Opis
DT Swiss ARC 1400 Dicut Przednie koło 27.5" Disc CL 12x100mm TA 50mm
Opis tego produktu został przetłumaczony automatycznie. Za ewentualne błędy przepraszamy.
ŁUK 1400 DICUT 50: Zestaw kołowy Aero dla zróżnicowanych i ciasnych tras, które wymagają doskonałego prowadzenia.
Nowe koła ARC 1400 DICUT z profilami obręczy AERO+ przekonują również nowymi piastami 1400 DICUT Aero. Dostępne w wersji z hamulcem tarczowym w trzech różnych wysokościach obręczy (80 mm, 62 mm i 50 mm), koła wyznaczają nowy standard w zakresie aerodynamiki i prowadzenia. W ścisłej współpracy z ekspertami w dziedzinie lotnictwa ze SWISS SIDE można było osiągnąć niższą czułość na wiatr w warunkach wiatru bocznego oraz poprawę ogólnej aerodynamiki kół. Przy umiarkowanym wietrze bocznym, zawodnik korzysta z napędu zapewnianego przez efekt żagla oraz stabilnej pozycji aerodynamicznej z pełną kontrolą nad rowerem. Wysokiej jakości szprychy DT Swiss Aero i lekka piasta DICUT Aero 240 z niezawodnym systemem Ratchet EXP do napędu bezpośredniego uzupełniają ten zestaw kołowy.
Reborn Faster - nowe koła ARC
Zaprojektowany z holistycznym podejściem, aby osiągnąć jedną rzecz: Prędkość! DT Swiss wierzy w sztukę inżynierii i dąży do perfekcji w rozwoju nowych produktów. Zasadą przewodnią jest przesuwanie granic technologicznych coraz dalej i dalej.
Aero+ - Symbioza przeciągania, przenoszenia i wydajności.
OPÓR ZWIĄZANY Z PRZEKŁADEM
Drag to siła aerodynamiczna, która uderza w kolarza w kierunku jazdy i spowalnia go. Zależy to od prędkości, jak również od powierzchni styku kolarza wyścigowego (75%) i roweru z jego elementami (25%). Aby zminimalizować ten translacyjny opór powietrza, obszar ataku całego systemu musi być zminimalizowany.
Aby osiągnąć wyższe prędkości, należy zminimalizować opór powietrza całego układu jeźdźca i roweru szosowego. Dzieje się tak, ponieważ opór powietrza wzrasta wykładniczo w stosunku do prędkości. Od 15 km/h opór powietrza jest największą siłą do pokonania. Ponieważ przednie koło ma 8 % udział w całkowitym oporze powietrza, zachowanie koła odgrywa ważną rolę.
DEFEKT SEGMENTU
Przy wietrze bocznym, kolarze i ich rowery wyścigowe narażone są na działanie sił bocznych, które wpływają na zachowanie podczas jazdy. Przy projektowaniu kół do rowerów wyścigowych dąży się do zminimalizowania tych sił poprzecznych i wywołania efektu żeglarskiego - co w połączeniu z najlepszymi właściwościami jezdnymi. Możesz sobie wyobrazić ten efekt żeglarski jak żaglówka, której żagiel łapie wiatr i napędza łódź.
Podczas jazdy na rowerze, obręcz ma ten sam efekt i może popchnąć cały system do przodu. Dużą zaletą przy umiarkowanym wietrze bocznym z kątami natarcia od 0° do 20° jest to, że kolarz wyścigowy nie jest już spowalniany przez opór translacyjny, ale korzysta ze zmniejszonego oporu. W zależności od wysokości i kształtu obręczy, opór powietrza może osiągać ujemne wartości watowe, co powoduje nawet napęd do przodu. Doskonałe efekty żeglarskie w warunkach bocznego wiatru występują przy zwiększonych kątach natarcia do 18°. Ponadto, prowadzi to do przeciągnięcia, co z kolei ponownie zwiększa opór powietrza.
OPÓR POWIETRZA W RUCHU OBROTOWYM
Obracające się części roweru, takie jak koła, nie tylko poruszają się do przodu z określoną prędkością, ale także napotykają na opór powietrza przy ruchu obrotowym. Obrotowy opór powietrza można opisać jako dodatkowe tarcie, które powstaje, gdy wirnik z obracającymi się elementami przecina powietrze. Opór rotacyjny stanowi do 25% całkowitego oporu, w porównaniu z 75% oporu związanego z tłumaczeniami. Ponieważ szprychy są nośnym elementem łączącym obręcz z piastą, mają one szczególne znaczenie w walce z wiatrem.
Ważne, żeby wiedzieć: Im mniejsza wysokość felgi, tym mniejszy wpływ efektu żeglarskiego. Dłuższe szprychy przy niskich wysokościach obręczy prowadzą do większych oporów powietrza w ruchu obrotowym.
MOMENT OBROTOWY UKŁADU KIEROWNICZEGO
Wiatry poprzeczne generują siły na kole i mogą mieć wpływ na właściwości jezdne. Zachowanie podczas jazdy musi być zatem bezpieczne i przewidywalne niezależnie od zewnętrznych warunków pogodowych, takich jak silny i zmienny wiatr boczny i czołowy. Aby utrzymać kontrolę nad rowerem przy wyższych prędkościach, felga AERO+ powinna mieć możliwie najniższy moment skrętu.
W ten sposób kolarz wyścigowy korzysta z przewidywalnego, a tym samym kontrolowanego zachowania układu kierowniczego, dłużej pozostaje w optymalnej aerodynamicznie pozycji i osiąga wyższe prędkości.
DLACZEGO MOMENT KIEROWANIA JEST TAK WAŻNY?
Kolarz wyścigowy odczuwa siły boczne, które występują podczas jazdy na rowerze z powodu wiatru bocznego i przejeżdżających pojazdów (podobnych do podmuchów wiatru) o różnych rozmiarach i prędkościach. Mogą one mieć silny wpływ na koło i są czasami nieprzewidywalne i niebezpieczne dla rowerzysty. Im większy kąt natarcia (Yaw) i większa siła wiatru, tym bardziej kolarz musi stale dostosowywać się do potrzebnej przeciwnej siły, aby jechać prosto w pożądanym kierunku.
FIZYCZNE WYJAŚNIENIE MOMENTU OBROTOWEGO UKŁADU KIEROWNICZEGO
Asymetryczny rozkład siły działającej na przednie koło przy wietrze bocznym generuje moment obrotowy układu kierowniczego.
CO TO OZNACZA W SZCZEGÓŁACH?
Boczny rozkład sił na obręczy koła jest asymetryczny w warunkach wiatru bocznego. Ta asymetria tworzy moment (moment skrętu) wokół osi skrętnej - tzn. wokół osi, wokół której obraca się koło i widelec podczas kierowania. Jednym z celów rozwojowych nowego kształtu obręczy AERO+ było zminimalizowanie tej asymetrii poprzez równomierne rozłożenie sił poprzecznych na obręcz przy wietrze poprzecznym. Zostało to osiągnięte za pomocą symulacji CFD (Computational Fluid Dynamics) i potwierdzone testami w tunelu aerodynamicznym.
OPÓR TOCZENIA
Opór toczenia to coś więcej niż tylko siły, które muszą być przyłożone do toczenia na różnych powierzchniach lub do pokonywania przeszkód. Szersze wymiary obręczy wewnętrznej i szersze opony wspomagają właściwości jezdne, takie jak trakcja i komfort jazdy. Szersze opony mają zazwyczaj pozytywny wpływ na opór toczenia. Ze względu na większą objętość mają one większą powierzchnię styku i mogą być napędzane przy mniejszym ciśnieniu powietrza bez ryzyka złapania płaskiej opony. Podczas gdy wąskie opony mają dłuższą i węższą powierzchnię styku, powierzchnia styku szerszych opon jest krótsza. Dlatego nowoczesne opony lepiej się toczą dzięki łatwiejszej deformacji osnowy i powierzchni styku - zmniejsza się opór toczenia.
TECHNOLOGIA BEZDĘTKOWA
Opony bezdętkowe oferują pewne decydujące zalety w porównaniu z konwencjonalnym połączeniem opony i dętki: Opona może być prowadzona z mniejszym ciśnieniem bez ryzyka ukąszenia węża, dzięki czemu oferuje większą przyczepność. Niższe ciśnienie zapewnia również większy komfort jazdy. Dętka nie powoduje tarcia między dętką a oponą, a tym samym opór toczenia jest mniejszy podczas jazdy w terenie i po przeszkodach. Jeżeli stosowane jest również mleko bezdętkowe, opona jest również odporna na przebicia i małe nacięcia. Jest to wielka zaleta dla wszystkich, którzy lubią być na drodze przez długi czas i z dala od najbliższego sklepu rowerowego.
Zalety
Felgi Tubeless Ready firmy DT Swiss mają dalsze zalety w porównaniu z tradycyjnymi felgami. Dzięki konstrukcji przekroju opony w momencie jej napompowania wyskakuje ona na miejsce, tak że w większości przypadków potrzebna jest tylko zwykła pompa stojąca. Wyrafinowany wzór bieżnika felg DT Swiss zapewnia również precyzyjne i pewne dopasowanie opony nawet w trudnych warunkach jazdy.
Idealne dopasowanie
Profile felg DT Swiss są specjalnie zaprojektowane do zastosowań bezdętkowych. Gwarantują one perfekcyjne dopasowanie i sprawiają, że montaż opony jest tak łatwy, jak to tylko możliwe. Niemniej jednak, zawsze możliwe jest zastosowanie konwencjonalnej kombinacji opony i dętki.
DT Zawór szwajcarski
Zastosowanie aluminium pozwala zaoszczędzić 40% masy w porównaniu z tradycyjnymi zaworami mosiężnymi. Zintegrowane narzędzie zaworowe w kapturku zaworu pozwala zaoszczędzić czas i wysiłek przy poszukiwaniu odpowiedniego narzędzia do demontażu wkładki zaworowej. Stożkowa podstawa zaworu zapewnia pewne zamocowanie. Zawór DT Swiss Tubeless idealnie pasuje do felg DT Swiss i zapewnia doskonałe uszczelnienie podczas długich, bezproblemowych jazd.
DT Swiss Tubeless Band
Taśma bezdętkowa DT Swiss Tubeless Ready Tape uszczelnia obręcz i działa również jako taśma brzegowa. Jest on dostępny w różnych rozmiarach, aby idealnie dopasować się do różnych szerokości wewnętrznych obręczy.
Zestaw DT Swiss Tubeless Ready Kit
Zestaw DT Swiss Tubeless Ready służy do uszczelniania felgi Tubeless Ready i tym samym umożliwia jazdę bez dętki. DT Swiss zdecydowanie zaleca stosowanie wysokowydajnego uszczelniacza do opon, nawet w przypadku stosowania specjalnych opon bezdętkowych. W przypadku stosowania gotowych opon bezdętkowych obowiązkowe jest stosowanie masy uszczelniającej (masa uszczelniająca w pierwszej kolejności uszczelnia oponę, która nie jest szczelna). Konstrukcja bezdętkowa osiąga swój pełny potencjał tylko przy użyciu materiału uszczelniającego! Upewnij się, że uszczelniacz jest kompatybilny z obręczą, taśmą obręczy i oponą. Nie może być w żaden sposób żrący ani agresywny. W razie wątpliwości należy skontaktować się z producentem uszczelniacza, aby nie stracić gwarancji DT Swiss.