą napędu?

Kasety rowerowe – co warto wiedzieć o ich budowie?

Zębatki umieszczone przy tylnym kole roweru i prowadzące łańcuch podczas pedałowania z pozoru mogą wydawać się bardzo prostym systemem, jednak stworzenie przerzutek w rowerze i uzależnienie dynamiki jazdy od liczby biegów zdecydowanie skomplikowało sprawę wyboru odpowiedniej kasety rowerowej. Przy jej wyborze znaczenie będzie miało kilka ważnych parametrów, które w połączeniu pozwolą stworzyć rower do jazdy w każdych warunkach.

  • Liczba przełożeń to podstawowy parametr, od którego należy zacząć analizę napędu rowerowego. Liczba biegów na kasecie powinna pokrywać się idealnie z tą zadeklarowaną na prawej manetce kierownicy, co z automatu znacząco zawęża obszar poszukiwań dobrej kasety – dla 9-cio biegowego roweru nie sprawdzi się więc kaseta 8, czy 10-rzędowa. Liczba rzędów w kasecie, czyli właśnie liczba przełożeń, wpływa przede wszystkim na jakość jazdy – im więcej zębatek, tym mniejsze przeskoki pomiędzy kolejnymi przełożeniami. Dzięki takiemu rozwiązaniu, zmiana biegów staje się płynniejsza, a dopasowanie przełożeń do kadencji z którą chcemy pedałować staje się łatwiejsze. Dodatkowo, większa liczba biegów pozwala konstruować kasety o większych zakresach przełożeń (np. 10-50), które sprawdzają się w napędach z jedną tarczą na korbie.
  • Zakres przełożeń, o którym mowa wyżej, to informacja o liczbie zębów na najmniejszej i największej zębatce. Po wprowadzeniu jego wartości w dostępne w sieci kalkulatory przełożeń można ocenić z jaką maksymalną prędkością uda się pojechać rowerem oraz jak lekkie przełożenie uda się uzyskać. Minimalna liczba ząbków na najmniejszej zębatce to 10 lub 11 zębów, zależnie od producenta. Największa? Najczęściej 50. Pytanie o to jaki zakres wybrać jest już jednak bardziej skomplikowane, bo nieprawdą jest, że największy zakres gwarantuje osiąganie większych prędkości, a często jedynie utrudnia dynamikę jazdy.
  • Kadencja to w wielu przypadkach parametr znacznie ważniejszy, niż wspomniany zakres przełożeń i często decydujący o tym, jaki zakres wybrać. Oznacza ona liczba pełnych obrotów korbą na minutę. Zawodowi kolarze szosowi oraz górscy zazwyczaj jeżdżą z wysoką kadencją, średnio od 80-120 obrotów na minutę. Dlaczego pedałują tak szybko, a nie wolniej a mocniej? Pedałowanie z dużą częstotliwością pomaga w efektywniejszym napędzaniu roweru, nie wpływa tak negatywnie na kondycję kolan i sprawia, że wolniej się męczymy. Nie istnieje oczywiście idealna kadencja, bo ta zależy od indywidualnych preferencji, warunków fizycznych i oczywiście samej trasy, którą jedziemy. Ważne jedynie, by niezależnie od trasy pedałowało się lekko, bez wkładania wielkiego wysiłku w naciskanie na pedały.

Napęd rowerowy – jak wybrać odpowiednią kasetę i jeździć efektywnie?

Podjęcie decyzji o zmianie zębatek na nowe czy nawet znalezienie roweru gwarantującego najbardziej komfortową i dynamiczną jazdę może okazać się wyzwaniem, gdy w grę wchodzi konieczność sprawdzenia samodzielnie wszystkich parametrów napędu rowerowego. Gwarancję jakości kaset rowerowych z pewnością zapewniają oferowane przez nas marki takie jak Shimano, Campagnolo, Sram czy SunRace. Zrozumienie podstawowych zasad działania kasety rowerowej i obiektywne spojrzenie na własne preferencje i możliwości na trasie daje szansę na wybór sprzętu, który zapewni radość z jazdy niezależnie od stopnia trudności trasy.



Masz pytania?
Prześlij nam swoje zapytanie za pomocą formularza kontaktowego lub odwiedź naszą sekcję z tematami pomocy.
Newsletter
Zapisz się w celu otrzymania 25 zł zniżki na zakupy,
kodów rabatowych i spersonalizowanych zniżek.4

POLITYKA PRYWATNOŚCI
Everyday we get more people on bikes