Bikester - sklep rowerowy online
14 DNI NA ZWROT TOWARU
DARMOWA WYSYŁKA OD 499 ZŁ,-6
Niestety żądany produkt jest obecnie wyprzedany

DT Swiss ARC 1400 Dicut Przednie koło 28" Disc CL 12x100mm TA 62mm

ID: 1227111

4.049,00 zł
Z VAT, darmowa wysyłka

Powiadom mnie, gdy artykuł będzie znów dostępny.

Zapisujemy Twoje zapytanie na 3 miesiące. Jeśli do tego czasu artykuł pojawi się w naszym magazynie, otrzymasz od nas wiadomość.
14 DNI NA ZWROT TOWARU
DARMOWA WYSYŁKA OD 499 ZŁ,-6

Opis

DT Swiss ARC 1400 Dicut Przednie koło 28" Disc CL 12x100mm TA 62mm

Opis tego produktu został przetłumaczony automatycznie. Za ewentualne błędy przepraszamy.

ARC 1400 DICUT 62: Aerodynamiczny, wszechstronny zestaw kołowy z doskonałym połączeniem stabilności i niskiego oporu aerodynamicznego dla różnych profili pochylenia toru.

Nowe koła ARC 1400 DICUT z profilami obręczy AERO imponują również nowymi piastami 1400 DICUT Aero. Dostępne w wersji z hamulcem tarczowym, z obręczami o trzech różnych wysokościach (80 mm, 62 mm i 50 mm), koła te wyznaczają nowy standard aerodynamiki i prowadzenia. W ścisłej współpracy z ekspertami w dziedzinie aerodynamiki z firmy SWISS SIDE udało się osiągnąć niższą wrażliwość na wiatr przy bocznym wietrze, a także poprawić ogólną aerodynamikę kół. Przy umiarkowanym wietrze bocznym rowerzysta korzysta z napędu dzięki efektowi ożaglowania, a także stabilnej pozycji aerodynamicznej z pełną kontrolą nad rowerem. Wysokiej jakości szprychy DT Swiss Aero i lekka piasta 240 DICUT Aero z niezawodnym systemem Ratchet EXP do bezpośredniego napędu uzupełniają ten zestaw kołowy.

Reborn Faster - nowe koła ARC
Zaprojektowany z holistycznym podejściem do osiągnięcia jednego celu: Prędkość! DT Swiss wierzy w inżynierię i dąży do perfekcji w opracowywaniu nowych produktów.Naczelną zasadą jest tutaj ciągłe przesuwanie granic technologicznych.

Aero - symbioza oporu powietrza, prowadzenia i wydajności.

TŁUMACZENIE OPORU POWIETRZA
Opór powietrza to siła aerodynamiczna, która działa na rowerzystę w kierunku jazdy i spowalnia go. Zależy ona od prędkości, a także od powierzchni ataku kolarza szosowego (75%) i roweru szosowego z zamontowanymi w nim komponentami (25%). Aby zminimalizować ten opór powietrza, należy zminimalizować obszar ataku całego systemu.

Aby osiągnąć wyższą prędkość, należy zminimalizować opór powietrza całego systemu składającego się z kolarza i roweru wyścigowego. Wynika to z faktu, że opór powietrza rośnie wykładniczo w funkcji prędkości.Od prędkości 15 km/h opór powietrza jest największą siłą do pokonania. Ponieważ przednie koło przyczynia się do 8% całkowitego oporu powietrza, zachowanie koła odgrywa znaczącą rolę.

POJEDYNCZY EFEKT
Przy bocznym wietrze rowerzyści szosowi i ich rowery szosowe są narażeni na działanie sił bocznych, które wpływają na prowadzenie. Podczas projektowania kół do rowerów szosowych celem jest zminimalizowanie tych sił bocznych i wywołanie efektu żeglowania - w połączeniu z najlepszymi właściwościami jezdnymi. Możesz myśleć o tym efekcie jak o żaglówce, której żagiel łapie wiatr i napędza łódź.

Podczas jazdy na rowerze obręcz ma ten sam efekt i może popchnąć cały system do przodu. Dużą zaletą przy umiarkowanym wietrze bocznym o kącie natarcia od 0 do 20 jest to, że rowerzysta szosowy nie jest już spowalniany przez translacyjny opór powietrza, ale korzysta ze zmniejszonego oporu powietrza. W zależności od wysokości i kształtu obręczy, opór powietrza może osiągnąć ujemne wartości mocy, co skutkuje nawet napędem do przodu. Doskonałe efekty żeglugi przy bocznym wietrze występują przy rosnących kątach natarcia do 18. Ponadto dochodzi do przeciągnięcia, co z kolei powoduje ponowny wzrost oporu powietrza.

OBROTOWY OPÓR POWIETRZA
Obracające się części roweru, takie jak koła, nie tylko poruszają się do przodu z określoną prędkością, ale także doświadczają oporu powietrza. Obrotowy opór powietrza można opisać jako dodatkowe tarcie, które występuje, gdy wirnik przecina powietrze za pomocą obracających się elementów. Obrotowy opór powietrza stanowi do 25% całkowitego oporu powietrza w porównaniu do 75% oporu powietrza podczas ruchu. Ponieważ szprychy są nośnym elementem łączącym obręcz z piastą, mają one szczególne znaczenie w walce z wiatrem.

Ważne informacje: Im niższa wysokość obręczy, tym mniejszy wpływ efektu żagla. Dłuższe szprychy przy niskich wysokościach obręczy skutkują wyższym oporem powietrza.

DŁUGOŚĆ CHWILA
Wiatr boczny generuje siły działające na wirnik i może mieć wpływ na właściwości jezdne. W związku z tym zachowanie kierowcy musi być bezpieczne i przewidywalne niezależnie od zewnętrznych warunków pogodowych, takich jak silny i zmienny wiatr boczny i czołowy. Aby zachować kontrolę nad rowerem przy wyższych prędkościach, obręcz AERO powinna mieć możliwie najniższy moment skręcający.

Rowerzysta szosowy zyskuje w ten sposób na przewidywalnym, a tym samym kontrolowanym zachowaniu kierownicy, dłużej pozostaje w optymalnej aerodynamicznie pozycji i osiąga wyższe prędkości.

DLACZEGO MOMENT KIEROWANIA JEST TAK WAŻNY?
Rowerzysta szosowy odczuwa siły boczne, które występują podczas jazdy rowerem z powodu bocznego wiatru i przejeżdżających pojazdów (podobnych do podmuchów wiatru) o różnych rozmiarach i prędkościach. Mogą one wywierać silny wpływ na koło, a czasami są nieprzewidywalne i niebezpieczne dla rowerzysty. Im większy kąt natarcia (odchylenia) i im większa siła wiatru, tym bardziej rowerzysta szosowy musi stale dostosowywać się do siły przeciwdziałającej wymaganej do jazdy na wprost w pożądanym kierunku.

FIZYCZNE WYJAŚNIENIE MOMENTU OBROTOWEGO UKŁADU KIEROWNICZEGO
Asymetryczny rozkład sił działających na przednie koło przy bocznym wietrze powoduje powstanie momentu skręcającego.

CO TO KONKRETNIE OZNACZA?
Boczny rozkład sił na obręczy koła jest asymetryczny przy bocznym wietrze. Ta asymetria generuje moment (moment skręcający) wokół osi skrętu - tj. osi, wokół której obraca się koło i widelec podczas skrętu. Jednym z celów rozwojowych nowego kształtu obręczy AERO było zminimalizowanie tej asymetrii poprzez równomierne rozłożenie sił bocznych na obręczy przy bocznym wietrze. Zostało to osiągnięte za pomocą symulacji CFD (Computational Fluid Dynamics) i potwierdzone testami w tunelu aerodynamicznym.

OPÓR TOCZENIA
Opór toczenia to coś więcej niż tylko siły, które trzeba przyłożyć, aby toczyć się po różnych powierzchniach lub pokonywać przeszkody. Szersze wewnętrzne wymiary obręczy i szersze opony poprawiają właściwości jezdne, takie jak przyczepność i komfort. Szersze opony mają pozytywny wpływ na opory toczenia. Ze względu na większą objętość mają szerszy obszar styku i można na nich jeździć z mniejszym ciśnieniem powietrza bez ryzyka złapania gumy. Podczas gdy wąskie opony mają dłuższą i węższą powierzchnię styku, powierzchnia styku szerszych opon jest "krótsza". Dlatego nowoczesne opony lepiej się toczą dzięki mniejszemu odkształceniu osnowy i powierzchni styku - opór toczenia spada.

TECHNOLOGIA BEZDĘTKOWA
Opony bezdętkowe oferują kilka decydujących zalet w porównaniu z konwencjonalnym połączeniem opony i dętki: Opona może być prowadzona z mniejszym ciśnieniem bez ryzyka "ukąszenia węża", a tym samym oferuje większą przyczepność. Niższe ciśnienie zapewnia również większy komfort jazdy. Brak dętki oznacza brak tarcia między dętką a oponą, a zatem mniejsze opory toczenia podczas jazdy w terenie i pokonywania przeszkód. Jeśli używane jest również mleko bezdętkowe, opona jest również odporna na przebicia i małe przecięcia. Ogromna zaleta dla wszystkich, którzy lubią jeździć na długich dystansach i z dala od najbliższego sklepu rowerowego.

Zalety
Obręcze Tubeless Ready od DT Swiss mają dalsze zalety w porównaniu z konwencjonalnymi obręczami. Dzięki konstrukcji ich przekroju, opona dość łatwo wskakuje na miejsce po napompowaniu, dzięki czemu zwykle potrzebna jest tylko zwykła pompka podłogowa. Wyrafinowany profil obręczy DT Swiss zapewnia również precyzyjne i bezpieczne dopasowanie opony, nawet w trudnych warunkach jazdy.

Idealne dopasowanie
Profile obręczy DT Swiss są specjalnie zaprojektowane do użytku bezdętkowego. Gwarantują idealne dopasowanie i sprawiają, że montaż opony jest tak łatwy, jak to tylko możliwe. Niemniej jednak zawsze możliwe jest użycie konwencjonalnej kombinacji opony i dętki.

Zawór DT Swiss
Zastosowanie aluminium pozwala zaoszczędzić 40% wagi w porównaniu do konwencjonalnych zaworów mosiężnych. Zintegrowane narzędzie do zaworów w pokrywie zaworu oszczędza czas i wysiłek związany ze znalezieniem odpowiedniego narzędzia do usunięcia rdzenia zaworu. Stożkowa stopka zaworu zapewnia pewne dopasowanie.Zawór DT Swiss Tubeless idealnie pasuje do obręczy DT Swiss i zapewnia doskonałe uszczelnienie na długie, bezproblemowe przejażdżki.

DT Swiss Tubeless Band
Taśma DT Swiss Tubeless Ready Tape uszczelnia obręcz i działa jednocześnie jako taśma do obręczy. Jest on dostępny w różnych rozmiarach, aby idealnie dopasować się do różnych szerokości wewnętrznych obręczy.

Zestaw DT Swiss Tubeless Ready Kit
Zestaw DT Swiss Tubeless Ready Kit służy do uszczelnienia obręczy Tubeless Ready, a tym samym umożliwia jazdę bezdętkową.DT Swiss zdecydowanie zaleca również stosowanie wysokowydajnego uszczelniacza do opon podczas korzystania z opon bezdętkowych. W przypadku opon Tubeless Ready użycie uszczelniacza jest obowiązkowe (uszczelniacz uszczelnia oponę, która nie jest szczelna). Zestaw bezdętkowy osiąga swój pełny potencjał tylko z uszczelniaczem! Wybierając uszczelniacz, należy upewnić się, że jest on kompatybilny z obręczą, taśmą obręczy i oponą. Nie może być żrący ani agresywny w żaden sposób. W razie wątpliwości należy skontaktować się z producentem uszczelniacza, aby nie utracić gwarancji DT Swiss.

Pokaż wszystkie modele z tej serii DT Swiss ARC 1400

W skrócie

Standardowa oś
Standardowa oś
Oś przelotowa
Materiał
Materiał
Carbon
Rozmiar (w calach)
Rozmiar (w calach)
28 cale/-i
Skonstruowane do rodzaj hamulców
Skonstruowane do rodzaj hamulców
hamulec tarczowy Center Lock
Skonstruowane do rodzaj hamulców
Skonstruowane do rodzaj hamulców
---

Sprzęt

Przeznaczenie
Szosa, Triathlon, Aero, Endurance
Główne informacje
Wykonanie:
przód
Układ osi:
Przednie koło 12x100 mm
Standardowa oś:
Oś przelotowa
Obręcze
Materiał:
Carbon
Model:
pusta komora
Wysokość profilu:
wysoki (> 50mm)
Wysokość:
62 mm
Rodzaj opon:
opona / Clincher
System hamulcowy:
Hamulce tarczowe
Bezdętkowe:
tak
Szerokość wewnątrz:
20,00 mm
Rozmiar (w calach):
28 cale/-i
ETRTO (szerokość x średnica):
20-622
Piasta przednia
Szerokość instalacji (mm):
100 mm
Średnica osi przód (mm):
12 mm
Właściwości:
do osi przelotowej, uszczelniona
Piasta tylna
Rodzaj kół zębatych:
--
Szprychy
Model:
DT aero comp t-head
Sznurowanie:
Dwukrzyżowy (1:1)
Koło przednie
Skonstruowane do rodzaj hamulców:
hamulec tarczowy Center Lock
Waga:
817,00 g
Koło tylne
Skonstruowane do rodzaj hamulców:
---
Zakres dostawy
Zakres dostawy:
Koło, taśma TL 23 mm, zawór TL aluminiowy czarny 49-65 mm, klej do ochrony zaworu, torba na koło
Rok modelowy
2023
Numer artykułu
1227111
Numer artykułu producenta
WARC140AIDXCA12588
EAN
7613052373829

Opinia klienta

Podziel się swoją opinią. Dodaj pierwszą ocenę tego produktu