
Nie możesz zobaczyć bezpiecznego okna PayPal w Twojej przeglądarce?
Kliknij tutaj
Możesz otworzyć je ponownie i zakończyć swoje zamówienie.
Prosimy o chwilę cierpliwości. Twoje zamówienie jest przetwarzane.
Widelce amortyzowane i amortyzatory Fox należą do najlepszych komponentów amortyzujących, w jakie mogą się zaopatrzyć rowerzyści górscy. Kalifornijska firma projektuje i produkuje już od 40 lat amortyzatory o dużych osiągach do motocrossu, ciężarówek offroadowych, skuterów śnieżnych, a od późnych lat 90. w coraz większym zakresie również do rowerów górskich. Począwszy od ultralekkich widelców amortyzowanych cross country do zmagań w wyścigach, aż po amortyzatory do jazdy downhillowej i widelce dwupółkowe – firma FOX w decydujący sposób wpłynęła na rozwój technologii amortyzacji w kolarstwie górskim i zyskała ogromną rzeszę fanów na całym świecie. Technologia amortyzatorów powietrznych i sprężynowych, która jest obecna teraz w każdym widelcu i każdym amortyzatorze Fox, umożliwia precyzyjną regulację w zależności od obszaru zastosowania, preferencji rowerzysty i jego stylu jazdy.
Niezależnie od szerokości geograficznej, wszędzie tam, gdzie uprawiane są motosporty, znaleźć można ślady obecności marki Fox. Kierowcy, motocykliści i rowerzyści korzystają z komponentów przygotowanych przez amerykańskiego producenta zarówno na piaskach pustyni Baja czy w Dakarze, jak i na trudnych trasach górskich. Projektanci współpracują ze sportowcami, przygotowując części rowerowe w oparciu o liczne testy. Dzięki temu Fox Racing Shox jest jedną z najbardziej cenionych marek w branży.
Działalność marki datuje się na 1974 rok – to wtedy Bob Fox zaczął produkcję komponentów dla motosportów. W 1980 roku w Watsonville w Kalifornii powstała firma Fox Racing, zajmująca się wytwarzaniem elementów zawieszenia do rowerów i motorów, a także dla samochodów terenowych. Obecnie produkcja wyposażenia do rowerów górskich (głównie elementów zawieszenia) stanowi ponad połowę dochodów firmy.
W rowerach do jazdy górskiej spotykane są dwa rodzaje zawieszenia – hardtail lub full suspension. Wybór odpowiedniego typu amortyzacji zależy od umiejętności rowerzysty, właściwości tras, po jakich planuje się poruszać, a także od przewidywanego budżetu – dobrej jakości full jest znacznie droższy niż solidny hardtail. Zawieszenie full suspension jest jednak dobrą opcją, jeśli kolarz planuje ściganie się po bardzo zróżnicowanych technicznie i trudnych trasach, wobec tego jest często wybierany przez profesjonalnych zawodników. Nie jest to jednak zasadą – każdy kolarz może dopasować amortyzację do swoich potrzeb, tym bardziej, że decyzja nie dotyczy tylko rodzaju. Właściwości i zakres działania amortyzacji zależą także od zakresu skoku (czyli stopnia uginania się amortyzatora), a także od zastosowanych regulacji czy zastosowanych materiałów.
Zarówno amortyzacja hardtail, jak i full suspension pozwala rowerzystom na bezpieczną jazdę – wybór jednego z rodzajów zawieszenia zależy od wielu czynników:
Marka Fox Racing Shox proponuje swoim klientom rozwiązania zarówno dla tych, którzy decydują się na sztywną konstrukcję ramy, jak i dla tych, którzy szukają akcesoriów do pełnej amortyzacji. Kluczowym miejscem w przypadku zawieszenia przedniego koła jest oczywiście widelec rowerowy – producent dzieli widelce według dyscyplin kolarstwa górskiego, dopasowując ich parametry do technicznych wymagań tras.
Kategoria | Przeznaczenie | Właściwości i parametry |
32 | XC |
Odpowiednie do kół 27,5” oraz 29”, skok 100-120 mm, golenie wykonane z aluminium są także węższe – zapewnia to niższą wagę (jedynie 1359 g), a także więcej przestrzeni na hamulce tarczowe czy szprychy. Zastosowanie tłumika FIT4 gwarantuje zamknięty kartridż z możliwością trzech ustawień (od pełnego otwarcia aż po całkowitą blokadę skoku), co pozwala na lepszą regulację kompresji – idealne rozwiązanie w zróżnicowanym terenie. Medium: olej / powietrze. |
34 | Trail |
Do kół 27,5” oraz 29”, szeroka oś Boost 110 (lub standardowa 100), także zastosowanie tłumika FIT4, zakres skoku 140-150 mm. Regulacja odbicia, możliwość blokady skoku. Wykonane z aluminium, lekkie i wytrzymałe, idealne na zróżnicowane trasy. Medium: olej / powietrze. |
36 | All mountain |
Do kół 26”, 27,5” oraz 29”, oś 100 lub 110 mm, zakres skoku nawet 160-180 mm, wyjątkowo wytrzymałe zawieszenie, równocześnie cechujące się dobrym ślizgiem. Medium: olej / powietrze, regulacja odbicia i kompresji – tłumik FIT4. Idealna na trudne technicznie trasy, popularny wybór kolarzy enduro. |
40 | Downhill |
Koła w rozmiarze 26” i 27,5”, skok o wartości aż 203 mm, technologia Float Airspring – dostrajane sprężyny i możliwość precyzyjnej regulacji kompresji. Oś o szerszej średnicy 20 mm dla większej wytrzymałości, szerokość osi 110 mm. Medium: olej / powietrze. |
Zawieszenie dostarczane przez Fox Racing Shox zapewnia jakość na najwyższym poziomie – dzięki zastosowaniu nowoczesnych tłumików rowerzysta ma możliwość dopasowania skoku i kompresji ściśle do swoich potrzeb oraz do warunków trasy. Amortyzatory rowerowe Fox Racing Shox dostępne są w sklepie Bikester.pl w atrakcyjnych cenach.
W rowerach z hardtailem nie ma tylnej amortyzacji - wspornik siodełka zależnie od materiału, z jakiego jest wykonany, może częściowo absorbować wstrząsy. Fox Racing Shox proponuje swoim klientom regulowane sztyce, które umożliwiają zmianę wysokości siodełka – to bardzo wygodne rozwiązanie w czasie jazdy po terenie o dużym zróżnicowaniu wysokości: na podjazdach lub zjazdach kolarz może wybrać wygodniejsze dla siebie ustawienie siodełka i poprawić wydajność jazdy.
Z kolei do rowerów z pełną amortyzacją Fox Racing Shox proponuje dampery powietrzne i sprężynowe:
W sklepie Bikester.pl znajdziecie szeroki wybór akcesoriów do zawieszenia oraz widelce, dampery, sztyce rowerowe marki Fox Racing Shox, zapewniające doskonałe parametry: poprawę trakcji, precyzję jazdy, bezpieczeństwo oraz komfort na trudnych technicznie trasach.