Opis
Vitus Venon EVO-GR Rival eTap AXS intl., niebieski (midnight blue)
Ze względu na przestoje i opóźnienia w globalnych łańcuchach dostaw niewykluczone jest, że producent zastąpił poszczególne elementy oryginalnej specyfikacji komponentami o co najmniej równoważnej lub nawet wyższej jakości. W pojedynczych przypadkach dostarczony rower może odbiegać od tego przedstawionego na zdjęciach.
Jeden rower, dwie osobowości - to jest szosa, bez ograniczeń.
Nowy Vitus Venon EVO to platforma all-road, która zaciera granicę między szutrem a szosą. Zapożycza inżynierię i technologię sprawdzoną w wyczynowych rowerach szosowych Vitusa i stosuje ją w ramie z prześwitem na opony do 45 mm i odrobiną dodatkowej sprężystości.
Venon EVO to kameleon, który doskonale sprawdza się zarówno na szutrze jak i na asfalcie. Jest to platforma all-road, która występuje w dwóch wariantach: EVO-GR i EVO-RS. Oba wykorzystują tę samą ramę, ale są wyposażone tak, by pasowały do kolarzy, którzy bardziej skupiają się na jednej lub drugiej dyscyplinie. Dla tych, którzy szukają inspirowanego szosą, szybkiego roweru gravelowego, przeznaczony jest EVO-GR z komponentami specyficznymi dla graveli. Dla tych, którzy szukają roweru szosowego, który może zrobić wszystko, jest EVO-RS z bardziej tradycyjnymi, specyficznymi dla szosy komponentami.
Rama jest taka sama, ale możesz wybrać swoją wersję - czy wolisz jeździć po płytach i kurzu, czy też wolisz długie dni na asfalcie? A może dzięki drugiemu zestawowi kół możesz mieć to, co najlepsze z obu światów.
Wybór należy do Ciebie.
3 dla prawdziwych rowerzystów
Venon, członek rodziny rowerów EVO, to wysokiej klasy karbonowy rower szosowy, który skupia się na prędkości i wydajności. Liczy się tu aerodynamika - z przodu roweru znajdziesz kształty rur i zintegrowane prowadzenie kabli inspirowane aerodynamicznym rowerem szosowym ZX-1 EVO.
Tył jest inspirowany wszechstronnym rowerem Vitesse EVO, z obniżonymi widełkami podsiodłowymi i wybaczającym błędy układem włókien węglowych, który zapewnia dodatkową elastyczność, gdy nawierzchnia nie jest idealna.
W ostatnich latach granice między rowerami szutrowymi a szosowymi coraz bardziej się zacierają. Kolarze wymagają więcej - więcej prędkości, więcej prześwitu, więcej wszechstronności i mniej bajerów. Venon EVO jest odpowiedzią na te wymagania.
Venon EVO powstał z przekonania, że wszechstronność, wydajność i szybkość nie powinny się wzajemnie wykluczać. Wpływ wyścigów i jazdy po szutrze na kolarstwo jest co najmniej imponujący i można go odczuć w niemal każdym zakątku tego sportu. Inżynierowie rowerowi musieli zadziwiająco szybko nauczyć się, jak powinny być projektowane rowery i jak kolarze chcą ich używać.
To, co zaczęło się od odchudzonej geometrii z długim rozstawem osi, niską wysokością dolnego wspornika i luźnymi przednimi kołami, rozszerzyło się w zapotrzebowanie na rowery, które równoważą terenową wszechstronność z wysoką wydajnością na drodze. Ci, którzy jeżdżą po szutrze, często jeżdżą po drogach i odwrotnie. Chcą jeździć szybko, wszędzie. Dlaczego więc nie zbudować roweru, który dobrze służy im w obu światach?
Na początku był pomysł zbudowania platformy, która nie jest pełnoprawnym rowerem szosowym, ale też nie jest przygodnym rowerem gravelowym. Venon leży gdzieś pośrodku, w nieznanej, ale wciąż stosunkowo niezdefiniowanej kategorii all-road.
Jak każdy dobry rower all-road, ma miejsce na grube opony - do 45 mm - i solidny prześwit na błoto. Jednak czerpie on również inspirację ze swojego rodzeństwa z gamy EVO, rowerów szosowych ZX-1 i Vitesse. Przód Venona jest oparty na ZX-1, z aerodynamicznym kształtem rur i zintegrowanym prowadzeniem kabli, ponieważ aerodynamika jest ważna również w gravelu. Tylny trójkąt jest inspirowany wszechstronnym rowerem Vitesse, z obniżonymi podpórkami i wybaczającym błędy układem włókien węglowych, który zapewnia dodatkową elastyczność, gdy nawierzchnia nie jest idealna.
Podobnie jak w przypadku ramy, uniwersalna geometria Venona zachowuje równowagę pomiędzy szosą a szutrem. Wymiary ramy mieszczą się pomiędzy bardziej agresywną, wyczynową geometrią rowerów szosowych EVO a bardziej uniwersalną, komfortową konstrukcją ramy Substance Adventure Gravel. Nadal zapewnia optymalną pozycję ciała pod względem wydajności i aerodynamiki, ale jest bardziej rozsądna w przypadku długich przejażdżek po złych drogach.
Dla kogo przeznaczona jest ta platforma
Venon EVO, zbudowany z myślą o szybkiej, ostrej jeździe po szutrze lub asfalcie, jest bezproblemowym rowerem terenowym, który może być używany wszędzie, od wzgórz Flint Hills w Kansas po spiczasty koniec niedzielnej porannej jazdy grupowej.
Określenie go mianem "jack-in-the-box" to o jeden banał za dużo, ale jest to rower odpowiedni dla rowerzystów, którzy chcą spróbować swoich sił w różnych dyscyplinach. Jest zbudowany dla szosowców, którzy lubią bawić się na szutrze, graveleurs, którzy lubią jeździć po szosie i wszystkich pomiędzy.
Dla Vitusa, Venon EVO okazał się być "jednym rowerem, dwoma zestawami kół". Jeden set jest przeznaczony na szosę, drugi na szuter. Wybierz swoją truciznę na dany dzień, a bez względu na to, na jakiej gumie się toczy, Venon w pełni wykorzystuje to, czym pedałujesz.
Jeden rower, dwie osobowości - to szosa bez granic.
Ten Vitus Venon EVO-GR Rival eTap jest wyposażony w elektroniczny 12-biegowy system zmiany biegów 1x Rival eTap AXS firmy SRAM. Ma wewnętrzny kokpit, niestandardowe stery i zintegrowany widelec dla maksymalnej wydajności i jest wyposażony w opony Micheline Power Gravel 700x40c, które szybko się toczą i są nieco szersze dla komfortu i przyczepności. Rama Venon EVO może pomieścić opony o szerokości do 45 mm, ale nie zrezygnowano z szybkiej jazdy na rowerze szosowym w imię prześwitu.
Szczegóły
- Pedały w zestawie: Nie