Point Point-Stop Klocki hamulcowe Sidecut
ID: 8451
Oto kilka propozycji z kategorii Klocki hamulcowe dla Ciebie:
Klocki hamulcowe do roweru - pewność i bezpieczeństwo na drodze!
Sprawne hamulce w rowerze to obowiązek, który nie powinien podlegać żadnej dyskusji. Od czasu, gdy rowerzyści coraz chętniej wkraczają na drogi jako uczestnicy ruchu pośród samochodów, właściwie dopasowane i działające prawidłowo klocki hamulcowe odgrywają niezwykle ważną rolę w zapewnianiu bezpieczeństwa zarówno samego kolarza, jak i innych osób na drodze. Aby jednak wybrać klocki hamulcowe, konieczne jest dopasowanie ich do zastosowanych hamulców i stylu jazdy, jaki na co dzień preferujemy. Co oferują w tej kwestii producenci?
Klocki do hamulców szczękowych i V-Breake
Standardowe już hamulce szczękowe i V-Breake to przede wszystkim domena rowerów miejskich i trekkingowych, wykorzystywanych raczej do jazdy rekreacyjnej niż poważnego ścigania się czy pokonywania nierównych tras terenowych. Hamulce te są zdecydowanie najłatwiejsze w serwisowaniu i tanie w eksploatacji, ale też mniej skuteczne niż inne rozwiązania dostępne przede wszystkim w rowerach z wyższej półki. Hamulce V-Breake nie są złe, ale trzeba wiedzieć, jak je wybrać.
Klocki do hamulców szczękowych są w niemalże ciągłym kontakcie z obręczą koła, powodując że przy każdym hamowaniu zużyciu ulega nie tylko sama okładzina klocka, ale też stykająca się z nią obręcz. Jednym z wielu problemów, z jakimi mogą spotkać się użytkownicy tego typu kloców hamulcowych są warunki pogodowe - deszcz i błoto znacznie obniżają skuteczność hamowania, przyspieszając zużywanie się klocków, a często powodując też zsuwanie się ich z właściwego miejsca na obręczy utrudniając, lub całkowicie uniemożliwiając hamowanie. Wśród stosowanych materiałów dla klocków do hamulców szczękowych wyróżnia się przede wszystkim gumę, dopasowaną miękkością do rodzaju obręczy koła. Przy wyborze warto zwrócić uwagę na ich kompatybilność – rowery szosowe z obręczami karbonowymi będą wymagały nieco innych klocków hamulcowych niż ciężkie rowery miejskie.
Klocki do hamulców tarczowych
Jedną z najlepszych alternatyw dla hamulców szczękowych i rozwiązaniem, które stosuje się szeroko w rowerach MTB oraz modelach z wyższej półki są hamulce tarczowe, występujące w wariancie mechanicznym lub hydraulicznym. W obydwu przypadkach konieczne będzie oczywiście zastosowanie właściwych klocków hamulcowych, które znacząco różnią się budową od tych spotykanych w hamulcach szczękowych. Ze względu na zastosowany materiał produkcyjny, klocki można podzielić na: organiczne, metaliczne i półmetaliczne. Te pierwsze, cechując się przede wszystkim cichą pracą i miękkością są najbezpieczniejsze dla tarczy hamulcowej, ale i działają najsłabiej ze wszystkich trzech modeli. Choć więc sprawdzą się dobrze w jeździe miejskiej, przy dużej prędkości mogą okazać się średnio skuteczne. Po przeciwnej stronie jakości hamowania wyróżnić można okładziny metaliczne, zapewniające bardzo dużą siłę hamowania, ale też powodujące szybsze zużywanie się tarczy i wymagają rozgrzania się, zanim zaczną pracować najlepiej. Alternatywą dla obu wariantów są klocki półmetaliczne, łączące zalety pierwszych i drugich.
Klocki do hamulców rowerowych w Bikester.pl
Zarówno w przypadku hamulców szczękowych, jak i tarczowych, materiał i rzeźba klocków będą miały znaczący wpływ na tempo zużywania obręczy lub tarczy, dlatego zawsze należy zwracać uwagę na zastosowanie, jakie sugeruje producent. Gwarancją jakości są oferowane przez nas:
- klocki Shimano do hamulców tarczowych,
- klocki Shimano do hamulców szczękowych,
- klocki Red Cycling Products do produktów tarczowych,
- klocki Red Cycling Products do hamulców szczękowych,
- klocki Kool Stop do hamulców tarczowych,
- klocki Kool Stop do hamulców szczękowych,
- klocki Jagwire do hamulców tarczowych,
- klocki Jagwire do hamulców szczękowych,
- klocki BBB do hamulców tarczowych,
- klocki BBB do hamulców szczękowych.
Właściwe dopasowanie klocków hamulcowych pozwoli poczuć się na rowerze pewnie, utrzymać kontrolę nad jazdą przy większych prędkościach i zatrzymać rower w miejscu wtedy, gdy to konieczne. Trzeba jednak pamiętać, że nawet najlepiej dopasowane klocki i hamulce nie będą sprawowały się dobrze, jeśli nie zostaną odpowiednio oczyszczone po każdej jeździe i serwisowane zgodnie z tempem ich zużywania.