Bikester - sklep rowerowy online
14 DNI NA ZWROT TOWARU
DARMOWA WYSYŁKA OD 499 ZŁ,-6

Klocki hamulcowe do rowerów elektrycznych

2 Artykuł
Filtr
Resetuj

Rodzaj

  • Klocki hamulcowe tarczowe 1
  • Obręczowe klocki hamulcowe 1

Meteriał klocka hamulcowego

  • guma 1
  • Żywica (organiczne) 1

Kolor

  • zielony
  • niebieski
  • czarny

Cena

do

Opinie klientów

  • 1
Sortuj
Najbardziej popularne Aktualności Najlepsza ocena Najwyższe ceny Najniższe ceny Najwyższy rabat
Filtr
Sortuj
Najbardziej popularne Aktualności Najlepsza ocena Najwyższe ceny Najniższe ceny Najwyższy rabat
BBB Cycling EStop E-Bike BBS-04E Klocki hamulcowe, czarny/zielony
BBB Cycling EStop E-Bike BBS-04E Klocki hamulcowe, czarny/zielony
BBB Cycling
EStop E-Bike BBS-04E Klocki hamulcowe, czarny/zielony
107,99 zł
SALE
BBB Cycling DiscStop BBS-43T Klocki do hamulców tarczowych Avid, niebieski
BBB Cycling DiscStop BBS-43T Klocki do hamulców tarczowych Avid, niebieski
BBB Cycling
DiscStop BBS-43T Klocki do hamulców tarczowych Avid, niebieski
56,99 zł
SALE

Klocki hamulcowe do rowerów elektrycznych - pewność hamowania!

Jakość zamontowanych w rowerze hamulców wpływa znacząco na bezpieczeństwo zarówno samego kolarza, jak i osób w jego otoczeniu. Im częściej jeździmy, tym większa szansa na szybsze zużywanie się klocków hamulcowych, które podobnie jak w samochodzie, powinny być regularnie sprawdzane i wymieniane. Czy jednak w rowerach elektrycznych rodzaje hamulców i klocków są takie same, jak w przypadku standardowych jednośladów? Jak dopasować klocki do hamulców tarczowych i szczękowych dla e-bike?

Rodzaje klocków hamulcowych i hamulców dla rowerów elektrycznych

Zasadniczą różnicą pomiędzy klasycznym jednośladem a e-bike jest oczywiście zastosowany w tym drugim napęd elektryczny, dzięki któremu rower porusza się z większą mocą i często wyższą prędkością. Rower taki jest też znacznie cięższy, niż rower szosowy czy górski bez napędu elektrycznego. Wszystkie powyższe czynniki sprawiają, że jakość zastosowanych w e-bike hamulców ma jeszcze większe znaczenie, a ich odpowiednie dopasowanie może zadecydować o bezpieczeństwie i komforcie jazdy po mieście i w terenie. Co warto wiedzieć o hamulcach rowerowych przed przystąpieniem do wymiany klocków hamulcowych?

Pierwszą i najważniejszą informacją dla posiadaczy e-bike jest to, że podobnie jak w przypadku standardowych rowerów, w rowerach elektrycznych stosuje się zarówno hamulce tarczowe, jak i szczękowe, w wersjach hydraulicznych i mechanicznych. W przypadku hamulców mechanicznych, klocki uruchamiane są poprzez stalową linkę, natomiast w hydraulicznych konieczne jest zastosowanie płynu hamulcowego. W rowerach elektrycznych znacznie lepiej sprawdzają się hamulce tarczowe, choć dla rowerów miejskich i rekreacyjnych klocki do hamulców szczękowych radzą sobie wystarczająco dobrze.

Dalszy podział można dokonać ze względu na budowę samych klocków do hamulców tarczowych. Spotykane są tu najczęściej trzy rodzaje okładzin: metaliczne, półmetaliczne oraz żywiczne. Klocki żywiczne (organiczne) zapewniają średnią siłę hamowania, jednocześnie nie zużywając nadmiernie tarczy hamulcowej, dzięki czemu doskonale nadają się do jazdy rekreacyjnej lub dla lekkich rowerzystów. Klocki metaliczne to rozwiązanie zapewniające dużą siłę hamowania, choć zużywające znacznie bardziej samą tarczę hamulcową i wydzielające dużo więcej ciepła niż klocki żywiczne, co może doprowadzić do zapowietrzenia się hamulca. Klocki półmetaliczne łączą zalety klocków metalicznych i żywicznych - nie zużywają mocno tarczy i zapewniają dobrą siłę hamowania. To najpopularniejszy wariant klocków hamulcowych, także w zastosowaniu do rowerów elektrycznych.

Klocki hamulcowe a rowery elektryczne – jaki model warto wybrać?

Marki Kool Stop, Jagwire, Galfer Bike i BBB jako pierwsze postawiły na produkcję klocków do hamulców tarczowych tworzonych z myślą o rowerach elektrycznych. Dopracowane przez nich do perfekcji klocki półmetaliczne nie nagrzewają się zbyt szybko, ale gwarantują wystarczająco wysoką sprawność hamowania, zapewniając szansę na zatrzymanie roweru nawet po rozpędzeniu się do większej prędkości. Przy wyborze odpowiednich warto skupić się jednak nie tylko na marce, ale przede wszystkim kompatybilności klocków z zastosowanymi w rowerze tarczami lub szczękami oraz na preferowanym stylu jazdy, który może wymagać zastosowania hamulców o znacznie wyższej skuteczności i sile tarcia. Rower użytkowany rekreacyjnie, w mieście, stosujący ograniczenie do 25 km/h będzie hamował znacznie lżej, niż ten rozpędzony do kilkudziesięciu kilometrów na godzinę przy zjeździe z górki na wyboistym terenie.

Regularna wymiana klocków hamulcowych w rowerze elektrycznym to gwarancja komfortowej i bezpiecznej jazdy. Warto pamiętać o regularnej konserwacji i sprawdzaniu stanu hamulców nie tylko przed i po sezonie, ale także po każdej bardziej wymagającej jeździe. Często wcześniej wymienione klocki pozwolą uniknąć konieczności wymiany całego systemu hamulcowego.