Nie możesz zobaczyć bezpiecznego okna PayPal w Twojej przeglądarce?

Kliknij tutaj
Możesz otworzyć je ponownie i zakończyć swoje zamówienie.

Prosimy o chwilę cierpliwości. Twoje zamówienie jest przetwarzane.

Posezonowa wyprzedaż - Ponad 1000 rowerów | Nawet 40% rabatu!

Zadbaj o swój rower elektryczny i zainwestuj w specjalistyczne części

Dzięki rowerom elektrycznym możemy o wiele szybciej pokonywać dalsze odległości. W związku z tym zużywają się one o wiele szybciej niż komponenty w konwencjonalnych rowerach. Na rynku dostępne są specjalistyczne części zaprojektowane pod kątem większej wytrzymałości i trwałości niż standardowe produkty. Takie komponenty są odpowiednio oznaczone, dzięki czemu możemy w prosty sposób sprawdzić, czy dany produkt spełnia wyższe wymagania rowerów z elektrycznym wspomaganiem pedałowania.
By ułatwić naszym klientom wybór, wyselekcjonowaliśmy specjalistyczne części i elementy wyposażenia:
Części do rowerów elektrycznych

Zadbaj o swój rower elektryczny i zainwestuj w specjalistyczne części

Dzięki rowerom elektrycznym możemy o wiele szybciej pokonywać dalsze odległości. W związku z tym zużywają się one o wiele szybciej niż komponenty w konwencjonalnych rowerach. Na rynku dostępne są specjalistyczne części zaprojektowane pod kątem większej wytrzymałości i trwałości niż standardowe produkty. Takie komponenty są odpowiednio oznaczone, dzięki czemu możemy w prosty sposób sprawdzić, czy dany produkt spełnia wyższe wymagania rowerów z elektrycznym wspomaganiem pedałowania.



Oświetlenie do rowerów elektrycznych

W wielu rowerach oświetlenie jest zasilane przez dynamo w piaście o wartości napięcia 6V. W przypadku rowerów elektrycznych takie rozwiązanie jest na ogół zbyteczne, ponieważ zasilanie silnika, jak i systemu oświetlenia może pochodzić z akumulatora. Należy pamiętać, że zasilanie dostarczane przez akumulator w e-rowerze ma inną wartość napięcia, niż akumulatory do standardowych rowerów. Ponadto warto wziąć pod uwagę, iż akumulatory od różnych producentów mogą mieć różne wartości napięcia (np. 24 V, 36 V, 48 V). W związku z tym nie możemy zamontować dowolnej lampy w naszym e-rowerze. Producenci precyzyjnie określają, które lampy rowerowe z ich oferty, są kompatybilne z danym modelem akumulatora.

Dzięki zasilaniu z akumulatora te systemy oświetlenia wytwarzają stałą wiązkę świetlną. Przednie i tylne lampy można obsługiwać za pomocą elektronicznego wyświetlacza zamontowanego na kierownicy. Najbardziej efektywne są lampy LED-owe. Zużywają mniej prądu, wytwarzają bardzo jasne światło i są trwalsze.

Systemy aktywnego oświetlenia w rowerach elektrycznych a przepisy drogowe

Zgodnie z polskimi przepisami o ruchu drogowym standardowe rowery elektryczne ze wspomaganiem pedałowania do 25 km/h (typu "Pedelec") są traktowane jak rowery konwencjonalne i podlegają takim samym regulacjom, również w kwestii oświetlenia. A zatem rower powinien być wyposażony w:

  • Jedno światło przednie białe lub żółte świecące ciągłym, lub migającym światłem (np. lampka przednia na baterie lub dynamo),
  • Co najmniej jedno światło tylne czerwone, odblaskowe,
  • Co najmniej jedno światło tylne świecące ciągłym, lub migającym światłem (UWAGA: zamontowanie świateł na rowerze nie jest konieczne w dzień; jeśli zamierzamy jeździć po zmroku możemy zabrać ze sobą lampkę na baterie, jednak wyjątek ten nie dotyczy odblasku tylnego o barwie czerwonej, który musi być zamontowany na stałe),
  • Co najmniej jedno światło tylne świecące ciągłym, lub migającym światłem (UWAGA: zamontowanie świateł na rowerze nie jest konieczne w dzień; jeśli zamierzamy jeździć po zmroku możemy zabrać ze sobą lampkę na baterie, jednak wyjątek ten nie dotyczy odblasku tylnego o barwie czerwonej, który musi być zamontowany na stałe),
  • Oświetlenie pozycyjne (lampki) z przodu i z tyłu może być ciągłe lub migające,

Z kolei rowery elektryczne o wspomaganiu pedałowania do 45 km/h (tzw. Speed Pedelec, S-Pedelec) w przepisach drogowych są klasyfikowane jako motorowery i podlegają następującym zasadom w kwestii oświetlenia:

  • Rower typu S-pedelec musi być wyposażony w zamontowane na stałe jedno światło mijania barwy białej lub żółtej selektywnej oświetlające drogę na odległość co najmniej 30 m przed pojazdem przy dobrej przejrzystości powietrza, jedno tylne światło pozycyjne barwy czerwonej, umieszczone z tyłu tylne światło odblaskowe, boczne światło odblaskowe.

Opony do rowerów elektrycznych

Rowery elektryczne są na ogół cięższe i pokonują dłuższe odległości niż normalne rowery. Te czynniki w ogromnej mierze przyczyniają się do zmniejszenia żywotności normalnych opon rowerowych. Najpopularniejsi producenci opon, np. Schwalbe lub Continental mają w swojej ofercie specjalne opony do rowerów elektrycznych. Informację o przeznaczeniu do użytku w rowerach elektrycznych możemy znaleźć na brzegach opony (np. oznaczenie "E-bike ready").


Opony oznaczone jako "E-Bike ready" są lepiej zabezpieczone przed przebiciem

Ponieważ nie ma żadnych odgórnych wymogów, by rowery elektryczne były wyposażone w określony rodzaj opon, możemy używać dowolnych modeli dopasowanych do obręczy. Mimo to zalecamy stosowanie opon przeznaczonych specjalnie do e-rowerów, ponieważ są bardziej wytrzymałe i lepiej zabezpieczone przed przebiciem.

Na rynku dostępne są e-rowery przeznaczone do jazdy po mieście, szosowe, na dłuższe wyprawy oraz terenowe. A zatem wybierając oponę do naszego roweru elektrycznego powinniśmy wziąć pod uwagę teren, po jakim będziemy jeździć. Pamiętajmy również o regularnym sprawdzaniu ciśnienia w oponach. Zapewni to możliwie najmniejszy opór toczenia oraz odpowiednią ochronę opony. Wartość optymalnego ciśnienia opony można znaleźć na jej krawędzi bocznej.

Rowery typu S-Pedelec muszą być wyposażone w opony o specjalnych oznaczeniach

Szybkie rowery elektryczne (ze wspomaganiem do 45 km/h) wymagają specjalnych opon. Na terenie Europy obowiązuje stosowanie opon z oznaczenie "ECE-R75", a dany model opony musi zostać wprowadzony do danych technicznych modelu typu S-Pedelec i może zostać wymieniony wyłącznie na podobny model. Szczególną uwagę należy zwracać na głębokość bieżnika opony - nie może być mniejsza niż jeden milimetr. 

Idealne opony specjalnie wyselekcjonowane przez nasz zespół ekspertów dla rowerów elektrycznych typu Pedelec i S-Pedelec są dostępne tutaj: Opony rowerowe


Łańcuchy i kasety do e-rowerów

Łańcuch rowerowy jest narażony na duże obciążenia i naprężenia, jak również jest szczególnie narażony na zewnętrzne warunki pogodowe i terenowe. Łańcuchy w rowerach elektrycznych zużywają się szybciej niż w rowerach tradycyjnych, ponieważ muszą radzić sobie z jeszcze większymi obciążeniami, które powodują szybsze zużywanie się części. Poziom zużycia łańcucha możemy sprawdzić za pomocą specjalnego miernika zużycia łańcucha lub też możemy skonsultować to ze specjalistą. Jeśli konieczna będzie wymiana tej części, zalecamy zakup specjalnego łańcucha przeznaczonego do rowerów elektrycznych. Są one wykonane ze wzmacnianych, wytrzymałych materiałów, dzięki czemu są o wiele trwalsze i bardziej odporne. Ponadto gwarantują również optymalną i płynną pracę systemu przerzutek. Aby dowiedzieć się, czy dany łańcuch jest przeznaczony do roweru elektrycznego, wystarczy sprawdzić logo lub informacje podane na opakowaniu. Szeroki wybór łańcuchów, które starannie wybraliśmy dla użytkowników e-rowerów, można znaleźć tutaj: Łańcuchy do rowerów elektrycznych

Korby i tarcze do e-rowerów

Korby i tarcze to podstawowe części rowerowe. To właśnie te komponenty przenoszą siłę naszych nóg na łańcuch rowerowy. Planując ich wymianę, należy wziąć pod uwagę wiele istotnych czynników. Na rynku e-rowerów znajdziemy wielu różnych producentów oferujących autorskie rozwiązania w tej dziedzinie. Decydując się na zakup nowych części, powinniśmy sprawdzić, czy będą one kompatybilne z silnikiem w naszym e-rowerze. Na przykład: czy dany model korby do roweru elektrycznego będzie kompatybilny zarówno z silnikiem Shimano, jaki i z silnikami marki Bosch? Podobnie jest z tarczami do korby. Silniki Bosch na ogół współpracują ze stosunkowo niewielkimi tarczami o liczbie zębów od 14 do 20. Z kolei silniki od Shimano wykorzystują większe tarcze korby o liczbie zębów od 34 do 38. Zębatki przednie w rowerach elektrycznych nie wymagają wymiany, lecz możemy zastąpić je większym modelem, jeśli zależy nam na wyższej kadencji.
Miłośnicy MTB powinni rozważyć wymianę swoich korb na mniejsze, aby ograniczyć kontakt z podłożem i ryzyko upadku.

System przełożeń SRAMs EX1 zaprojektowany specjalnie do górskich rowerów elektrycznych

Firma SRAM była pierwszym producentem części, który odpowiedział na wyższe wymagania rowerów górskich z napędem elektrycznych, oferując kompletny system napędu do e-roweru. Grupa przerzutek EX1 to idealne rozwiązanie dla posiadaczy e-rowerów MTB, które obejmuje kasetę (8 biegów, 11-48 z.), tylną przerzutkę, korbę, łańcuch, zębatki i klamkomanetkę. Te specjalne komponenty nie tylko mogą pochwalić się większą trwałością, ale zapewniają również bardziej płynną jazdę, co znacznie przyczynia się do wydłużenia zasięgu i żywotności akumulatora.

Części do e-rowerów: nasi faworyci

Potrzebujesz pomocy?
Skontaktuj się z naszymi ekspertami: Pon. - Pt.: 10 - 17
22 481 05 01
Newsletter
Zapisz się w celu otrzymania 50 zł zniżki na zakupy,
kodów rabatowych i spersonalizowanych zniżek.4

POLITYKA PRYWATNOŚCI
Everyday we get more people on bikes