Bikester - sklep rowerowy online
14 DNI NA ZWROT TOWARU
DARMOWA WYSYŁKA OD 499 ZŁ,-6
Rowery dirt
Rowery dirt – małe rowery do dużych akrobacji
Pumptrack, streetstyle, fourcross i dirtjump to czołowe dyscypliny, w których stosowane są kompaktowe rowery dirt. Te solidne rowery nie są stworzone do jazdy w trasę – sens ich istnienia to zabawa i akrobacje. By taki styl jazdy pełen akcji był możliwy, siodełko jest zwykle obniżone, a krótka rura podsiodłowa stanowi zaletę w kwestii swobody ruchów nawet dla rowerzystów o wyższym wzroście. Dobierane ramy i komponenty są zwykle na tyle wytrzymałe, że radzą sobie nie tylko z intensywną jazdą, ale też z nieudanym lądowaniem.

Rowery Dirt

1 Artykuł
Filtr
Resetuj

Cena

do
Sortuj
Najbardziej popularne Aktualności Najlepsza ocena Najwyższe ceny Najniższe ceny Najwyższy rabat
Filtr
Sortuj
Najbardziej popularne Aktualności Najlepsza ocena Najwyższe ceny Najniższe ceny Najwyższy rabat
Kona Shonky, czerwony
Kona Shonky, czerwony
Kona
Shonky, czerwony
MSRP 8.159,00 zł 6.699,00 zł
  • Warianty: S | 34,7cm (26")L | 34,7cm (26")
- 17 %
SALE

Rowery dirt – jakie parametry są najważniejsze?

Rowery dirt

Specyfika kolarstwa górskiego wymaga dostosowania rowerów do konkretnego stylu jazdy. Dzięki temu sprzęt jest lepiej dopasowany do warunków, jakie w danej dyscyplinie stanowią największą trudność dla rowerzysty i powodują obciążenia jednośladu. Wybierając rower dedykowany dla danego rodzaju jazdy można również podnieść poziom bezpieczeństwa w czasie poruszania się nim.

Rowery dirt dostępne w sklepie Bikester.pl to sprzęt dostosowany do różnego stopnia trudności tras. Zarówno osoby początkujące, jak i zaawansowani znajdą tu rowery dopasowane do swoich możliwości i umiejętności.

Dirt – rowery dla odważnych

Czym jazda stylem dirt różni się od klasycznego kolarstwa górskiego? To również rodzaj sportowej jazdy, jednak o nieco bardziej wyczynowym charakterze. Tutaj liczy się nie tylko szybkość zjazdu, ale przede wszystkim wykonywanie skomplikowanych trików w czasie jazdy, wykorzystanie przeszkód i specjalnie zaprojektowanych elementów znajdujących się na torze lub w przestrzeni miejskiej (w jeździe street).

Rowery dirt muszą być przystosowane nie tyle do samej jazdy, ile do skoków, obrotów, podjazdów pod przeszkody itd. Początki tego stylu jazdy sięgają lat 70. ubiegłego wieku. Początkowo rowerzyści próbowali swoich sił na rowerach BMX, z czasem zaczęto usprawniać rowery, które obecnie przypominają połączenie jednośladów do jazdy górskiej i BMX-ów.

Rowery dirt cechuje specyficzna geometria – górna rura ramy jest mocno obniżona, wspornik siodełka jest bardzo krótki, tak że czasem niemal go nie widać. Cała konstrukcja jest nastawiona na zapewnienie rowerzyście roweru o wysokiej wytrzymałości na silne obciążenia, dlatego rama musi być wykonana z mocnych materiałów. Aluminium zapewnia dobrą odporność na wstrząsy, uderzenia i skoki, a przy tym gwarantuje sztywność całej konstrukcji, jednak mocniejsza jest stal wzbogacona stopem molibdenu i chromu. Dlatego często początkujący wybierają ramy aluminiowe, natomiast stalowe są częściej wybierane przez osoby z większym doświadczeniem.

Dostosowanie do skoków i ewolucji

Rama

Powinna być nieco krótsza niz w rowerach do jazdy górskiej, ponieważ rowerzysta powinien mieć możliwość przyjęcia wyprostowanej pozycji jako pozycji wyjściowej. Zbyt długa rama uniemożliwiałaby wykonywanie trików polegających na przekładaniu nóg nad kierownicą itp., dlatego najpopularniejsze są rozmiary od 12 do 16 cali. Zazwyczaj stosuje się ramy w systemie hardtail, wykonane z aluminium lub stali. Główka ramy powinna być dodatkowo wzmocniona, by nie odkształcać się na skutek podskoków czy nieudanych trików.

Amortyzacja

Ważną kwestią w sportach tego typu jest dobre zawieszenie w rowerze. Okazuje się jednak, że pełna amortyzacja może przeszkadzać w wykonywaniu skomplikowanych trików, stanowi ponadto dodatkowe obciążenie roweru, dlatego rowery dirt spotyka się z reguły z systemie hardtail, czyli z niepełnym zawieszeniem. Amortyzację może poprawiać przedni amortyzator, który zapewni lepszą przyczepność koła w czasie pokonywania przeszkód, nie może jednak mieć zbyt wysokiego zakresu skoku, zaleca się skok od 80 mm do 130 mm. Wielu rowerzystów decyduje się po prostu na sztywny widelec.

Do jazdy rowerami BMX oraz do rowerów górskich street nie stosuje się amortyzatora. W jeździe dirt unika się amortyzacji tylnego koła – amortyzator montowany jest z reguły na przednim kole.

Koła

W rowerach tego typu rzadko spotyka się koła o większej średnicy niż 26 cali. Do jazdy dirt poleca się z reguły wybór obu kół w rozmiarze 24 cale, jednak mniejsze koła ze względu na większy kąt natarcia trudniej pokonują przeszkody.

Pedały

Aby zapewnić lepsze trzymanie stopy warto wybrać pedały z noskami, o nieco większej powierzchni całkowitej. W tym typie jazdy pedały zatrzaskowe tylko utrudniałyby wykonanie ewolucji w powietrzu, kiedy rowerzysta musi zdjąć nogi z pedałów.

Hamulce

Specjaliści nie dają specjalnych wskazań co do doboru ich rodzaju, jednak wiele osób rezygnuje z przedniego hamulca. Warto zwrócić uwagę na sposób mocowania przewodów hamulcowych, zwłaszcza tylnych – nie mogą one uniemożliwiać wykonania bardziej skomplikowanych trików, przy których często obraca się kierownicę o 180 lub nawet o 360 stopni.

Napęd

Rowery dirt rzadko są wyposażone w przerzutki. Ważne jest natomiast dobranie mocnych korb i mniejszej rozpiętości łańcucha niż w przypadku rowerów do jazdy górskiej.

Wybierając rower do jazdy dirt warto uwzględnić także swoją wagę – do niej dobiera się między innymi rodzaj amortyzacji, ponieważ ciężar własny rowerzysty powinien być zestrojony z optymalizacją działania amortyzatora, z zakresem skoku i ewentualną blokadą.

Zaawansowani rowerzyści samodzielnie kompletują poszczególne komponenty roweru – osobom początkującym i średniozaawansowanym zaleca się raczej kupno gotowego jednośladu. Doskonałe rowery dirt znajdziesz także w Bikester.pl – współpraca z renomowanymi markami pozwoliła nam zgromadzić ciekawą, zróżnicowaną ofertę.

W rowerach tego typu nie stosuje się podziałów ze względu na płeć rowerzysty, ponieważ ich budowa umożliwia wygodną jazdę zarówno kobietom, jak i mężczyznom. Wybierając rower warto zwracać uwagę raczej na dostosowanie rozmiaru ramy do swojego wzrostu oraz zastosowanych wzmocnień i usprawnień do swojej techniki jazdy.

Rowery dirt w Bikester.pl

Dyscyplina jazdy zwana czasem w skrócie DJ, czyli dirt jumping, zdobywa sobie coraz więcej fanów także w Polsce. Dlatego w sklepie Bikester.pl możesz znaleźć rowery przeznaczone do wykonywania skomplikowanych trików, ewolucji powietrznych czy skakania po przeszkodach i specjalnie przygotowanych torach.

Dbając o bezpieczeństwo rowerzystów oferujemy w sklepie także szereg elementów wyposażenia ochronnego, między innymi: kaski i ochraniacze, specjalne obuwie rowerowe oraz akcesoria do serwisowania rowerów.