Nie możesz zobaczyć bezpiecznego okna PayPal w Twojej przeglądarce?

Kliknij tutaj
Możesz otworzyć je ponownie i zakończyć swoje zamówienie.

Prosimy o chwilę cierpliwości. Twoje zamówienie jest przetwarzane.

Summer Tour - Weź swój rower i w drogę! - 15% rabatu na wszystkie marki* Kod rabatowy: SUMMERTOUR15

Zimowa przejażdżka

Coraz więcej ludzi korzysta z roweru przez cały rok, nawet w zimie. Jest to świetna okazja, aby wyjść na mroźne, rześkie powietrze i utrzymać swoją kondycję o jeden poziom wyżej. Poza tym jest to doskonałe rozwiązanie dla ochrony środowiska, a dodatkowo możemy ominąć zatłoczone metra i autobusy. Jeżdżenie rowerem w zimie nie jest wcale tak trudne, jak mogłoby się wydawać. Należy po prostu zaopatrzyć się w odpowiedni sprzęt. W tym przewodniku przejdziemy przez kilka wskazówek dotyczących sposobu ubierania siebie oraz przygotowanie roweru, aby być gotowym do drogi w okresie zimowym.

Odpowiednia odzież na mroźną pogodę

Zimowa przejażdżka wymaga trochę więcej planowania, aniżeli jazda w miesiącach letnich. Gdy za oknem mroźno, mokro i do tego jest śnieg, chcesz utrzymać ciepło i suchość bez pocenia się (nieodpowiedni ubiór sprawi, że spocimy się i będzie nam jeszcze zimniej). Zamiast zakładać jedną, bardzo grubą i ciepłą kurtkę, lepiej nosić kilka warstw jedna na drugiej. W ten sposób z łatwością można dostosować się do zmieniających się warunków pogodowych podczas jazdy rowerem, a dodatkowo ten sam zestaw może być wykorzystywany każdego dnia przez cały rok.

Jak dobierać warstwy odzieży:

1.Pochłaniająca wilgoć bielizna funkcjonalna przeniesie pot z dala od skóry

2.Warstwa podstawowa pochłaniająca wilgoć, dktóra również przeniesie pot z dala od skóry

3.Ciepła warstwa pośrednia,która wchłania pot i utrzyma ciepło ciała

4.Warstwa wiatroodporna i wodoodporna lub kurtka softshell chroniąca przed złą pogodą

Funkcjonalna i bazowa bielizna

Ciepła bielizna i warstwy bazowe musi być oddychająca, odprowadzająca wilgoć i szybkoschnąca podczas jazdy w warunkach zimowych. W zależności od temperatury na zewnątrz można mieć jedną, dwie lub trzy warstwy na sobie – można bardzo szybko nauczyć się jak wielu z nich potrzebujesz, aby utrzymać odpowiednią temperaturę ciała. Posiadamy warstwy bazowe zarówno syntetyczne, jak i wełniane, które posiadają różną grubość. Wszelkiego rodzaju koszulki rowerowe znajdziesz tutaj

Syntetyki

+/- Chłodzi
+ Szybciej wysycha
+ Trwałe
+ Niedrogie
+ Łatwe w czyszczeniu

- Bardziej intensywny zapach
- Nie tak ciepłe
- Wymaga częstszego prania
Wełna

+/- Ogrzewa
+ Zachowuje właściwości izolacyjne, gdy jest mokre
+ Nie ma nieprzyjemnego zapachu
+ Miękkie i wygodne
+ Nie wymaga częstego prania

- Wymaga dodatkowej troski podczas czyszczenia
- Nie odprowadza wilgoci zbyt dobrze
- Droższe

Kurtki i spodnie

Kurtki rowerowe i spodnie wydają się bardziej odporne na wiatr z przodu i mieć więcej oddychającego materiału z tyłu, aby pozostać ciepłe i suche podczas całej jazdy. Istnieje oczywiście wiele różnych rodzajów kurtek i spodni. Kurtka wiatrówka jest bardzo praktyczna do stosowania przez cały rok, ponieważ chroni przed wiatrem, a jednocześnie jest bardzo przewiewna w tym samym czasie. Jeżeli potrzebujesz czegoś grubszego to można zdecydować się na softshell, który zapewnia lepszą ochronę przed wiatrem i deszczem, jest trochę cieplejszy jednak nadal przewiewny. Idealny na chłodne jesienne i zimowe przejażdżki. Jeżeli za oknem pada, to najlepszym rozwiązaniem będzie zakup kurtki przeciwdeszczowej, która jest w 100% wodoodporna. Będzie ona utrzymywać suchość nawet w wilgotnych warunkach. Posiada ona jednak mniejsze właściwości oddychające i istnieje możliwość zatrzymania wilgoci wewnątrz podczas szybkiej i długiej jazdy.


Nakrycia głowy i rękawiczki

Wiatroszczelna czapka i rękawiczki sprawią, że jazda na rowerze będzie o wiele łatwiejsza. Istnieją nakrycia głowy i rękawiczki, które tylko chronią przed wiatrem, ale są też takie, które dodatkowo mają właściwości pozwalające utrzymać głowę i palce w dodatkowym cieple. Jest to przydatne w sytuacji, gdy w której szybko tracisz temperaturę lub jest bardzo zimno na zewnątrz.


Przygotuj swój rower na zimę

Tak jak trzeba dokonać pewnych modyfikacji odzieży do jazdy zimowej, tak samo należy dokonać pewnych zmian względem swojego roweru. Dzięki tym zmianom będzie można przemieścić się z punktu A do punktu B tak bezpiecznie, jak to tylko możliwe.

Zimowe opony z kolcami

Nie tylko samochody mają opony letnie i zimowe – rowery również. W związku z tym, że kolarstwo zimą może być bezpośrednio związane ze śniegiem lub lodem, istnieje kilka rodzajów opon do wyboru. Istnieją opony z kolcami, opony ze specjalnej mieszanki, opony zimowe oraz normalne.

Opony z kolcami są świetne na zaśnieżone i oblodzone nawierzchnie. Jeśli droga do pracy, do miasta lub w lesie jest pokryta lodem lub śniegiem, zmiana opon na te z kolcami będzie miała decydujące znaczenie dla jazdy i zachowania bezpieczeństwa. Opony z kolcami najlepiej sprawują się na ubitym i twardym śniegu, podczas gdy jazda na świeżym śniegu może być trudna nawet z tymi oponami. Im szersze opony, tym lepiej poradzą sobie ze śniegiem i będą bardziej stabilne.

Opony zimowe (https://www.bikester.pl/czesci-rowerowe/opony-i-detki.html) ze specjalnej mieszanki świetnie nadają się na powierzchnię, która została wyczyszczona ze śniegu i lodu, ale nadal pozostaje śliska od deszczu, soli drogowej i ogólnego zabrudzenia. Opony z mieszanki są bardziej wytrzymałe i toczą się zdecydowanie mocniej i silniej.

Posiadają one również dodatkową odporność na przebicia oraz na resztki soli i kamyszków pozostałych po zimie. Opony z głębokim wgłębieniami zapewniają dodatkową przyczepność na zimowych drogach.

Jeżeli zimy nie są zbyt mroźne i śnieżne możesz spróbować jeździć na swoich letnich oponach, ale upewnij się, że nie są one zbyt użyte. Jeżeli jeździsz na rowerze szosowym lub miejskim z 28-calowymi kołami, wówczas para opon crossowych jest doskonałym rozwiązaniem, aby otrzymać dodatkową przyczepność i stabilność na mokrej nawierzchni. Jeżeli jeździsz na rowerze górskim, to dobrym pomysłem może okazać się zmiana z opon pół gładkich na opony posiadające więcej żłobień, gdyż zapewniają one dodatkową przyczepność.

Błotniki

Podczas gdy rowery trekkingowe i miejskie posiadają raczej błotniki, nie jest to standardem dla większości pozostałych rowerów, jak rowery crossowe, rowery przełajowe, rowery górskie, etc. Jeżeli chcesz jeździć przez cały rok zarówno w deszczu, jak i śniegu dobrze jest zamontować błotniki na rowerze, aby uniknąć zabrudzeń pochodzących z drogi. W zależności od tego, do czego przystosowany jest rower, możesz zamontować błotniki nakładane, skręcane lub tymczasowe.


Światła rowerowe i elementy odblaskowe

Gdy dni stają się krótsze i ciemniejsze upewnij się, że jesteś widoczny w ruchu ulicznym. Ważne jest posiadanie dobrego przedniego i tylnego światła, jak również niektórych elementów odblaskowych na rowerze i na ubraniach. Zgodnie z polskim prawem należy mieć:
- co najmniej jedno światło przednie białe lub żółte świecące ciągłym lub migającym światłem
- co najmniej jedno światło tylne odblaskowe barwy czerwonej o kształcie innym niż trójkąt
- co najmniej jedno światło tylne barwy czerwonej świecące ciągłym lub migającym światłem.

W naszej ofercie można znaleźć światła o różnej sile i metodzie montażu – z lub bez użycia narzędzi, na kierownicę, na kask. Jeżeli jeździsz na oświetlonej ścieżce rowerowej, wystarczy posiadać światło z maksymalnie 50 lumenami. Jeżeli jeździsz wzdłuż drogi, która nie ma oświetlenia, powinieneś posiadać światło pomiędzy 50 a 100 lumenów. Jeżeli jesteś w trakcie odkrywania przygody na drodze pozbawionej zupełnie jakiegokolwiek oświetlenia, na przykład w lesie, wówczas należy zaopatrzyć się w światło 100 lumenów lub więcej. Siła i rozprzestrzenianie się światła może różnić się w zależności od marki.

Jeżeli zostawiacie rower na zewnątrz w ciągu dnia lub nocy, to dobrze jest odpiąć światła, które są wyjmowane, ponieważ pozostawienie na mrozie zmniejsza żywotność baterii.

 

Jeżeli zdecydujesz się na zainstalowanie stałego światła, to zaleca się użycie dynama w piaście zamiast starszej wersji dynamo, które montowane było z boku opony.


Czyszczenie i konserwacja

Deszczowe, błotniste i zaśnieżone drogi, pełne mokrych liści i soli drogowej nie tylko sprawiają, że rower jest brudny, ale również tworzą rdzę. Woda, błoto i sól wsiąkają w łożysko i części takie, jak łańcuch i tworzą rdzę, dlatego tak ważne jest regularne czyszczenie roweru

Jeżeli masz taką możliwość, to przechowuj swój rower w piwnicy lub w domu, gdyż zimno i deszcz wpływają na siłę hamowania i zmiany biegów, jak również zwiększają zużycie innych części i ramy. Ważną kwestią jest mycie i suszenie roweru oraz regularne smarowanie łańcucha. Poza tym sprawdzaj swoje opony, aby upewnić się, że nie ma w nich odłamków szkła lub kamyków w miejscach, które mogą powodować przebicie. Należy sprawdzać klocki hamulcowe, aby upewnić się, że nie są zużyte. Z reguły hamulce tarczowe są lepsze do jazdy zimowej, gdyż działają lepiej w warunkach deszczu i zimna od hamulców szczękowych.

Zimowa jazda rowerem jest cięższa dla części rowerowych, dlatego po długiej zimie zaleca się wykonanie pełnego przeglądu roweru w sklepie rowerowych lub samodzielnie.


Potrzebujesz pomocy?
Skontaktuj się z naszymi ekspertami: Pon. - Pt.: 10 - 17
22 481 05 01
Newsletter
Zapisz się w celu otrzymania 50 zł zniżki na zakupy,
kodów rabatowych i spersonalizowanych zniżek.4

POLITYKA PRYWATNOŚCI
Everyday we get more people on bikes