Opis
RIVA Phantom, szary (grey)
Ze względu na przestoje i opóźnienia w globalnych łańcuchach dostaw niewykluczone jest, że producent zastąpił poszczególne elementy oryginalnej specyfikacji komponentami o co najmniej równoważnej lub nawet wyższej jakości. W pojedynczych przypadkach dostarczony rower może odbiegać od tego przedstawionego na zdjęciach.
Oparty na pierwszej rynkowej premierze, BASEMENT, który charakteryzuje się minimalistyczną estetyką i precyzyjną inżynierią, PHANTOM powraca po dwóch latach w limitowanej edycji w kolorze czarnym: bez chromowanych lub polerowanych detali. Z obręczami o niższym profilu, lżejszymi oponami i kierownicą typu bullhorn, został zaprojektowany tak, aby był jeszcze prostszy i bardziej wydajny.
Cr-Mo 4130
Rama PHANTOM ma taką samą geometrię jak BASEMENT i jest wykonana z tego samego materiału - specjalnego stopu stali chromowo-molibdenowej SAE 4130, który jest również wykorzystywany w przemyśle lotniczym i sportach motorowych. Ramy wykonane są z podwójnie cieniowanych rur o zmiennej grubości, co pozwala na zastosowanie odpowiedniej grubości we właściwym miejscu, gwarantując długą żywotność bez zbędnego ciężaru.
Dzięki procesowi spawania TIG rama ma napinacze łańcucha zintegrowane z hakami, co jeszcze bardziej ułatwia zmianę z pojedynczej prędkości na stałą.
Singlespeed czy stały?
PHANTOM jest wyposażony w piastę typu flip-flop, dzięki czemu można szybko i łatwo przełączać się między trybem stałego przełożenia a trybem jednobiegowym.
Piasta flip-flop jest wyposażona w dwa koła zębate, po jednym z każdej strony piasty. W trybie stałego przełożenia nie ma wolnego koła. Oznacza to, że gdy pedały się obracają, nogi obracają się wraz z nimi. Stały bieg jest idealny, jeśli naprawdę chcesz czuć się połączony z rowerem i drogą. Jeśli wolisz bardziej zrelaksowaną jazdę, w której jazda w dół również przypomina jazdę na normalnym rowerze, po prostu obróć tylne koło i użyj zębatki z wolnym kołem.
Bez względu na to, co wybierzesz, stały bieg czy pojedynczą prędkość, klasyczne hamulce szczękowe z przodu i z tyłu zapewniają zatrzymanie roweru w razie potrzeby.