Bikester - sklep rowerowy online
14 DNI NA ZWROT TOWARU
DARMOWA WYSYŁKA OD 499 ZŁ,-6
Fox Racing Shox
Fox Racing Shox – nowoczesne zawieszenie i amortyzacja
Widelce amortyzowane i amortyzatory Fox należą do najlepszych komponentów amortyzujących, w jakie mogą się zaopatrzyć rowerzyści górscy. Kalifornijska firma projektuje i produkuje już od 40 lat amortyzatory o dużych osiągach do motocrossu, ciężarówek offroadowych, skuterów śnieżnych, a od późnych lat 90. w coraz większym zakresie również do rowerów górskich. Począwszy od ultralekkich widelców amortyzowanych cross country do zmagań w wyścigach, aż po amortyzatory do jazdy downhillowej i widelce dwupółkowe – firma FOX w decydujący sposób wpłynęła na rozwój technologii amortyzacji w kolarstwie górskim i zyskała ogromną rzeszę fanów na całym świecie. Technologia amortyzatorów powietrznych i sprężynowych, która jest obecna teraz w każdym widelcu i każdym amortyzatorze Fox, umożliwia precyzyjną regulację w zależności od obszaru zastosowania, preferencji rowerzysty i jego stylu jazdy.

Fox Racing Shox

6 Artykuł
Sortuj
Najbardziej popularne Aktualności Najlepsza ocena Najwyższe ceny Najniższe ceny Najwyższy rabat
Filtr
Sortuj
Najbardziej popularne Aktualności Najlepsza ocena Najwyższe ceny Najniższe ceny Najwyższy rabat
Fox Racing Shox 36 K Float 27.5" F-S E-Optimized 140mm Grip 2 HSC LSC HSR LSR 15x110 58HT 44mm, czarny/pomarańczowy
Fox Racing Shox 36 K Float 27.5" F-S E-Optimized 140mm Grip 2 HSC LSC HSR LSR 15x110 58HT 44mm, czarny/pomarańczowy
Fox Racing Shox
36 K Float 27.5" F-S E-Optimized 140mm Grip 2 HSC LSC HSR LSR 15x110 58HT 44mm, czarny/pomarańczowy
6.889,00 zł
darmowa wysyłka
SALE
Fox Racing Shox DHX F-S Cr 2Pos-Adj AM 210x52,5mm CM+ RM Rezi LM
Fox Racing Shox DHX F-S Cr 2Pos-Adj AM 210x52,5mm CM+ RM Rezi LM
Fox Racing Shox
DHX F-S Cr 2Pos-Adj AM 210x52,5mm CM+ RM Rezi LM
MSRP 3.419,00 zł 2.459,00 zł
darmowa wysyłka
- 28 %
SALE
Fox Racing Shox Transfer P-SE A Seatpost Ø30,9mm 150mm
Fox Racing Shox Transfer P-SE A Seatpost Ø30,9mm 150mm
Fox Racing Shox
Transfer P-SE A Seatpost Ø30,9mm 150mm
MSRP 1.759,00 zł 1.499,00 zł
darmowa wysyłka
  • Warianty: 418mm
- 14 %
SALE
Fox Racing Shox Narzędzie do wciskania do uszczelek 40mm
Fox Racing Shox Narzędzie do wciskania do uszczelek 40mm
Fox Racing Shox
Narzędzie do wciskania do uszczelek 40mm
MSRP 270,00 zł 199,00 zł
- 26 %
SALE
Fox Racing Shox Zestaw podkładek zgniatających SS 8x55mm
Fox Racing Shox Zestaw podkładek zgniatających SS 8x55mm
Fox Racing Shox
Zestaw podkładek zgniatających SS 8x55mm
MSRP 148,99 zł 109,00 zł
- 26 %
SALE
Fox Racing Shox Zestaw sprzętu montażowego 5-cz. SS 8x56,01mm
Fox Racing Shox Zestaw sprzętu montażowego 5-cz. SS 8x56,01mm
Fox Racing Shox
Zestaw sprzętu montażowego 5-cz. SS 8x56,01mm
MSRP 135,00 zł 69,00 zł
- 48 %
SALE

Amortyzatory do rowerów marki Fox Racing Shox

Niezależnie od szerokości geograficznej, wszędzie tam, gdzie uprawiane są motosporty, znaleźć można ślady obecności marki Fox. Kierowcy, motocykliści i rowerzyści korzystają z komponentów przygotowanych przez amerykańskiego producenta zarówno na piaskach pustyni Baja czy w Dakarze, jak i na trudnych trasach górskich. Projektanci współpracują ze sportowcami, przygotowując części rowerowe w oparciu o liczne testy. Dzięki temu Fox Racing Shox jest jedną z najbardziej cenionych marek w branży.

Fox Racing Shox

Działalność marki datuje się na 1974 rok – to wtedy Bob Fox zaczął produkcję komponentów dla motosportów. W 1980 roku w Watsonville w Kalifornii powstała firma Fox Racing, zajmująca się wytwarzaniem elementów zawieszenia do rowerów i motorów, a także dla samochodów terenowych. Obecnie produkcja wyposażenia do rowerów górskich (głównie elementów zawieszenia) stanowi ponad połowę dochodów firmy.

Zawieszenie rowerowe od Fox

W rowerach do jazdy górskiej spotykane są dwa rodzaje zawieszenia – hardtail lub full suspension. Wybór odpowiedniego typu amortyzacji zależy od umiejętności rowerzysty, właściwości tras, po jakich planuje się poruszać, a także od przewidywanego budżetu – dobrej jakości full jest znacznie droższy niż solidny hardtail. Zawieszenie full suspension jest jednak dobrą opcją, jeśli kolarz planuje ściganie się po bardzo zróżnicowanych technicznie i trudnych trasach, wobec tego jest często wybierany przez profesjonalnych zawodników. Nie jest to jednak zasadą – każdy kolarz może dopasować amortyzację do swoich potrzeb, tym bardziej, że decyzja nie dotyczy tylko rodzaju. Właściwości i zakres działania amortyzacji zależą także od zakresu skoku (czyli stopnia uginania się amortyzatora), a także od zastosowanych regulacji czy zastosowanych materiałów.

Zarówno amortyzacja hardtail, jak i full suspension pozwala rowerzystom na bezpieczną jazdę – wybór jednego z rodzajów zawieszenia zależy od wielu czynników:

  • Umiejętności rowerzysty – przyjęło się rozróżnienie, że już początkujący kolarz może z większym bezpieczeństwem jeździć na trudnych trasach szlifując umiejętności, podczas gdy amortyzacja zapewnia mu dobrą trakcję. Warto też wcześniej przyzwyczaić się do takiego rodzaju jazdy. Obecnie przyjmuje się, że jazda na hardtailu wymaga większych umiejętności i sporego doświadczenia.
  • Charakter trasy – im bardziej zróżnicowany, techniczny teren, tym większe znaczenie dla bezpiecznej jazdy ma amortyzacja. Jej zadaniem jest poprawa trakcji, tak by koło nawet po wybiciu do góry wskutek trafienia na przeszkodę, utrzymało się przy ziemi – umożliwia to większą kontrolę jazdy.
  • Zakres skoku – zasadniczo niższe zakresy skoku amortyzatora spotykane są w hardtailach, przeznaczonych do jazdy trekkingowej, XC, turystycznej, a także dirt i 4X, natomiast do jazdy enduro, freeride i downhill przeznaczone są przede wszystkim pełne amortyzacje z wyższym skokiem. Jest to związane oczywiście ze stopniem zróżnicowania terenu, po jakim się porusza.
  • Serwis i cena – koszty zakupu oraz serwisowania pełnego zawieszenia sprawiają, ze wiele osób decyduje się doinwestować w dobry hardtail. Jeśli jednak cena nie gra roli, a full sprawdzi się w planowanych wyprawach, warto zdecydować się na pełną amortyzację rowerową.

Amortyzatory rowerowe przednie i tylne

Marka Fox Racing Shox proponuje swoim klientom rozwiązania zarówno dla tych, którzy decydują się na sztywną konstrukcję ramy, jak i dla tych, którzy szukają akcesoriów do pełnej amortyzacji. Kluczowym miejscem w przypadku zawieszenia przedniego koła jest oczywiście widelec rowerowy – producent dzieli widelce według dyscyplin kolarstwa górskiego, dopasowując ich parametry do technicznych wymagań tras.

Kategoria Przeznaczenie Właściwości i parametry
32 XC

Odpowiednie do kół 27,5” oraz 29”, skok 100-120 mm, golenie wykonane z aluminium są także węższe – zapewnia to niższą wagę (jedynie 1359 g), a także więcej przestrzeni na hamulce tarczowe czy szprychy. Zastosowanie tłumika FIT4 gwarantuje zamknięty kartridż z możliwością trzech ustawień (od pełnego otwarcia aż po całkowitą blokadę skoku), co pozwala na lepszą regulację kompresji – idealne rozwiązanie w zróżnicowanym terenie. Medium: olej / powietrze.

34 Trail

Do kół 27,5” oraz 29”, szeroka oś Boost 110 (lub standardowa 100), także zastosowanie tłumika FIT4, zakres skoku 140-150 mm. Regulacja odbicia, możliwość blokady skoku. Wykonane z aluminium, lekkie i wytrzymałe, idealne na zróżnicowane trasy. Medium: olej / powietrze.

36 All mountain

Do kół 26”, 27,5” oraz 29”, oś 100 lub 110 mm, zakres skoku nawet 160-180 mm, wyjątkowo wytrzymałe zawieszenie, równocześnie cechujące się dobrym ślizgiem. Medium: olej / powietrze, regulacja odbicia i kompresji – tłumik FIT4. Idealna na trudne technicznie trasy, popularny wybór kolarzy enduro.

40 Downhill

Koła w rozmiarze 26” i 27,5”, skok o wartości aż 203 mm, technologia Float Airspring – dostrajane sprężyny i możliwość precyzyjnej regulacji kompresji. Oś o szerszej średnicy 20 mm dla większej wytrzymałości, szerokość osi 110 mm. Medium: olej / powietrze.

Zawieszenie dostarczane przez Fox Racing Shox zapewnia jakość na najwyższym poziomie – dzięki zastosowaniu nowoczesnych tłumików rowerzysta ma możliwość dopasowania skoku i kompresji ściśle do swoich potrzeb oraz do warunków trasy. Amortyzatory rowerowe Fox Racing Shox dostępne są w sklepie Bikester.pl w atrakcyjnych cenach.

W rowerach z hardtailem nie ma tylnej amortyzacji - wspornik siodełka zależnie od materiału, z jakiego jest wykonany, może częściowo absorbować wstrząsy. Fox Racing Shox proponuje swoim klientom regulowane sztyce, które umożliwiają zmianę wysokości siodełka – to bardzo wygodne rozwiązanie w czasie jazdy po terenie o dużym zróżnicowaniu wysokości: na podjazdach lub zjazdach kolarz może wybrać wygodniejsze dla siebie ustawienie siodełka i poprawić wydajność jazdy.

Z kolei do rowerów z pełną amortyzacją Fox Racing Shox proponuje dampery powietrzne i sprężynowe:

  • Float DPS – seria damperów o doskonałym tłumieniu, z trzema pozycjami regulacji, wysoką czułością oraz z powłokami wzmacniającymi,
  • Float X – wysoka jakość tłumienia, dobre pokonywanie małych nierówności, doskonała kontrola jazdy,
  • Float X2 – dwa poziomy regulacji kompresji i powrotu, doskonała jakość tłumienia z systemem RVS, poprawa przepływu oleju zapewaniająca lepszą kontrolę i możliwość precyzyjnego ustawienia parametrów,
  • DH X2 – dwa poziomy regulacji kompresji (jak w modelu Float X2), system RVS, sprężyny SLS – lżejsze niż modele z tytanu, doskonałe rozwiązanie dla osób uprawiających downhill.

Amortyzacja Fox Racing Shox

W sklepie Bikester.pl znajdziecie szeroki wybór akcesoriów do zawieszenia oraz widelce, dampery, sztyce rowerowe marki Fox Racing Shox, zapewniające doskonałe parametry: poprawę trakcji, precyzję jazdy, bezpieczeństwo oraz komfort na trudnych technicznie trasach.