Opis
Vitus Mach-E, czerwony (black cherry)
Ze względu na przestoje i opóźnienia w globalnych łańcuchach dostaw niewykluczone jest, że producent zastąpił poszczególne elementy oryginalnej specyfikacji komponentami o co najmniej równoważnej lub nawet wyższej jakości. W pojedynczych przypadkach dostarczony rower może odbiegać od tego przedstawionego na zdjęciach.
Based around the proven styling of the Mach 3 this e-bike version of the Vitus classic retains that reassuringly sporty feel with the added assistance of Shimano’s E6100 STEPS power system. Prioritising stress-free riding and comfort, the Mach E makes life on two-wheels easy and fun.
Whether riding to town, to the office or cruising on weekend adventures this bike takes the sting out of the hills and enables you to go about everyday errands without breaking a sweat. Under the hood, the STEPS drive unit lets you select between ECO, Normal or High mode, depending on how much assistance you require, with all ride stats and controls available at your fingertips from the handlebar-mounted computer unit. The performance is underpinned by a classy lightweight aluminium frame that features a carbon fork and striking kinked top tube, designed to reduce the stepover height for when you might want to leave the activewear at home and ride out in regular clothes.
Vitus purposefully selected quality, reliable components, including the latest one-piece stem and handlebar with comfortable ergo-grips, to keep weight down so the bike is low maintenance and sleek. Large volume, comfortable tyres are the perfect all-round choice for cycle paths, country roads or wide forest trails, and with mudguard points, internal cable-routing and pannier mounts the Mach-E is a great option for year-round riding and easy-going touring.
Journeys by bike are refreshing, invigorating, more enjoyable and more fun, and with the comfortable and accessible styling of the Mach E you can do more of them with ease.
Szczegóły
- Pedały w zestawie: Nie
Cechy szczególne
Zasięg
Czy na jednym ładowaniu uda mi się pokonać 50, a nawet 120 km? To kluczowa informacja przy zakupie roweru elektrycznego. Producenci starają się podawać możliwie najbardziej realistyczne wartości zasięgu e-roweru z w pełni naładowanym akumulatorem. W praktyce jednak maksymalny zasięg zależy od kombinacji wielu różnych czynników. Oprócz silnika liczy się również oczywiście wydajność (400 lub 500 Wh), obsługa i styl jazdy oraz wiek akumulatora. Duże znaczenie mają również: waga użytkownika, pozycja siedząca, styl jazdy (częstotliwość rozruchu, kadencja) oraz wybrany poziom wspomagania (Eco, Tour, Sport, Turbo). I wreszcie na zasięg wpływają również: profil terenu (podjazd, płaska powierzchnia), podłoże (szosa, szutrowe) a nawet kierunek wiatru (jazda pod wiatr lub z wiatrem) oraz profil opon. W związku z tym, bardzo trudno jest podać precyzyjne i ostateczne wartości zasięgu.