RODZAJE ROWERÓW ELEKTRYCZNYCH
Zanim zdecydujesz się na zakup roweru elektrycznego, musisz dowiedzieć się, który rodzaj będzie najlepiej dopasowany do Twoich potrzeb i stylu jazdy. Zamierzasz głównie jeździć po mieście, organizować dalsze wycieczki a może chcesz zabierać swoje elektryczne dwa kółka w teren? Odpowiedź na to pytanie pozwoli Ci szybko wybrać nowy rower elektryczny w sklepie Bikester. Jeśli nadal masz wątpliwości, zapoznaj się z opisami miejskich, crossowych, trekkingowych i górskich rowerów elektrycznych.
RODZAJE ROWERÓW ELEKTRYCZNYCH
Zanim zdecydujesz się na zakup roweru elektrycznego, musisz dowiedzieć się, który rodzaj będzie najlepiej dopasowany do Twoich potrzeb i stylu jazdy. Zamierzasz głównie jeździć po mieście, organizować dalsze wycieczki a może chcesz zabierać swoje elektryczne dwa kółka w teren? Odpowiedź na to pytanie pozwoli Ci szybko wybrać nowy rower elektryczny w sklepie Bikester. Jeśli nadal masz wątpliwości, zapoznaj się z opisami miejskich, crossowych, trekkingowych i górskich rowerów elektrycznych.
Jaki rower elektryczny będzie odpowiedni dla Ciebie?
Trekkingowy E-Rower

Podobnie jak w przypadku swoich niezmotoryzowanych odpowiedników, model ten jest kompleksowo wyposażony między innymi w system oświetlenia, napęd o szerokim zakresie, błotniki, a także zapewnia wygodna pozycję na dalsze wycieczki rowerowe. Dla nowoczesnych elektrycznych rowerów trekkingowych dalsze wyprawy nie stanowią większego wyzwania. Kompaktowy i doskonale zintegrowany napęd elektryczny zapewnia optymalne wspomaganie, zachowując jednocześnie autentyczny charakter i przyjemność z jazdy na rowerze.
- Pozycja odpowiednia do pokonywania dalszych odległości
- Solidny, wygodny i bezpieczny
- Idealny na wyprawy i wycieczki rowerowe
E-Rower MTB

Rowery górskie wyposażone w pomocniczy napęd elektryczny otwierają entuzjastom terenowych wyzwań drzwi do świata całkiem nowych doznań i wrażeń. Szlaki, które wcześniej wydawały się zbyt odległe i niedostępne mogą teraz być z powodzeniem przemierzane na elektrycznym rowerze górskim a każdy podjazd przestanie być uciążliwą koniecznością, a stanie się zupełnie nowym, pełnym własnego uroku elementem naszej wyprawy.
- Więcej offroadowej frajdy, nawet na podjazdach!
- Nowoczesne funkcje do jazdy w górach
- Dostępne w wersji z pełnym zawieszeniem (full) oraz hardtail
Miejski E-Rower

Z miejskim rowerem szybko staniesz się mistrzem codziennej logistyki. Po dodaniu nowoczesnego napędu elektrycznego klasyczny rower miejski zapewni nową jakość mobilności - nawet poza codziennymi krótkimi trasami w granicach miasta. Kompleksowo wyposażony miejski rower elektryczny niesamowicie ułatwia szybkie pokonywanie nawet dalszych dojazdów do pracy. To nie wszystko - dzięki napędowi zjawimy się w pracy rześcy i w nienagannym stanie.
- Wyprostowana pozycja podczas jazdy
- Wygoda
- Idealny do pokonywania krótszych i średnich dystansów
Crossowy E-Rower

Rower crossowy to w pewnym sensie bardziej sportowa alternatywa roweru do codziennego użytku. Delikatnie pochylona pozycja oraz szeroki zakres przełożeń świetnie sprawdzą się nie tylko podczas jazdy po mieście, lecz również w terenie. Takie modele wyposażone w elektryczne wspomaganie będą idealnym wyborem dla osób, które codziennie pokonują dalsze trasy w drodze do pracy lub szkoły. Węższe 28-calowe koła z pomocniczym napędem umożliwiają płynną jazdę po utwardzonych i nieutwardzonych drogach.
- Pochylona pozycja podczas jazdy
- Sportowy charakter, większe nastawienie na szybkość
- Do jazdy po drogach utwardzonych i nieutwardzonych
Różne lokalizacje silnika: plusy i minusy
Jeśli przyjrzysz się różnym rowerom elektrycznym dostępnym w naszej ofercie, zauważysz, że w większości z nich silnik zamontowano centralnie, bezpośrednio w suporcie rowerowym, czyli w centralnym miejscu roweru. W innych e-rowerach silnik znajduje się w piaście tylnego koła (napęd na tylne koło). Bardzo rzadko zdarza się, by silniki były montowane w przednim kole (napęd na przednie koło). W związku z tym warto zastanowić się, w jaki sposób umiejscowienie silnika wpływa na właściwości danego roweru.

Silnik centralny
Plusy:
- Równomierne rozłożenie masy dzięki dolnej lokalizacji w środku suportu
- Niski środek ciężkości
- Wrażenia z jazdy są maksymalnie zbliżone do wrażeń z jazdy na tradycyjnym rowerze
- Najlepszy wybór pod kątem sportowej jazdy
- Silnik jest mniej podatny na usterki dzięki krótkim przewodom
Minusy:
- Wyższe obciążenie łańcucha, przedniej i tylnej zębatki lub przerzutek w piaście (jeśli są zamontowane)
- Często wyższa cena
- Wymaga ramy o specjalnej budowie
- Brak możliwości modernizacji silnika

Silnik w tylnej piaście
Plusy:
- Bardzo cichy
- Bezpośrednie przełożenie mocy umożliwiające bardziej dynamiczną jazdę
- Możliwy odzysk energii (rekuperacja)
- Możliwość modernizacji silnika
- Normalny tryb zużywania się części napędu
Minusy:
- Środek ciężkości przeniesiony daleko do tyłu
- Duże obciążenie na tył odczuwalne i widoczne podczas jazdy
- Trudność poruszania tylnym kołem

Silnik w przedniej piaście
Plusy:
- Możliwość modernizacji w wielu rowerach
- Niska cena
Minusy:
- Większe obciążenie widelca
- Silnik może wpływać na sposób kierowania
- Przednie koło może buksować na śliskiej nawierzchni