Opis
Vitus Venon EVO-RS Rival eTap intl., turkusowy (sage green)
Ze względu na przestoje i opóźnienia w globalnych łańcuchach dostaw niewykluczone jest, że producent zastąpił poszczególne elementy oryginalnej specyfikacji komponentami o co najmniej równoważnej lub nawet wyższej jakości. W pojedynczych przypadkach dostarczony rower może odbiegać od tego przedstawionego na zdjęciach.
Wszystkie rowery Vitus i Nukeproof z dopiskiem "intl." są równorzędne z produktami bez tego dodatku. Różnią się one jedynie miejscem produkcji.
Jeden rower, dwie twarze - dla nieograniczonego kolarstwa szosowego
Vitus Venon EVO to prawdziwy kameleon: wszechstronny rower szosowy z karbonową ramą, która dosłownie zaciera granicę między szutrem a asfaltem. Szybkość i wydajność były wyraźnie głównym celem rozwoju. Dlatego zespół Vitus wykorzystał własne, wysokowydajne koła wyścigowe marki i wykorzystał ich technologie do stworzenia nowej platformy z prześwitem na opony i odrobiną dodatkowego komfortu. W przedniej części Venon EVO znajdziesz kształty rur i zintegrowane kable inspirowane aerodynamiczną wyścigówką ZX-1. Z tyłu znajdują się zapożyczenia z wszechstronnego Vitesse EVO: obniżone wsporniki siodła i karbonowy układ, który zapewnia dodatkowy komfort, gdy nawierzchnia drogi nie jest idealnie gładka.
Venon EVO jest dostępny w dwóch wersjach: EVO-GR i EVO-RS. Obie bazują na tej samej ramie, ale są wyposażone w różne przystawki do określonych celów. Jeśli szukasz szybkiego roweru szutrowego z genami roweru szosowego, wybierz EVO-GR z komponentami przeznaczonymi do jazdy po szutrze. Jeśli chcesz roweru szosowego, który nie tylko wyróżnia się na szosie, bardziej prawdopodobne jest wybranie EVO-RS z dodatkowymi częściami z sektora rowerów szosowych. Rama jest taka sama, ale masz wybór: Tęsknisz raczej za kamienistymi i zakurzonymi drogami gruntowymi, czy kuszą Cię naprawdę duże trasy na asfalcie? Jeśli później kupisz drugi zestaw kołowy, możesz nawet mieć oba.
Zaprojektowany dla prawdziwych fanów prędkości i szutru
W ostatnich latach granice między rowerami szutrowymi i szosowymi coraz bardziej się zacierają. Jednocześnie wzrosły wymagania: większa prędkość, większy prześwit opon, większa wszechstronność i mniej dzwonków i gwizdków. Venon EVO jest odpowiedzią na te potrzeby. Powstała z przekonania, że wszechstronność, wydajność i szybkość nie powinny się wzajemnie wykluczać.
Wpływ rowerów szutrowych na scenę kolarstwa szosowego jest co najmniej imponujący i można go odczuć w niemal każdym zakątku tego sportu. Zapoczątkowało to szybki proces uczenia się o tym, jak rowery są obecnie używane i jak powinny być zaprojektowane do tego celu.
Zaczęło się od usprawnionej geometrii roweru szosowego z dłuższym rozstawem osi, niższym suportem i bardziej płaskim kątem główki ramy. W międzyczasie coraz głośniej mówi się o rowerach, które stanowią szczęśliwy środek między elastycznością roweru szutrowego a wysoką wydajnością roweru szosowego. Jeśli lubisz jeździć po szutrze, prawdopodobnie często jeździsz też po drogach - i odwrotnie. Po prostu chcesz być szybki. Dlaczego więc nie zaprojektować roweru, który będzie dobrze służył na każdej nawierzchni?
Punktem wyjścia dla procesu projektowania był pomysł zbudowania roweru, który nie jest rasowym rowerem szosowym, ale także nie jest rowerem szutrowym do przygód z bikepackingiem. Venon EVO czuje się najbardziej komfortowo pomiędzy tymi skrajnościami w nie do końca nowej, ale wciąż stosunkowo niezdefiniowanej kategorii all-road.
Jak każdy dobry rower szosowy, ma miejsce na opony o szerokości do 45 mm (i więcej powietrza, gdy robi się błotniście). Ponadto czerpał inspirację od swojego rodzeństwa z gamy EVO, rowerów szosowych ZX-1 i Vitesse. Przedni trójkąt ramy Venon przypomina ZX-1 dzięki aerodynamicznym przekrojom rur i zintegrowanemu prowadzeniu kabli. Również na szutrze aerodynamika odgrywa decydującą rolę. W tylnym trójkącie ramy widać echa Vitesse. Obniżone wsporniki siodełka i karbonowy układ, który wygina się we właściwych miejscach, zapewniają dodatkowy komfort podczas jazdy po złych drogach lub polnych ścieżkach.
Podobnie jak konstrukcja ramy, geometria Venon EVO równoważy zorientowaną na osiągi, bardziej agresywną geometrię rowerów szosowych EVO z bardziej wszechstronnymi, wygodnymi wymiarami roweru szutrowego Substance Adventure. Na Venon EVO siedzisz w optymalnej pozycji, aby być aerodynamicznie małym i nadal przenosić moc na pedały. Ale pozostajesz świeży przez długi czas, nawet podczas długich wycieczek po wątpliwych nawierzchniach.
Dla kogo przeznaczony jest ten rower
Vitus Venon EVO jest przeznaczony do szybkiej, ostrej jazdy po szutrze lub asfalcie. To wszechstronny rower wyścigowy bez zbędnych ozdobników, który sprawdzi się wszędzie - zarówno na leśnych ścieżkach w niskich górach, jak i podczas miejskiego sprintu na okrążeniu po pracy.
Nazwanie go "bestią" może być trochę na wyrost, ale jest odpowiedni dla każdego, kto nie chce poświęcać się jednej dyscyplinie. Jest przeznaczony dla szosowców, którzy lubią od czasu do czasu zjechać na szuter, dla fanów szutrów z zamiłowaniem do asfaltu i dla wszystkich pomiędzy.
Vitus wyobraża sobie Venon EVO jako "jedno koło, dwa zestawy kołowe". Jeden zestaw kół jest przeznaczony na szosę, a drugi na trudniejszy teren. W zależności od nastroju możesz wybrać odpowiedni zestaw, a Venon EVO maksymalnie wykorzysta każdy obrót korby, niezależnie od szerokości opony, na której jedziesz.
Vitus Venon EVO-RS 105 Di2 jest wyposażony w elektroniczny 12-Gang-Antriebssystem napęd Shimano 2x 105 Di2. Posiada wewnętrzny kokpit, niestandardowy zestaw słuchawkowy i zintegrowany widelec dla maksymalnej wydajności i jest wyposażony w opony Micheline Power Cup 700x28c, które szybko się toczą i są nieco szersze dla wygody i przyczepności. Rama Venon EVO może pomieścić opony o szerokości do 45 mm, ale wyczucie roweru szosowego nie zostało poświęcone w imię swobody opon. W przypadku korzystania z przerzutek przednich AXS lub Di2 należy zamontować opony o maksymalnej średnicy 40 mm.
Szczegóły
-
Pedały w zestawie:
Nie
Znajdź pasujące pedały