Trelock LS 560 I-GO Control Reflektor przedni, czarny
ID: 810251
Oto kilka propozycji z kategorii Lampki przednie na baterie dla Ciebie:
Lampki przednie na baterie - jakość i bezpieczeństwo w jednym!
Oświetlenie rowerowe jest elementem wyposażenia obowiązkowego, wymaganego prawem i gwarantującego bezpieczeństwo rowerzysty podczas jazdy w warunkach gorszej widoczności. Zarówno osoby, które na co dzień poruszają się na rowerze po zmroku, jak i ci, którzy korzystają ze swojego jednośladu głównie w dzień powinni pamiętać o tym, by na ich rowerze znalazły się odpowiednie światła umożliwiające bezpieczne poruszanie się na drodze. Jednym z łatwiejszych sposobów, by zapewnić sobie źródło światła na rowerze są lampki rowerowe na baterie. Jak wykorzystać je najskuteczniej?
Oświetlenie rowerowe a przepisy – o czym warto pamiętać?
Rozporządzenie Ministra Transportu z 6.06.2013 w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz ich niezbędnego wyposażenia, Dz. Ustaw 2013 poz. 951 jest najważniejszym dokumentem określającym zasady dla oświetlenia rowerowego i niezbędnych jego elementów. Jak podaje Art. 53, ust. 1., rower oraz wózek rowerowy powinny być wyposażone w co najmniej jedno światło barwy białej lub żółtej z przodu oraz co najmniej jedno światło odblaskowe barwy czerwonej o kształcie innym niż trójkąt i co najmniej jedno światło pozycyjne barwy czerwonej z tyłu. Oba światła mogą być migające. Rower można oczywiście doświetlić dodatkowymi światłami oraz dowolną liczbą odblasków, choć należy pamiętać, że nadmiar świateł rozmieszczonych dowolnie również nie sprzyja bezpieczeństwu i może wprowadzać w błąd innych uczestników ruchu drogowego.
Ważną zasadą dotyczącą oświetlenia rowerowego jest kwestia montażu lampek rowerowych. Ze względu na fakt, że większość rowerzystów porusza się na jednośladzie w dzień, przy dobrej widoczności, prawo dopuszcza, by oświetlenie nie było zamocowane do roweru, jeśli jest jasno. To znacząco ułatwia życie choćby wielbicielom MTB, którzy skacząc na rowerach mogliby pogubić nawet najlepiej zamontowane lampki. W ich przypadku, podobnie jak dla wielu rowerzystów, sprawdzają się lampki na rower z łatwym mocowaniem, które można przewozić w plecaku i zamontować w razie potrzeby.
Lampki rowerowe na baterię i dynamo
W obrębie oświetlenia rowerowego dostępnego na rynku, najpopularniejsze są obecnie dwa warianty zasilania: lampki na baterie oraz oświetlenie zasilane z dynamo, wprawianego w ruch podczas jazdy. Te drugie, choć wykorzystywane przez rowerzystów znacznie dłużej, często sprawdzają się głównie w rowerach miejskich, gdzie dodatkowy opór koła ze strony dynama nie jest większym problemem. Znacznie wygodniejsze i praktyczniejsze z perspektywy użytkownika są jednak, bez wątpienia, lampki na rower zasilane na baterie. Ich różnorodność budowy, mocowania czy intensywności światła pozwala doskonale dopasować oświetlenie do naszych potrzeb i stworzyć zestaw, dzięki któremu jazda na rowerze w ciemności będzie bezpieczniejsza. Do najbardziej niezawodnych lampek na baterie należą te oferowane przez wiodące marki oświetleniowe, jak Busch + Müller, Lupine, Knog i Lezyne. Co najważniejsze, lampki te można bez problemu odczepić z ramy rowerowej po zakończonej jeździe i nie obawiać się, że zostaną skradzione, uszkodzone przez deszcz czy oderwane podczas bardziej intensywnej jazdy w terenie.
Lampki na rower a odblaski rowerowe
Starsi rowerzyści mają często tendencję do wyposażania swoich rowerów w mnóstwo odblasków, często rezygnując na ich korzyść z właściwego oświetlenia. W praktyce jednak rozwiązanie takie nie sprawdza się najlepiej, bo choć same odblaski gwarantują lepszą widoczność na drodze, przy naprawdę trudnych warunkach drogowych nie wystarczą. To tak, jak gdyby samochody poruszały się w nocy z odblaskami zamiast świateł! Warto więc, nawet jeżdżąc w dzień, pomyśleć o odpowiednim doposażeniu roweru w oświetlenie i wożeniu go w plecaku czy rowerowym koszyku – na wszelki wypadek. Lampki na baterie działają naprawdę długo, a gdy się wyczerpią, wystarczy wymienić baterię lub akumulator „paluszek” i ruszać w dalszą drogę. To niewielka cena za bezpieczeństwo drogowe.