DT Swiss MTB Zestaw bezdętkowy 32 mm
ID: 357001
Oto kilka propozycji z kategorii Zawory do systemu bezdętkowego dla Ciebie:
Zawory do systemu bezdętkowego, zaworytubeless
Zawory stosowane w systemach bezdętkowych są najczęściej wkręcane bezpośrednio do obręczy koła i pozwalają na swobodne uzupełnianie ciśnienia w oponie oraz dolewanie mleczka uszczelniającego, jeśli nie ma potrzeby zdejmowania całej opony i wlewania go do środka w większych ilościach. Dostępne w sprzedaży zawory tubeless pojawiają się w różnych rozmiarach, kolorach i kształtach dzięki czemu dopasowują się do różnych opon i obręczy kół stosowanych w systemach bezdętkowych. Jak wybrać zawory tubeless?
Zawory do systemu bezdętkowego – jak to działa?
W standardowym kole rowerowym z dętką, zawór lub tzw. wentyl połączony jest na stałe z dętką i pozwala na uzupełnianie ciśnienia wewnątrz dętki przez użycie pompki. Systemy bezdętkowe działają jednak nieco inaczej – tu za utrzymanie ciśnienia w kole odpowiada właściwie uszczelniona opona oraz wypełniające ją mleczko, które na bieżąco uzupełnia drobne ubytki i zapobiega utracie powietrza z opony. Dopasowanie zaworu, który może zostać przykręcony do obręczy koła i pozwoli na uzupełnianie ciśnienia w oponie bezdętkowej będzie kluczowym elementem przechodzenia na system tubeless. Bez dobrze dopasowanego zaworu nawet najlepiej uszczelniona opona może nie sprawdzać się na długich i wymagających trasach.
Zawory do systemy bezdętkowego mają gwarantować całkowitą szczelność opony, a więc dopasowywać się do niej pod względem szerokości i długości. Producenci systemów bezdętkowych przygotowują zawory tubeless na styl wentyli Presta, dopasowane do wyższych profili felgi i dostępne w różnych długościach dopasowujących się do wszystkich systemów bezdętkowych stosowanych we współczesnych rowerach.
Uszczelnienie zaworów tubeless
Zawory w systemie bezdętkowym powinny być idealnie dopasowane do wymiarów koła i opony, dlatego wybierając nowe należy kierować się wskazaniami producenta lub wymiarami wcześniej stosowanych wentyli. Szczelność musi być zachowana nawet przy odkręceniu całego rdzenia zaworu w celu uzupełnienia płynu uszczelniającego. Wlewanie go pod ciśnieniem przez mały otwór zaworu bywa niezwykle trudne, dlatego producenci przewidzieli możliwość łatwego wykręcania rdzenia zaworów w systemach bezdętkowych.
Dostępne wymiary wahają się od do 35 do 75 mm. Te najdłuższe dopasują się do najgrubszych opon terenowych oraz opon aero o wyższym profilu. Odpowiednia długość zaworu pozwoli zabezpieczyć go właściwie po napełnieniu opony powietrzem i zagwarantuje utrzymanie szczelności i wysokiego ciśnienia w kole podczas jazdy. Wybierając zawór zwróć uwagę na wielkość otworu w obręczy koła – systemy tubeless można zastosować z większością kół przystosowanych oryginalnie do opon z dętką, dlatego zawory do systemów bezdętkowych powinny dopasowywać się bez problemu do ich wymiarów.
Kolorowe zawory tubeless w Bikester.pl
Jedną z ciekawszych cech zaworów do systemu bezdętkowego jest niewątpliwie ich estetyka, na którą w przypadku kół z dętkami w ogóle nie zwraca się uwagi. Zawory w systemach tubeless są znacznie bardziej widoczne, a więc warto dopasować je do wyglądu całego roweru i skoordynować kolorystycznie z ramą, felgami czy ozdobnikami. Szczególną uwagę na kwestię kolorów i ciekawych wykończeń zwracają producenci zaworów tubeless do rowerów MTB, w których wygląd ma szczególne znaczenie. Spoglądając m.in. w stronę zaworów do systemów bezdętkowych Peaty’s, trudno nie zastanawiać się, który z kolorów zaworu będzie dopasowany do Twojego roweru najlepiej. W ofercie Bikester.pl pojawiają się także zawory tubeless marek BBB, CrushCore, DTSwiss, Granite, Mavic, Muc-Off, NoTubes i WTB.