Nie możesz zobaczyć bezpiecznego okna PayPal w Twojej przeglądarce?

Kliknij tutaj
Możesz otworzyć je ponownie i zakończyć swoje zamówienie.

Prosimy o chwilę cierpliwości. Twoje zamówienie jest przetwarzane.

Święta tuż, tuż - Pomysły na prezent dla fanów dwóch kółek

Opony do rowerów Gravel

137 Produkty
Opony – Model
  • 38
  • 121
  • 3
Rozmiar koła
  • 27
  • 107
  • 3
Size8 w mm
Waga w g
  • 200 760
Marka
  • 5
  • 13
  • 4
  • 1
  • 15
  • 3
  • 27
  • 15
  • 1
  • 17
  • 10
  • 25
  • 1
Seria
  • 6
  • 2
  • 2
  • 6
  • 5
  • 2
  • 3
  • 17
  • 2
  • 15
  • 17
  • 10
  • 4
  • 2
  • 2
  • 2
  • 2
  • 2
Cena w zł
Opinie klientów
Kolor
  • 127
  • 20
  • 13
  • 7
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0

Opony gravelowe - najlepsze osiągi w terenie

Rowery szutrowe pozwalają na jazdę po drogach i szlakach, znacznie poszerzając horyzonty i pozwalając na jazdę w większym niż kiedykolwiek wcześniej stopniu w terenie na jednym rowerze. Dlatego też gama opon szutrowych obejmuje zarówno te z bardzo lekkim bieżnikiem, które są bardziej zorientowane na szutrową jazdę, jak i te z agresywnym profilem do jazdy w trudnym terenie. I oczywiście te, które są przeznaczone do szybkiej jazdy po drogach i w umiarkowanym terenie, idealnym na leśne drogi pożarowe.

Sortuj
 
Strona 1 z
3

Opony do rowerów Cyclocross i Gravel - najlepsze na szutrowe przygody!

Opony do rowerów Cyclocross i Gravel to specjalna kategoria opon rowerowych, stworzona przez najlepszych producentów z myślą o fanach jazdy przełajowej. Zarówno rowery Cyclocross, jak i Gravel nie są rowerami MTB (z jakimi można by kojarzyć określenie rower przełajowy), ale raczej wariacjami na bazie konstrukcji szosówek. Z tego też względu ich opony będą niemalże hybrydą opon szosowych i górskich. Jak dobierać części i opony rowerowe do Cyclocross i Gravel?

Opony do rowerów Cyclocross i Gravel – sprzęt dla rozrywki poza szosą

Wymagania, jakie przed producentami opon rowerowych stawiają rowery Cyclocross i Gravel nie mogły być wyższe. Dynamikę jazdy zarówno na stałym, jak i luźnym szutrowym podłożu trzeba połączyć tu z przyczepnością podczas jazdy w błocie i komfortem jazdy na stosunkowo niskim ciśnieniu w oponie. Dość oczywista jest tu więc konieczność rozbudowania szerokość opony, która ma zachowywać się na szosie w dalszym ciągu jak klasyczna opona szosowa. Jak radzą sobie z tym najlepsi?

Przede wszystkim zaczynają od rozróżnienia zastosowania dla rowerów Gravel i Cyclocross, bo choć wydają się one spełniać podobne wymagania, nie są dedykowane do tego samego trybu jazdy. Gravele, po polsku nazywane szutrówkami mają swoje korzenie w wyścigach po utwardzonych nawierzchniach i przypominają rowery szosowe ze znacznie szerszą i bardziej rozbudowaną oponą. Najczęściej jeździ się tu na kołach 28-calowych, z oponą szerokości nawet 40 i 50 mm, dającą jednak radę na szosie. Założenie jest takie, by kolarz mógł swobodnie zboczyć z trasy szosowej i nie obawiać się, że wąskie koła szybko rozpadną się na pierwszej dziurze czy poślizgną na luźniejszym piachu i błocie.

Podobnie wygląda sprawa Cyclocross, czyli kolejnym wariancie rowerów na przełaj. Cyclocross to jedna z odmian kolarstwa traktowana oficjalnie jako dyscyplina zimowa – szczyt sezonu przypada tu na okres od września do lutego. Efekt? Opony muszą tu być znacznie lepsze, niż w standardowym rowerze szosowym, na bazie którego buduje się modele Cyclocross. Opony mają tu więc najczęściej szerokość 32 - 33 mm (maksymalna szerokość dopuszczona przez UCI to 33 mm) oraz nieco lepszy bieżnik pozwalający na poruszanie się po błocie, piachu i drobnych kamieniach.

Sprawdzone opony i części rowerowe w Bikester.pl

Opony do rowerów Cyclocross i Gravel nie są oponami do rowerów MTB. Już na pierwszy rzut oka można dostrzec tu różnicę w budowie bieżnika, który znajduje się przede wszystkim w centralnej części opony, a rzadziej na jej bokach. W naszej ofercie można spotkać nawet całkowicie gładkie opony rowerowe dedykowane do rowerów Cyclocross i Gravel, odpowiednie do treningów w porze letniej, gdzie rzadziej ma się do czynienia z błotem i wodą na trasie.

Jeśli marzysz o zabraniu roweru szosowego w teren i zboczeniu z trasy, rowery Gravel i Cyclocross mogą być idealnym rozwiązaniem nie zmuszającym do przerzucenia się na klasyczny MTB. Trzeba jednak pamiętać, że poza szosą ich części rowerowe będą się nieco różniły i oferowały między innymi lepszą przyczepność do podłoża wpływającą na sterowność roweru. Wybierając opony rowerowe w Bikester.pl zwróć uwagę na podział kategorii, jakie przygotowaliśmy. Staramy się, by wybór opon i części rowerowych był zawsze jak najłatwiejszy. W końcu największą przyjemność czerpiemy z jazdy, a nie jedynie z zakupów nowych części.



Masz pytania?
Prześlij nam swoje zapytanie za pomocą formularza kontaktowego lub odwiedź naszą sekcję z tematami pomocy.
Newsletter
Zapisz się w celu otrzymania 25 zł zniżki na zakupy,
kodów rabatowych i spersonalizowanych zniżek.4

POLITYKA PRYWATNOŚCI
Everyday we get more people on bikes