Bikester - sklep rowerowy online
14 DNI NA ZWROT TOWARU
DARMOWA WYSYŁKA OD 499 ZŁ,-6

ROWERY TREKKINGOWE: PODRÓŻUJ MĄDRZE!

Najwięcej uwagi poświęcamy sportowym rowerom szosowym lub rowerom górskim, w szczególności dlatego, że oba ewoluują bardzo szybko w zakresie innowacyjnych technologii. Jednak eksperci on-road oraz off-road nie zawsze są najlepszym wyborem w sytuacji gdy zamierzamy kupić rower do mieszanego typu zastosowań. Niektórzy chcą podróżować po świecie ze swoim rowerem przez kilka miesięcy , niektórzy chcą wyjechać z centrum miasta na wieś, a inni po prostu lubią jeździć rowerem do pracy oraz ze swoją rodziną zorganizować wypad na weekend. W tym przewodniku chcieliśmy przedstawić Wam trzy rodzaje rowerów, których głównymi cechami są uniwersalność, solidność, wytrzymałość i komfort.

Rowery crossowe, trekkingowe i turystyczne są prawdziwe wszechstronne. Nadają się do codziennego użytku, przewożenia toreb na długich dystansach, czy też wycieczek rekreacyjnych. Jeśli jesteś zainteresowany kupnem jednego z tych rowerów, koniecznie czytaj dalej! Umieściliśmy tutaj kilka przydatnych wskazówek, które pomogą znaleźć model idealnie dostosowany do indywidualnych potrzeb i oczekiwań cenowych.


Wszechstronność dzięki różnym mocnym punktom

Rowery crossowe, trekkingowe i turystyczne mają cechy, które są dostosowane do bardzo różnych zastosowań. Wszystkie one są wytrzymałe i wygodne, jednak każdy z nich ma swoje specyficzne zalety.

W zależności od potrzeb, można wybrać rowery mniej lub bardziej wytrzymałe wraz ze specjalistycznym sprzętem. Jeżeli chcesz używać rower do codziennych przejazdów, to rower crossowy będzie doskonałym wyborem. Jest on najbardziej dynamiczny i sportowy spośród wymienionej trójki. Jest to idealny rower zarówno dla osób dojeżdżających do pracy, jak i zrobienia treningu w godzinach popołudniowych.

Ale możliwe, że chcesz zrobić krótką wycieczkę, trwającą pół dnia lub po prostu spędzić dzień wśród wiejskich krajobrazów. Mniej sportowy, ale idealny do codziennego użytku przez cały rok, rower trekkingowy jest najlepszym wyborem, posiadającym kompletne wyposażenie.

Jeżeli jesteś rodzajem odkrywcy i planujesz długą podróż rowerową (jeden tydzień lub więcej) w Polsce lub Europie, która wymaga przewożenia większych toreb i posiadania w pełni wyposażonego roweru, rzuć okiem na naszą kategorię rowerów turystycznych. Są one bardziej stabilne, a ich konstrukcja pozwala na przewożenia większego obciążenia. Nie są on tak szybkie jak rower crossowy, ale na pewno jest to dobry wybór dla tych, którzy chcą jeździć daleko.


Rama i widelec:

Zarówno rama, jak i widelec wpływają na pozycję siedzącą, użytkowanie oraz komfort jazdy. W porównaniu do rowerów szosowych, trekkingowe mają bardziej wyprostowaną pozycję, która zapewnia komfort i lepszą widoczność na drodze. Ramy w większości wykonane z aluminium lub stali, zapewniają dobry kompromis między stabilnością i lekkością.
Rama roweru trekkingowego albo turystycznego, będzie w stanie udźwignąć spory bagaż, bez jakiegokolwiek dyskomfortu. Rowery crossowe i trekkingowe często posiadają amortyzowany widelec dla większego komfortu. Do rowerów turystycznych producenci często montują zwykły widelec w celu obniżenia kosztów oraz wagi roweru.

Napęd / przerzutki:

Nie trzeba mieć najlepszego i ultra lekkiego (drogiego) układu napędowego. Wystarczy wybrać solidny model! Większość rowerów wyposażona jest w przerzutki z zakresem przełożeń (do 30). W przeciwieństwie do najnowszej generacji rowerów górskich i rowerów drogowych, liczba biegów jest dobrym wskaźnikiem sprawdzającym stosunek ilości różnych nawierzchni do komfortu jazdy. Miłym elementem jest komfort, który można znaleźć nawet używając napędu niższego cenowo. Rowerzyści, którzy jeżdżą na rowerze najczęściej, gdy pogoda jest dobra lub tylko w weekend, mogą wybrać tańszy układ napędowy. Ale dla tych, którzy spędzają więcej czasu na drodze, trwałość droższego napędu jest wielkim atutem.
Rowery trekkingowe / turystyczne są wielofunkcyjnymi rowerami. Aby zaoferować naprawdę duży wybór biegów, większość producentów instaluje zewnętrzny układ napędowy na swoich rowerach. Najbardziej znanym wyjątkiem (który można znaleźć w niektórych drogich rowerach) jest tak zwany "Rohloff". Ta całkowicie zamknięta 14 biegowa piasta oferująca przełożenie do 30-biegów jest prawie w 100% bezobsługowa i bardzo cenione wśród fanów rowerów turystycznych. Jednak są one droższe i dlatego nie stanowią standardowego wyposażenia.

Koła i opony:

Większość rowerów crossowych, turystycznych i trekkingowych posiada koła 28 " z oponami, które mają między 35 a 50 mm szerokości. Zazwyczaj rowery trekkingowe mają szersze felgi i opony niż rowery miejskie i szosowe dla większego komfortu i większej stabilności. Podobnie jak w przypadku ram, najsztywniejsze i najbardziej stabilne koła oferują bezpieczną jazdę. Opony, które mają wzór, będą idealne do częstej jazdy na nierównych powierzchniach, takich jak brud i żwirowa droga. Jeśli jeździsz głównie na utwardzonych drogach, można wybrać gładsze opony.

Hamulce:

Rowery crossowe często mają hamulce tarczowe na przednich i tylnych kołach, podobnie jak rowery górskie. Rowery trekkingowe są najczęściej wyposażone w hamulce szczękowe (często proste, ale solidne hamulce typu V) lub hamulce tarczowe. Te ostatnie są najsilniejszym i najbardziej niezawodnym rozwiązaniem: ich siła hamowania nie zależy od deszczu i błota. Modele rowerów turystcznych są najczęściej wyposażone w hamulce szczękowe lub mechaniczne hamulce tarczowe, gdyż mogą one być szybko i łatwo naprawione, co jest ważne, kiedy wyjeżdżasz na dłuższą wycieczkę i nie chcesz być zatrzymany przez niektóre problemy techniczne.

Oświetlenie, błotniki, stopki rowerowe, itp

Podczas gdy rowery crossowe mają ograniczony sprzęt do niezbędnego minimum, rowery trekkingowe i turystyczne oferują kompletny ekwipunek, w postaci oświetlenia, błotników, bagażnika, stopki, itd. W ten sposób można mieć pewność, że wszystkie poszczególne elementy współpracują ze sobą bardzo dobrze! W każdym przypadku ważne jest, aby inwestować w bardzo dobrej jakości sprzęt, zwłaszcza jeśli chodzi o siodło, światła i uchwyty.


POZYCJA SIEDZENIA PODCZAS JAZDY: PIONOWA / SPORTOWA / WYGODNA

Gdy siedzisz długo na siodełku, to chcesz czuć się wygodnie i być zrelaksowany. Pozycja siedząca, którą masz na rowerze jest bardzo ważna. Zależy ona przede wszystkim od rozmiaru ramy, ale także od modelu siodełka i kierownicy oraz odpowiedniej ich wysokości. Nasz kalkulator daje wskazówki dotyczące rozmiaru ramy, która jest dostosowana do wielkości i długości nóg oraz zależna od rodzaju roweru. W porównaniu do rowerów górskich i szosowych, rowery trekingowe i turystyczne oferują niższą i bardziej wyprostowaną pozycję siedzącą. Zazwyczaj pozycja siedząca jest bardziej sportowa na rowerach crossowych.

Mogłoby się wydawać, że wyprostowana pozycja siedząca byłaby najwygodniejszym rozwiązaniem. Ale nieco bardziej sportowa pozycja może być bardziej wygodne dla fanów długodystansowych wypraw, ponieważ ciężar ciała rozkłada się w bardziej zrównoważony sposób pomiędzy przednim a tylnym kołem. Jeśli siedzisz prosto, radzimy zakupić większe modele siodełka. Jeśli wolisz sportową pozycję siedzącą, lepsze będzie węższe siodełko. Twoja kontrola będzie o wiele lepsza i będziesz mieć więcej energii. Najważniejszą rzeczą jest oczywiście wybór siodełka, które pasuje do Twojego ciała! Na przykład, jeśli masz szerokie kości miednicy, lepiej wybrać szersze siodełko.

Regulacja wysokości pozwala na dostosowanie pozycji siedzącej bardzo precyzyjnie. Ergonomiczne uchwyty oraz nieznaczna zmiana położenia kierownicy może także przynieść większy komfort bez dodatkowego wysiłku.


ROWERY CROSSOWE, TREKKINGOWE I TURYSTYCZNE W SKRÓCIE

ROWERY CROSSOWE
NA CODZIENNEGO UŻYTKU

Rowery crossowe są najlżejsze i łączą one niektóre z cech cech rowerów szosowych (na przykład węższe opony) oraz rowerów górskich (amortyzator). Rezultatem jest bardzo wszechstronny rower z 30 przerzutkami, hamulcem tarczowym i zawieszeniem, które razem tworzą doskonałe połączenie dla każdej wycieczki. Dzięki swojej niskiej wadze są również idealne do szybkich codziennych przejazdów. Zostały one stworzone dla wszystkich, którzy mają słabość do prędkości! Jest możliwe zamontowanie trochę dodatkowego sprzętu, takiego jak uchwyt na butelkę, bagażnik i błotniki. Nasze rady: światła i błotniki są bardzo łatwe w montażu i radykalnie poprawią codzienną użyteczność bez wpływu na zachowanie się na drodze.

Silne strony:
  • Niska waga
  • Profil sportowy
  • Doskonała obsługa
  • Możliwość przystosowania: trwa kilka minut ( nie więcej! ), aby zainstalować oświetlenie czy błotnik.
TRADYCYJNY TREKKINGOWY – DO CODZIENNYCH
PRZEJAŻDŻEK I WYCIECZEK

Rowery trekkingowe są najbardziej wszechstronnymi rowerami. Niezależnie od tego, czy planujesz jeździć do pracy z rowerem, na długie wyprawy lub relaksującą wycieczkę rodzinną na weekend, jest to możliwe z rowerem trekkingowym. Posiada wszystkie urządzenia, które mogą być potrzebne: oświetlenie, bagażnik, stopkę i błotniki. Są one częścią pakietu i sprawiają, że rower doskonale nadaje się do ruchu drogowego. Często są one wyposażone w amortyzator i hamulce tarczowe i dlatego też są idealne na wycieczki z bagażem. Dzięki swojej pionowe pozycji siedzącej, czynią jazdę bardzo wygodną i pozwalają cieszyć się każdą wycieczką!

Silne strony:
  • Możliwość wzięcia dużej ilości bagażu
  • Pionowa pozycja siedzenia zapewniająca wygodę
  • Wyposażenie idealne do miasta: oświetlenie, dzownek, stopka, itp
  • Wszechstronne przeznaczenie: idealny na drogę do pracy lub weekendową wycieczkę

ROWERY TURYSTYCZNE – EKSPERCI OD DUŻYCH DYSTANSÓW I TRANSPORTOWAIA BAGAŻY

Z wielu powodów rowery turystyczne mogą być opisana jako "ekstremalna wersja" roweru trekkingowego. Rowery turystyczne posiadają nie tylko wyjątkowo stabilną ramę, ale są one wyposażone w sprawdzone części, które zostały wypróbowane i przetestowane pod względem ich wytrzymałości. Któż z nas chciałby zostać zatrzymany w trasie z powodu usterki. Mogą one posiadać duże obciążenia, dzięki bagażnikowi zamontowanemu na tylnym kole, a często również na przednim kole. Niektóre modele są również wyposażone w kierownicę szosową (na ogół montowane znacznie wyżej niż na rowerze szosowym) lub w bardziej prostą kierownicę, która może być połączona z ergonomicznymi uchwytami i końcówkami chwytów.

Silne strony:
  • Zoptymalizowana rama i możliwość zamontowania wielu przydatnych części
  • Obszerne i jeśli to możliwe bezobsługowe wyposażenie na każdą wycieczkę
  • Komfortowa pozycja siedzenia na długie wyprawy
  • Zoptymalizowane do transportu dużej ilości bagażu