Bikester - sklep rowerowy online
14 DNI NA ZWROT TOWARU
DARMOWA WYSYŁKA OD 499 ZŁ,-6
Niestety żądany produkt jest obecnie wyprzedany

DT Swiss ARC 1100 Dicut Rear Wheel 28" Disc CL 12x142mm TA Shimano 11SP Light S 50mm

ID: 1227099

6.819,00 zł
Z VAT, darmowa wysyłka

Powiadom mnie, gdy artykuł będzie znów dostępny.

Zapisujemy Twoje zapytanie na 3 miesiące. Jeśli do tego czasu artykuł pojawi się w naszym magazynie, otrzymasz od nas wiadomość.
14 DNI NA ZWROT TOWARU
DARMOWA WYSYŁKA OD 499 ZŁ,-6

Opis

DT Swiss ARC 1100 Dicut Rear Wheel 28" Disc CL 12x142mm TA Shimano 11SP Light S 50mm

Opis tego produktu został przetłumaczony automatycznie. Za ewentualne błędy przepraszamy.

ŁUK 1100 DICUT 50: Zwrotny aerodynamiczny zestaw kołowy rozwija swój potencjał na pagórkowatych lub płaskich torach o ciasnych narożnikach.

Najbardziej zaawansowany zestaw kołowy DT Swiss Aero do rowerów szosowych z hamulcami tarczowymi dla nowych, najlepszych czasów z zawsze bezpiecznym sterowaniem. Najnowsza generacja kół ARC 1100 DICUT - dostępnych w wersji z hamulcem tarczowym w trzech różnych wysokościach obręczy (80 mm, 62 mm i 50 mm) - została opracowana we współpracy ze SWISS SIDE, wiodącym ekspertem w dziedzinie optymalizacji aerodynamiki. Nowe profile obręczy AERO+ charakteryzują się niskim oporem powietrza i zmniejszonym momentem skrętu: Idealny do poprawy aerodynamiki, efektu żeglarskiego i kontroli nawet przy silnym wietrze bocznym. Felgę uzupełniają nowe szprychy DT Swiss Aero w połączeniu z piastą DICUT Aero 180 i systemem Ratchet EXP z ultralekkimi łożyskami ceramicznymi SINC.

Aero+ - Symbioza przeciągania, przenoszenia i wydajności.
OPÓR ZWIĄZANY Z PRZEKŁADEM
Drag to siła aerodynamiczna, która uderza w kolarza w kierunku jazdy i spowalnia go. Zależy to od prędkości, jak również od powierzchni styku kolarza wyścigowego (75%) i roweru z jego elementami (25%). Aby zminimalizować ten translacyjny opór powietrza, obszar ataku całego systemu musi być zminimalizowany. 

Aby osiągnąć wyższe prędkości, należy zminimalizować opór powietrza całego układu jeźdźca i roweru szosowego. Dzieje się tak, ponieważ opór powietrza wzrasta wykładniczo w stosunku do prędkości. Od 15 km/h opór powietrza jest największą siłą do pokonania. Ponieważ przednie koło ma 8 % udział w całkowitym oporze powietrza, zachowanie koła odgrywa ważną rolę.

DEFEKT SEGMENTU
Przy wietrze bocznym, kolarze i ich rowery wyścigowe narażone są na działanie sił bocznych, które wpływają na zachowanie podczas jazdy. Przy projektowaniu kół do rowerów wyścigowych dąży się do zminimalizowania tych sił poprzecznych i wywołania efektu żeglarskiego - co w połączeniu z najlepszymi właściwościami jezdnymi. Możesz sobie wyobrazić ten efekt żeglarski jak żaglówka, której żagiel łapie wiatr i napędza łódź.

Podczas jazdy na rowerze, obręcz ma ten sam efekt i może popchnąć cały system do przodu. Dużą zaletą przy umiarkowanym wietrze bocznym z kątami natarcia od 0° do 20° jest to, że kolarz wyścigowy nie jest już spowalniany przez opór translacyjny, ale korzysta ze zmniejszonego oporu. W zależności od wysokości i kształtu obręczy, opór powietrza może osiągać ujemne wartości watowe, co powoduje nawet napęd do przodu. Doskonałe efekty żeglarskie przy wietrze bocznym występują przy zwiększonych kątach natarcia do 18°. Ponadto, prowadzi to do przeciągnięcia, co z kolei ponownie zwiększa opór powietrza. 

OPÓR POWIETRZA W RUCHU OBROTOWYM
Obracające się części roweru, takie jak koła, nie tylko poruszają się do przodu z określoną prędkością, ale także napotykają na opór powietrza przy ruchu obrotowym. Obrotowy opór powietrza można opisać jako dodatkowe tarcie, które powstaje, gdy wirnik z obracającymi się elementami przecina powietrze. Opór rotacyjny stanowi do 25% całkowitego oporu, w porównaniu z 75% oporu związanego z tłumaczeniami. Ponieważ szprychy są nośnym elementem łączącym obręcz z piastą, mają one szczególne znaczenie w walce z wiatrem.

Ważne, żeby wiedzieć: Im mniejsza wysokość felgi, tym mniejszy wpływ efektu żeglarskiego. Dłuższe szprychy przy niskich wysokościach obręczy prowadzą do większych oporów powietrza w ruchu obrotowym.

MOMENT OBROTOWY UKŁADU KIEROWNICZEGO
Wiatry poprzeczne generują siły na kole i mogą mieć wpływ na właściwości jezdne. Dlatego też zachowanie podczas jazdy musi być bezpieczne i przewidywalne niezależnie od zewnętrznych warunków pogodowych, takich jak silny i zmienny wiatr boczny i czołowy. Aby utrzymać kontrolę nad rowerem przy wyższych prędkościach, felga AERO+ powinna mieć możliwie najniższy moment skrętu.

W ten sposób kolarz wyścigowy korzysta z przewidywalnego, a tym samym kontrolowanego zachowania układu kierowniczego, dłużej pozostaje w optymalnej aerodynamicznie pozycji i osiąga wyższe prędkości.

DLACZEGO MOMENT KIEROWANIA JEST TAK WAŻNY?
Kolarz wyścigowy odczuwa siły boczne, które występują podczas jazdy na rowerze z powodu wiatru bocznego i przejeżdżających pojazdów (podobnych do podmuchów wiatru) o różnych rozmiarach i prędkościach. Mogą one mieć silny wpływ na koło i są czasami nieprzewidywalne i niebezpieczne dla rowerzysty. Im większy kąt natarcia (Yaw) i większa siła wiatru, tym bardziej kolarz musi stale dostosowywać się do potrzebnej przeciwnej siły, aby jechać prosto w pożądanym kierunku.

FIZYCZNE WYJAŚNIENIE MOMENTU OBROTOWEGO UKŁADU KIEROWNICZEGO
Asymetryczny rozkład siły działającej na przednie koło przy wietrze bocznym generuje moment obrotowy układu kierowniczego.

CO TO OZNACZA W SZCZEGÓŁACH?
Boczny rozkład sił na obręczy koła jest asymetryczny w warunkach wiatru bocznego. Ta asymetria tworzy moment (moment skrętu) wokół osi skrętnej - tzn. wokół osi, wokół której obraca się koło i widelec podczas kierowania. Jednym z celów rozwojowych nowego kształtu obręczy AERO+ było zminimalizowanie tej asymetrii poprzez równomierne rozłożenie sił poprzecznych na obręcz przy wietrze poprzecznym. Zostało to osiągnięte za pomocą symulacji CFD (Computational Fluid Dynamics) i potwierdzone testami w tunelu aerodynamicznym.

OPÓR TOCZENIA
Opór toczenia to coś więcej niż tylko siły, które muszą być przyłożone do toczenia na różnych powierzchniach lub do pokonywania przeszkód. Szersze wymiary obręczy wewnętrznej i szersze opony wspomagają właściwości jezdne, takie jak trakcja i komfort jazdy. Szersze opony mają zazwyczaj pozytywny wpływ na opór toczenia. Ze względu na większą objętość mają one większą powierzchnię styku i mogą być napędzane przy mniejszym ciśnieniu powietrza bez ryzyka złapania płaskiej opony. Podczas gdy wąskie opony mają dłuższą i węższą powierzchnię styku, powierzchnia styku szerszych opon jest krótsza. Dlatego nowoczesne opony lepiej się toczą dzięki łatwiejszej deformacji osnowy i powierzchni styku - zmniejsza się opór toczenia.

TECHNOLOGIA SINC CERAMICZNA
DT Swiss przywiązuje dużą wagę do małych detali, które stanowią różnicę. Łożyska kulkowe SINC Ceramic opierają się dokładnie na takich szczegółach. A dzięki optymalizacji tych szczegółów, na kołach DT Swiss z uaktualnieniem SINC możesz wyjechać z pola, z kumplami lub w najlepszym momencie.

TECHNOLOGIA WYSOKIEJ JAKOŚCI MAGAZYNY jest wbudowana we wszystkie koła DT Swiss 1100. Korzyści obejmują zmniejszenie oporów toczenia i zwiększenie trwałości. Ceramiczne łożyska kulkowe SINC zostały opracowane przez DT Swiss jako system. Opierają się one na kulkach wykonanych z ceramicznego materiału azotku krzemu (Si3N4), który jest niezwykle trwały, odporny na zużycie i korozję. Pierścienie łożyskowe składają się ze specjalnie opracowanego stopu stali dostosowanego do właściwości materiału ceramicznego i są precyzyjnie szlifowane. Ta kombinacja zmniejsza opory toczenia do absolutnego minimum i zapewnia większą trwałość w porównaniu z tradycyjnymi łożyskami kulkowymi. Ale nie tylko sam magazyn jest przeznaczony jako system. Tylko poprzez regulację tolerancji w tysięcznych częściach milimetra, dokładnie odpowiadających tolerancjom gniazd łożysk piast DT Swiss, łożyska SINC Ceramic rozwijają swoją pełną wydajność i oferują decydującą przewagę nad konkurencyjnymi produktami.

ZALETY PIASTY DT SWISS Z SINC CERAMIKĄ
Nawet w przypadku montażu zapewniona jest optymalna odległość pomiędzy kulkami ceramicznymi a pierścieniem łożyska (luz łożyskowy). Zapewnia to najniższy możliwy opór toczenia i zapobiega zużyciu łożysk. Połączenie łożysk ceramicznych i stalowych pierścieni łożyskowych (łożyska hybrydowe) oznacza, że nie występuje korozja pomiędzy kulkami i pierścieniem, co znacznie zwiększa żywotność. Dodatkowo, pierścień łożyska jest trwale wygładzany przez niezwykle twarde kulki, co zapewnia trwale minimalny opór toczenia. Koszyk łożyskowy, który utrzymuje kulki w pozycji, składa się z materiału dostosowanego do kulek ceramicznych i jest opracowany specjalnie dla każdego rozmiaru łożyska. Dzięki temu kulki i koszyk idealnie do siebie pasują, co dodatkowo minimalizuje tarcie w łożysku. Wysokiej jakości system uszczelnień łożysk SINC Ceramic gwarantuje optymalne funkcjonowanie przy minimalnym tarciu w każdych warunkach. Zostanie to osiągnięte za pomocą różnych środków: Pierścień uszczelniający stosowany jest tylko na zewnątrz, w środku znajduje się tylko pierścień ochronny. Gniazdo uszczelniające jest precyzyjnie szlifowane, co zapewnia doskonałe bicie uszczelnienia, a tym samym minimalny opór toczenia. Technologia ta jest unikalna na skalę światową i jest stosowana tylko w łożyskach SINC Ceramic.

TECHNOLOGIA BEZDĘTKOWA
Wszystkie gwinty robocze DT Swiss są gotowe do pracy bez użycia rur, a wersje ASM są dostarczane z zamontowaną taśmą bezrurową i odpowiednimi zaworami. Opony bezdętkowe oferują pewne decydujące zalety w porównaniu z konwencjonalnym połączeniem opony i dętki: Opona może być prowadzona z mniejszym ciśnieniem bez ryzyka ukąszenia węża, dzięki czemu oferuje większą przyczepność. Niższe ciśnienie zapewnia również większy komfort jazdy. Dętka nie powoduje tarcia między dętką a oponą, a tym samym opór toczenia jest mniejszy podczas jazdy w terenie i po przeszkodach. Jeżeli stosowane jest również mleko bezdętkowe, opona jest również odporna na przebicia i małe nacięcia. Jest to wielka zaleta dla wszystkich, którzy lubią być na drodze przez długi czas i z dala od najbliższego sklepu rowerowego.

ADVANTAŻE
Felgi Tubeless Ready firmy DT Swiss mają dalsze zalety w porównaniu z tradycyjnymi felgami. Dzięki konstrukcji przekroju opony w momencie jej napompowania wyskakuje ona na miejsce, tak że w większości przypadków potrzebna jest tylko zwykła pompa stojąca. Wyrafinowany wzór bieżnika felg DT Swiss zapewnia również precyzyjne i pewne dopasowanie opony nawet w trudnych warunkach jazdy.

IDEALNE DOPASOWANIE
Profile felg DT Swiss są specjalnie zaprojektowane do zastosowań bezdętkowych. Gwarantują one perfekcyjne dopasowanie i sprawiają, że montaż opony jest tak łatwy, jak to tylko możliwe. Niemniej jednak, zawsze możliwe jest zastosowanie konwencjonalnej kombinacji opony i dętki.

DT SWISS VALVE
Zastosowanie aluminium pozwala zaoszczędzić 40% masy w porównaniu z tradycyjnymi zaworami mosiężnymi. Zintegrowane narzędzie zaworowe w kapturku zaworu pozwala zaoszczędzić czas i wysiłek przy poszukiwaniu odpowiedniego narzędzia do demontażu wkładki zaworowej. Stożkowa podstawa zaworu zapewnia pewne zamocowanie. Zawór DT Swiss Tubeless idealnie pasuje do felg DT Swiss i zapewnia doskonałe uszczelnienie podczas długich, bezproblemowych jazd. 

DT SZWAJCARSKA TAŚMA BEZDĘTKOWA
Taśma bezdętkowa DT Swiss Tubeless Ready Tape uszczelnia obręcz i działa również jako taśma brzegowa. Jest on dostępny w różnych rozmiarach, aby idealnie dopasować się do różnych szerokości wewnętrznych obręczy. 

ZESTAW DT SWISS TUBELESS READY
Zestaw DT Swiss Tubeless Ready służy do uszczelniania felgi Tubeless Ready i tym samym umożliwia jazdę bez dętki. DT Swiss zdecydowanie zaleca stosowanie wysokowydajnego uszczelniacza do opon, nawet w przypadku stosowania specjalnych opon bezdętkowych. W przypadku stosowania gotowych opon bezdętkowych obowiązkowe jest stosowanie masy uszczelniającej (masa uszczelniająca w pierwszej kolejności uszczelnia oponę, która nie jest szczelna). Konstrukcja bezdętkowa osiąga swój pełny potencjał tylko przy użyciu materiału uszczelniającego! Upewnij się, że uszczelniacz jest kompatybilny z obręczą, taśmą obręczy i oponą. Nie może być w żaden sposób żrący ani agresywny. W razie wątpliwości należy skontaktować się z producentem uszczelniacza, aby nie stracić gwarancji DT Swiss.

TECHNOLOGIA PRO LOCK
W procesie Pro Lock, opatentowany dwuskładnikowy klej jest wtryskiwany do gwintu sutkowego, co umożliwia budowę niezwykle trwałych kół. Po wkręceniu sutków aktywowany jest klej, który utwardza się całkowicie w temperaturze pokojowej po około 6 - 7 godzinach. Wielokrotne centrowanie jest możliwe bez żadnych problemów, przy czym wytrzymałość kleju zmniejsza się nieznacznie z każdym ponownym centrowaniem.

PRO LOCK - FAKTY
DT Pro Lock zapobiega samoczynnemu poluzowaniu się połączenia szprycha - sutek.
Testy wewnętrzne wykazały, że koła zbudowane z DT Pro Lock mają 20 razy większą żywotność niż koła z konwencjonalnymi złączkami.
Nadaje się do ręcznego i mechanicznego mówienia. Nie zaleca się stosowania smaru lub oleju.
Wszystkie sutki DT Swiss są dostępne z i bez DT Pro Lock.

TECHNOLOGIA ZAPADKOWA
LEGENDARNA NIEZAWODNOŚĆ
Opatentowany system wolnego koła z bardzo precyzyjnymi kołami zębatymi gwarantuje maksymalną nośność i niezawodność. Jednoczesne zaangażowanie kół pasowych sprawia, że system zapadkowy jest wyjątkowo niezawodny, ponieważ obciążenia są równomiernie rozłożone na dużej powierzchni styku.

KONCEPCJA BRAKU NARZĘDZI
Konstrukcja wtykowa piast systemu zapadkowego pozwala na szybką konserwację bez użycia narzędzi.

PRZEKONWERTOWAĆ CIAŁO FREEHUBA
Koncepcja beznarzędziowa pozwala na konwersję na inny standard układu napędowego w ciągu kilku sekund.

Pokaż wszystkie modele z tej serii DT Swiss ARC 1100

W skrócie

Standardowa oś
Standardowa oś
Oś przelotowa
Materiał
Materiał
Carbon
Rozmiar (w calach)
Rozmiar (w calach)
28 cale/-i
Skonstruowane do rodzaj hamulców
Skonstruowane do rodzaj hamulców
---
Skonstruowane do rodzaj hamulców
Skonstruowane do rodzaj hamulców
hamulec tarczowy Center Lock

Sprzęt

Przeznaczenie
Szosa, Aero, Endurance
Główne informacje
Wykonanie:
tylny
Układ osi:
Tylne koło 12x142
Standardowa oś:
Oś przelotowa
Obręcze
Materiał:
Carbon
Model:
pusta komora
Wysokość profilu:
wysoki (> 50mm)
Wysokość:
50 mm
Rodzaj opon:
opona / Clincher
System hamulcowy:
Hamulce tarczowe
Bezdętkowe:
tak
Szerokość:
26.5 mm
Szerokość wewnątrz:
20 mm
Rozmiar (w calach):
28 cale/-i
ETRTO (szerokość x średnica):
20 - 622
Piasta tylna
Rodzaj:
DT Swiss 180
Materiał:
aluminium
Szerokość instalacji:
142 mm
Średnica osi:
14 mm
Rodzaj kół zębatych:
Shimano HG M 8-10s / MTB 11s
Ilość biegów:
11
Ilość szprych:
24
Właściwości:
do osi przelotowej, uszczelniona
Szprychy
Model:
DT aero comp II t-head z ukrytym aluminiowym złączem DT Pro Lock
Sznurowanie:
Dwukrzyżowy (1:1)
Koło przednie
Skonstruowane do rodzaj hamulców:
---
Koło tylne
Skonstruowane do rodzaj hamulców:
hamulec tarczowy Center Lock
Waga:
877 g
Zestaw kół
Max. obciążenie:
110 kg
Zakres dostawy
Zakres dostawy:
Wirnik, Klej zabezpieczający zawory, Zestaw ograniczników krańcowych 5 mm, SRAM XDR Road Freewheel body,Taśma obręczowa bez rurki 23 mm, Zawór bezrurkowy aluminiowy czarny 49-65 mm, Torba na kółkach
Rok modelowy
2022
Numer artykułu
1227099
Numer artykułu producenta
WARC110NIDJCA12572
EAN
7613052373669

Opinia klienta

Podziel się swoją opinią. Dodaj pierwszą ocenę tego produktu