Bikester - sklep rowerowy online
14 DNI NA ZWROT TOWARU
DARMOWA WYSYŁKA OD 499 ZŁ,-6
Amortyzatory MTB
Zaawansowane przednie zawieszenie jest przeznaczone dla kolarzy górskich z ambicjami terenowymi. W kolarstwie cross country i terenowym normą są stosunkowo lekkie widelce amortyzowane o skoku od 100 do 140 mm. Miłośnicy kolarstwa all-mountain i enduro będą preferować sztywniejsze i nieco cięższe widelce o skoku ok. 140-170 mm. Downhillowcy poszukują skoków do 200 mm i potrójnej stabilności zacisków. Zastosowanie powietrza w zawieszeniu stało się technologią standardową, ponieważ pozwala na precyzyjne dostosowanie się do wagi zawodnika i stylu jazdy poprzez kalibrację ciśnienia. Wysokiej jakości widelce zawieszenia pozwalają również na dokładną regulację tłumienia, która wpływa na zachowanie się jeźdźca podczas kompresji i odbicia, najlepiej oddzielnie od siebie. Przy zakupie widelca z zawieszeniem należy zwrócić uwagę na średnicę rury sterowej, rozmiar koła, standard osi i szerokość instalacyjną.

Amortyzatory MTB

7 Artykuł
Filtr
Resetuj

Przeznaczenie

  • All-round / Początkujący 2
  • Downhill/Freeride 2
  • Enduro 1
  • Kolarstwo All Mountain / Przełajowe 2
  • Maraton / XC 3
  • Tour / Cross Country 3

Rozmiar koła w cale/-i

cale/-i
cale/-i

Średnica rury sterowej widelca w cale/-i

  • 1 1/8 2
  • 1 1/8, 1,5 5

Skok zawieszenia w mm

mm
mm

Rodzaj osi

  • osie wkładane 4
  • osie wkładane QR 1
  • szybko uwalniające 2

Rodzaj hamulców

  • dysk (Post Mount) 3
  • dysk (standard międzynarodowy) 3
  • felga + dysk 1

Średnica osi w mm

  • 9
  • 15
  • 20

Szerokość instalacji osi w mm

  • 100
  • 110

Seria

  • Fox Racing Shox 36 Factory 1
  • RockShox 30 1
  • RockShox 35 Gold 1
  • RockShox BoXXer 1
  • RockShox Judy 1
  • RockShox PIKE 1
  • RockShox Yari 1

Cena

do

Kolor

  • pomarańczowy
  • czerwony
  • czarny
  • srebrny
Sortuj
Najbardziej popularne Aktualności Najlepsza ocena Najwyższe ceny Najniższe ceny Najwyższy rabat
Filtr
Sortuj
Najbardziej popularne Aktualności Najlepsza ocena Najwyższe ceny Najniższe ceny Najwyższy rabat
RockShox 30 Silver TK Coil Widelec amortyzowany 26" 100mm PopLoc, czarny/srebrny
RockShox 30 Silver TK Coil Widelec amortyzowany 26" 100mm PopLoc, czarny/srebrny
RockShox
30 Silver TK Coil Widelec amortyzowany 26" 100mm PopLoc, czarny/srebrny
MSRP 1.189,00 zł 799,00 zł
darmowa wysyłka
- 32 %
SALE
Fox Racing Shox 36 K Float 27.5" F-S E-Optimized 140mm Grip 2 HSC LSC HSR LSR 15x110 58HT 44mm, czarny/pomarańczowy
Fox Racing Shox 36 K Float 27.5" F-S E-Optimized 140mm Grip 2 HSC LSC HSR LSR 15x110 58HT 44mm, czarny/pomarańczowy
Fox Racing Shox
36 K Float 27.5" F-S E-Optimized 140mm Grip 2 HSC LSC HSR LSR 15x110 58HT 44mm, czarny/pomarańczowy
6.889,00 zł
darmowa wysyłka
SALE
RockShox Judy Gold RL Widelec amortyzowany 29" 9QR 100mm TPR 51mm Solo Air, czarny
RockShox Judy Gold RL Widelec amortyzowany 29" 9QR 100mm TPR 51mm Solo Air, czarny
RockShox
Judy Gold RL Widelec amortyzowany 29" 9QR 100mm TPR 51mm Solo Air, czarny
MSRP 2.099,00 zł 1.689,00 zł
darmowa wysyłka
- 19 %
SALE
RockShox BoXXer Ultimate RC2 Widelec zawieszenia 29" Tarcza 1 1/8" 46mm Offset 20x110mm
RockShox BoXXer Ultimate RC2 Widelec zawieszenia 29" Tarcza 1 1/8" 46mm Offset 20x110mm
RockShox
BoXXer Ultimate RC2 Widelec zawieszenia 29" Tarcza 1 1/8" 46mm Offset 20x110mm
MSRP 9.829,00 zł 8.049,00 zł
darmowa wysyłka
- 18 %
SALE
RockShox Pike Ultimate Charger 3 RC2 Widelec 27,5" Boost 140 mm 44 mm DebonAir+ Tapered, czarny
RockShox Pike Ultimate Charger 3 RC2 Widelec 27,5" Boost 140 mm 44 mm DebonAir+ Tapered, czarny
RockShox
Pike Ultimate Charger 3 RC2 Widelec 27,5" Boost 140 mm 44 mm DebonAir+ Tapered, czarny
MSRP 5.359,00 zł 4.369,00 zł
darmowa wysyłka
- 18 %
SALE
RockShox Yari RC Widelec amortyzowany 27.5" Boost 160mm TPR 46mm DebonAir, czarny
RockShox Yari RC Widelec amortyzowany 27.5" Boost 160mm TPR 46mm DebonAir, czarny
RockShox
Yari RC Widelec amortyzowany 27.5" Boost 160mm TPR 46mm DebonAir, czarny
MSRP 2.839,00 zł 2.669,00 zł
darmowa wysyłka
SALE
RockShox 35 Gold RL Widelec amortyzowany 29" Boost 100mm 44mm DebonAir, czarny
RockShox 35 Gold RL Widelec amortyzowany 29" Boost 100mm 44mm DebonAir, czarny
RockShox
35 Gold RL Widelec amortyzowany 29" Boost 100mm 44mm DebonAir, czarny
MSRP 2.549,00 zł 1.729,00 zł
darmowa wysyłka
- 32 %
SALE

Amortyzatory rowerowe MTB - komfort ekstremalnej jazdy!

Amortyzatory rowerowe MTB to jeden z najważniejszych elementów zawieszenia rowerowego, wpływający bezpośrednio na miękkość, komfort i bezpieczeństwo jazdy po trudnym, wyboistym terenie. Wartość skoku, podawana przez producentów w kontekście każdego widelca może wynosić od 50, do nawet 200 mm, zależnie od rodzaju roweru, w jakim widelec ten ma być zastosowany. Po czym poznać dobry amortyzator rowerowy, jak wybrać ten odpowiedni do jazdy MTB i co wiedzieć przed zakupem?

Amortyzatory rowerowe MTB – najważniejsze rodzaje amortyzacji

Głównym zadaniem amortyzowanego widelca w rowerze jest tłumienie drgań na trasie na zasadzie podobnej do tych znanych z samochodów czy motocykli. Dobra amortyzacja w rowerze to najlepszy sposób na zmniejszenie obciążeń przenoszonych z widelca na stawy kolarza – zwłaszcza nadgarstki oraz ramiona. Przy dużej prędkości i obciążeniach na nierównym terenie, do którego stworzone zostały przecież rowery górskie, zadbanie o górne partie ciała jest ważniejsze, niż kiedykolwiek. Amortyzatory możemy podzielić ze względu na konstrukcję, gdzie wyróżnimy widelce jednopółkowe, dwupółkowe, ze sztywną osią, upside down, jednostronne, oraz amortyzatory montowane w rurze sterowej, a także ze względu na medium resorująco-tłumiące, w przypadku którego będziemy mieć do czynienia z amortyzatorami sprężynowymi, elastomerowymi, elastomerowo-sprężynowymi, olejowo-sprężynowymi, powietrznymi oraz olejowo-powietrznymi. Każdy z powyższych będzie charakteryzował się nieco innym zastosowaniem i właściwościami. Konstrukcja i medium to jednak nie jedyne parametry, o których trzeba wiedzieć więcej.

Wartość skoku, a przeznaczenie roweru

Przeglądając zarówno oferty rowerów w kategorii MTB, jak i samych widelców amortyzowanych można spotkać się z podawaną przez wszystkich producentów wartością skoku określającą przeznaczenie amortyzatora. Skok określa się w milimetrach, zakładając że im mniejsza jego wartość, tym mniejsze przeszkody spotkamy na naszej drodze i tym rzadziej będziemy wymagali doskonałej amortyzacji. Skok do 60 mm spotkać można więc najczęściej w rowerach trekkingowych typu hardtail, wyposażonych w amortyzowany widelec jedynie z przodu i radzących sobie z niewielkimi przeszkodami, np. podczas jazdy po nieubitych ścieżkach poza miastem. 80 – 100 mm skoku to już rower nieco bardziej amortyzowany, dobry na cross country czy maratony. W kategorii do 140 mm spotyka się najwięcej rowerów górskich – na trasach all mountain czy enduro z powodzeniem można poradzić już sobie z takiej wartości skokiem, zarówno w rowerze full suspension jak i hardtail. Wyższe wartości, do 170 mm a nawet powyżej to już rowery dedykowane do downhill i freeride, gdzie ograniczenie wielkości przeszkód właściwie nie istnieje.

Widelce amortyzowane do rowerów – komfort jazdy w górach

Pierwsze amortyzatory stosowane w rowerach pojawiły się nie bez powodu w profesjonalnych modelach MTB – to właśnie w górach, gdzie podłoże może zaskoczyć przeszkodami w najmniej oczekiwanym momencie, amortyzacja potrzebna jest najbardziej. Dziś widelce amortyzowane stosuje się także w rowerach trekkingowych czy crossowych, jednak to właśnie MTB, rozbudowane bardziej niż kiedykolwiek, króluje w kategorii ilości i jakości dedykowanych do rowerów wariantów amortyzacji. Często to właśnie o konstrukcję i wartość skoku zastosowanego w rowerze widelca opiera się wybór konkretnego modelu MTB – ich jakość i wytrzymałość wpływa na bezpieczeństwo i komfort jazdy znacznie bardziej, niż geometria ramy czy inne komponenty.

Poszukując nowego, dobrego widelca amortyzowanego warto skupić się na początku na jego wielkości skoku i przystosowaniu do konkretnych tras. Oferowane przez nas amortyzatory marek Fox Racing Shox, Marzocchi, RockShox, czy SR Suntour powinny zadowolić każdego posiadacza roweru MTB. Dla rowerów specjalistycznych nawet kilkanaście milimetrów różnicy w skoku będzie miało wielkie znaczenie.