Bikester - sklep rowerowy online
14 DNI NA ZWROT TOWARU
DARMOWA WYSYŁKA OD 499 ZŁ,-6

SILNIKI, AKUMULATORY I WYŚWIETLACZE

Przewodnik po e-rowerach Rodzaje Silniki Akumulatory Części

NOWOCZESNE MODELE SILNIKÓW CENTRALNYCH, AKUMULATORÓW I KOMPUTERÓW POKŁADOWYCH

Nadążenie za wszystkimi trendami i nowinkami w dziedzinie silników, akumulatorów i komputerów pokładowych do rowerów elektrycznych to nie lada wyzwanie! Postaramy się to ułatwić i uporządkować. Poniżej zgromadziliśmy informacje na temat najnowszych urządzeń renomowanych producentów specjalizujących się w dostępnych obecnie na rynku silnikach, akumulatorach i komputerach pokładowych do e-rowerów.


BOSCH

Od 2009 roku firma Bosch E-Bike Systems jest uznanym liderem na rynku silników, akumulatorów i wyświetlaczy do rowerów elektrycznych. Wielu producentów e-rowerów wykorzystuje w swoich modelach pionierskie i wysoce funkcjonalne komponenty tej marki – które niezmiennie zachwycają użytkowników wysoką jakością, niezawodnością i trwałością.

SILNIKI BOSCH
SilnikActive LineActive Line PlusPerformance LinePerformance Line SpeedPerformance Line CX
Moc250 Watt250 Watt250 Watt350 Watt250 Watt
Maks. moment obr.40 Nm50 Nm63 Nm63 Nm75 Nm
Elektryczne wspomaganie do25 km/h25 km/h25 km/h45 km/h25 km/h
Waga2,9 kg3,2 kg< 4 kg< 4 kg< 4 kg
Poziomy wspomagania4 (Turbo, Sport, Tour, Eco)4 (Turbo, Sport, Tour, Eco)4 (Turbo, Sport, Tour, Eco)4 (Turbo, Sport, Tour, Eco)4 (Turbo, eMTB, Tour, Eco)
Najbardziej odpowiedni doJazdy po mieścieWycieczekDalszych wyprawDalszych wyprawJazdy po górach
UwagiKompatybilny z przerzutką zewnętrzną w łańcuchu i wewnętrzną przerzutką w piaścieKompatybilny z przerzutką zewnętrzną w łańcuchu i wewnętrzną przerzutką w piaścieKompatybilny z przerzutką zewnętrzną w łańcuchu i wewnętrzną przerzutką w piaście  

AKUMULATORY BOSCH
AkumulatorPowerPack 300PowerPack 400PowerPack 500PowerTube 500
Moc295 Wh396 Wh482 Wh482 Wh
Napięcie36 V36 V36 V36 V
Pojemność w Ah8,2 Ah11 Ah13,4 Ah13,4 Ah
WagaNa ramie: 2,5 kg Na bagażniku: 2,6 kgNa ramie: 2,5 kg Na bagażniku: 2,6 kgNa ramie: 2,6 kg Na bagażniku: 2,7 kg2,8 kg
UmiejscowienieZewnętrzne na ramie, Na bagażnikuZewnętrzne na ramie, Na bagażnikuZewnętrzne na ramie, Na bagażnikuWewnątrz ramy
WymiaryNa ramie: 325 x 92 x 90 mm Na bagażniku: 372 x 122 x 80 mmNa ramie: 325 x 92 x 90 mm Na bagażniku: 372 x 122 x 80 mmNa ramie: 325 x 92 x 90 mm Na bagażniku: 372 x 122 x 80 mm349 x 84 x 65 mm
Czas pełnego naładowania ok.2,5 h3,5 h4,5 h4,5 h
Cykle ładowaniaBrak danychBrak danychBrak danychBrak danych
Uwagi Kompatybilny z DualBatteryKompatybilny z DualBatteryKompatybilny z DualBattery

KOMPUTERY POKŁADOWE BOSCH
NazwaPurionIntuviaNyon
WyświetlaczTak, LCDTak, LCDTak, kolorowy LCD
Wymiary  145 x 93 x 20 mm
Wyświetlane dane
    m.in.
  • Stan naładowania
  • Speed
  • Tryb jazdy
  • Zasięg
  • Długość przejechanego odcinka
  • Przebieg
    m.in.
  • Stan naładowania
  • Speed
  • Tryb jazdy
  • Zasięg
  • Długość przejechanego odcinka
  • Przebieg
  • Rekomendowany bieg
  • Ładowarka USB
    m.in.
  • Łączność ze smartfonem
  • Nawigacja
  • Funkcje fitnessowe
  • Godzina
  • Speed
  • Długość podjazdu
  • Rekomendowany bieg
  • Zasięg
  • Odległość
  • Poziom naładowania
  • Ładowanie przez USB

Silniki, akumulatory i komputery pokładowe firmy Bosch są montowane w rowerach elektrycznych między innymi następujących producentów:

  • Cube
  • Giant
  • Haibike
  • Serious
  • Ortler
  • Orbea

SHIMANO

Marka Shimano od lat jest uznawana za światowego lidera w dziedzinie części rowerowych. W 2014 roku po raz pierwszy zaprezentowała kompletny system wspomagania elektrycznego dla rowerów miejskich, górskich i trekkingowych. Rozwiązanie to zostało nazwane SHIMANO STePS.

SILNIKI SHIMANO
SilnikSTEPS E6000 CitySTEPS E-8000 MTB
Moc250 Watt250 Watt
Maks. moment obr.50 Nm70 Nm
Elektryczne wspomaganie do25 km/h25 km/h
Waga3,2 kg2,8 kg
Najbardziej odpowiedni doJazdy po mieście, wycieczekJazdy po górach
UwagiDostępny w wersji z hamulcem torpedo 

AKUMULATORY SHIMANO
AkumulatorBT-E6000BT-E6010BT-E8010BT-E8020
Moc418 Wh418 Wh504 Wh504 Wh
Napięcie36 V36 V36 V36 V
Pojemność w Ah11,6 Ah11,6 Ah14 Ah14 Ah
Waga2,55 kg2,66 kgok. 2,8 kgok. 3,5 kg
UmiejscowienieNa bagażnikuDolna ruraDolna ruraWewnątrz dolnej rury
Czas pełnego naładowania ok.4 h4 h5 h5 h
Cykle ładowania100080010001000
Maksymalny zasięgOkoło 125 km/hOkoło 125 km/h  

KOMPUTERY POKŁADOWE / WYŚWIETLACZE SHIMANO
NazwaSTePS SC-E6000STePS SC-E6010STePS SC-E8000
WyświetlaczTak, LCDTak, LCDTak, LCD (1,6“)
Wyświetlane dane
    m.in.
  • Liczba km / dzień
  • Przebieg całkowity
  • Aktualna prędkość
  • Średnia prędkość
  • Maks. prędkość
  • Godzina
  • Pojemność akumulatora
  • Zasięg
    m.in.
  • Liczba km / dzień
  • Przebieg całkowity
  • Aktualna prędkość
  • Średnia prędkość
  • Maks. prędkość
  • Godzina
  • Dokładne wskazanie pojemności akumulatora
  • Zasięg
  • Wybrany bieg oraz bieg do trybu startowego
    (tylko w przypadku rowerów ze wspomaganiem Shimano Di2 oraz układem przerzutek w piaście Nexus lub Alfine)
  • Poziom wspomagania
  • Funkcja oświetlenia
  • Wyświetlacz w pełni automatyczny (dotyczy modeli Di2 8-biegowych)
    m.in.
  • Godzina
  • Tryby wspomagani
  • Poziom naładowania akumulatora
  • Prędkość (aktualna, maksymalna, średnia)
  • Wskaźnik biegów (dotyczy: Di2)
  • Odległość
  • Łączny przebieg
  • Szacowany zasięg
  • Podgląd zasięgu
  • Komunikaty o błędach
  • Kadencja
  • Moc (Watt) rowerzysty
  • Liczba spalonych kalorii

BROSE

Specjalistyczna wiedza ekspertów z Brose Antriebstechnik GmbH w zakresie produkcji innowacyjnych silników do rowerów elektrycznych pochodzi bezpośrednio z branży motoryzacyjnej. Spółka macierzysta – Brose Group – to światowy lider w dziedzinie silników elektrycznych. Jej systemy napędu do e-rowerów są produkowane w Niemczech, w berlińskiej fabryce Brose od 2014 roku.

SILNIKI BROSE
Silnik25 km/h45 km/h
Moc250 Watt250 Watt
Maks. moment obr.< 90 Nm< 90 Nm
Elektryczne wspomaganie do25 km/h45 km/h
Waga3,4 kg3,4 kg
Najbardziej odpowiedni doJazdy po górachS-Pedelec
Uwagiotwarty system, który można łączyć z różnymi akumulatorami i wyświetlaczamiotwarty system, który można łączyć z różnymi akumulatorami i wyświetlaczami

YAMAHA

Yamaha to znana na całym świecie marka, która po raz pierwszy zasłynęła, gdy rozpoczęła produkcję motocykli w latach 50-tych. Od 1993 roku jej specjaliści zajmują się opracowywaniem komponentów napędu do rowerów elektrycznych i są uznawani za pionierów, dzięki którym rowery z elektrycznym wspomaganiem pedałowania na dobre zaistniały na rynku.

SILNIKI YAMAHA
SilnikPWseries SEPWseriesPW SpeedPW-XPW-X SpeedSynchroDrive Pro
Moc250 Watt250 Watt500 Watt250 Watt500 Watt250 Watt
Maks. moment obr.70 Nm70 Nm70 Nm80 Nm80 Nm80 Nm
Elektryczne wspomaganie do25 km/h25 km/h45 km/h25 km/h45 km/h25 km/h
Waga3,5 kg3,5 kg3,5 kg3,1 kg3,1 kg3,1 kg
Poziomy wspomagania4 (+Eco, Eco, STD, High)4 (+Eco, Eco, STD, High)4 (+Eco, Eco, STD, High)5 (+Eco, Eco, STD, High, EXPW)5 (+Eco, Eco, STD, High, EXPW)5 (Eco, Tour/Basic, Active, Sport, Power)
Najbardziej odpowiedni doOd jazdy miejskiej po MTBOd jazdy miejskiej po MTBS-PedelecRower górskiS-PedelecRower górski
UwagiMaks. kadencja 110 U/minMaks. kadencja 100 U/min Maks. kadencja 120 U/min Maks. kadencja 120 U/min

AKUMULATORY YAMAHA
AkumulatorNa dolnej rurzeNa dolnej rurzeNa bagażnikNa bagażnik
Moc400 Wh500 Wh400 Wh500 Wh
Napięcie36 V36 V36 V36 V
Waga2,9 kg3,0 kg2,9 kg3,0 kg
UmiejscowienieNa dolnej rurzeDolna ruraNa bagażnikuNa bagażniku
Czas pełnego naładowania ok.3,5 h4 h3,5 h4 h

Silniki, akumulatory i komputery pokładowe Yamaha są montowane w rowerach elektrycznych między innymi następujących producentów:

  • Giant
  • Haibike

PANASONIC

Firma Panasonic od wielu dekad cieszy się silną pozycją rynkową jako producent elektroniki. W 1996 firma ta po raz pierwszy zaprezentowała kompletny rower elektryczny. Od tamtej pory eksperci tej marki regularnie opracowują silniki, akumulatory i wyświetlacze do rowerów elektrycznych, które są następnie montowane w wielu różnych rodzajach e-rowerów.

SILNIKI PANASONIC
SilnikMulti Speed Assist SystemMulti Speed Assist SystemRear Mount TypeRear Mount TypeFront Mount TypFront Mount Typ
Moc250 Watt350 Watt250 Watt350 Watt250 Watt350 Watt
Maks. moment obr.60 Nm65 Nm60 Nm65 Nm60 Nm65 Nm
Elektryczne wspomaganie do25 km/h45 km/h25 km/h45 km/h25 km/h45 km/h
Waga4,8 kg4,8 kg4 kg4 kg4 kg4 kg
Poziomy wspomagania3 (Eco, Std, High)3 (Eco, Std, High)    
Najbardziej odpowiedni doRowerów górskichS-PedelecJazdy po mieścieS-PedelecJazdy po mieścieS-Pedelec
UwagiSilnik 2-biegowy, dostępny także w wersji z hamulcem torpedoSilnik 2-biegowy, dostępny także w wersji z hamulcem torpedo    

AKUMULATORY PANASONIC
AkumulatorModel podłużnyModel trójkątnyModel zintegrowany
Moc540/648 Wh432 Wh432/288 Wh
Napięcie36 V36 V36 V
Pojemność w Ah15/18 Ah12 Ah12/8 Ah
Waga3,8/4,4 kg3,3 kg3,3/2,3 kg
UmiejscowienieRura podsiodłowaDolna ruraZintegrowany wewnątrz dolnej rury
Integrerat i ramenIntegrerat i ramen  
Czas pełnego naładowania ok.5,5/6,5 h  
Cykle ładowania700  

KOMPUTERY POKŁADOWE PANASONIC
NazwaCentralna konsola LCDBoczny ekran LCDBoczny ekran LCD
WyświetlaczTak, LCDTak, LCDbrak
Wielkość87x50 mm  
Wyświetlane dane
  • Zegar
  • prędkość aktualna, maks. i średnia
  • przejechana odległość
  • status akumulatora
  • Podświetlenie
  • funkcja ładowania telefonów przez USB
  • prędkość aktualna, maks. i średnia
  • przejechana odległość
  • status akumulatora
  • Podświetlenie
  • funkcja ładowania telefonów przez USB
  • Stan naładowania akumulatora
  • Podświetlenie
  • złącze USB

IMPULSE

We współpracy z organizacją Daum Research & Development firma Derby Cycle opracowuje silniki, akumulatory i komputery pokładowe marki Impulse. Już w 2011 roku jej specjaliści opracowali silnik do roweru elektrycznego z hamulcem torpedo.

SILNIKI IMPULSE
Silnik2.02.0 SpeedEvo NextEvo RSEvo RS Speed
Moc250 Watt350 Watt250 Watt250 Watt350 Watt
Maks. moment obr.70 Nm70 Nm80 Nm80 Nm80 Nm
Elektryczne wspomaganie do25 km/h45 km/h25 km/h25 km/h45 km/h
Waga3,9 kg3,9 kg3,9 kg3,9 kg3,9 kg
Poziomy wspomagania3 (Eco/Sport/Power)  4 (Eco/Sport/Power/Ultra) 
Najbardziej odpowiedni doJazdy po mieścieS-PedelecWycieczekDalszych wypraw, rowerów górskichS-Pedelec

AKUMULATORY IMPULSE
Akumulator2.0Evo RSEvo RS
Moc522 Wh612 Wh612 Wh
Napięcie36 V36 V36 V
Pojemność w Ah14,5 Ah17 Ah17 Ah
UmiejscowienieRura podsiodłowaDolna ruraWewnątrz dolnej rury
Czas pełnego naładowania ok.6 h6 h6 h
Cykle ładowania110011001100
Uwagi2 lata gwarancji  

KOMPUTERY POKŁADOWE IMPULSE
NazwaLCD CompactEvo SmartEvo Smart Compact
WyświetlaczTak, LCDTak, LCDTak
Wyświetlane dane
  • Poziom naładowania akumulatora
  • Poziom wspomagania
  • Prędkość
  • Długość przejechanego odcinka
  • Przebieg całkowity
  • Prędkość
  • Pozostały zasięg
  • Czas ładowania akumulatora
  • Poziom wspomagania
  • Średnia prędkość na trasie
  • Długość trasy
  • Czas jazdy
  • Maks. prędkość podczas jazdy
  • Długość odcinka
  • Czas jazdy na odcinku
  • Kadencja
  • Wyświetlanie nawigacji
  • Bluetooth
  • Godzina
  • Poziom wspomagania
  • Wskaźnik naładowania akumulatora
  • Prędkość
  • Pozostały zasięg
  • Poziom wspomagania / kadencja
  • Bluetooth

Silniki, akumulatory i komputery pokładowe Impulse są montowane w rowerach elektrycznych między innymi następujących producentów:

  • FOCUS

AEG

Firma AEG jest głównie kojarzona jako producent elektroniki do różnych artykułów gospodarstwa domowego. Od 2016 roku ta norymberska firma zajęła się również produkcją komponentów do rowerów elektrycznych, które mogą być instalowane w różnego rodzaju e-rowerach (np. miejskich, trekkingowych, górskich).

SILNIKI AEG
SilnikAEG ComfortDriveEcoDriveSportDrive
Moc250 Watt250 Watt250 Watt
Maks. moment obr.100 Nm50 Nm100 Nm
Elektryczne wspomaganie do25 km/h25 km/h25 km/h
Najbardziej odpowiedni doJazdy po mieście, wycieczek, dalszych wyjazdówJazdy po mieścieJazdy po górach
UwagiproKey-Chip-Technologie, AEG ComfortDrive C z hamulcem torpedo oraz proLock-Chip-TechnologieproKey-Chip-Technologie, AEG ComfortDrive C z hamulcem torpedo 

AKUMULATORY AEG
AkumulatorAkumulator na dolnej rurzeAkumulator na dolnej rurzeAkumulator zintegrowany z ramą
Moc468 Wh614 Wh403 Wh
Napięcie36 V48 V36 V
Pojemność w Ah13 Ah12,8 Ah11,2 Ah
UmiejscowienieDolna rura / rura podsiodłowaDolna rura / rura podsiodłowaWewnątrz dolnej rury

KOMPUTERY POKŁADOWE / WYŚWIETLACZE AEG
NazwaWyświetlacz LCD AEG
WyświetlaczTak, LCD
Wyświetlane dane
  • prędkość aktualna, maksymalna, średnia
  • Czas trwania
  • Pokonana odległość
  • Stan akumulatora
  • Podświetlenie
  • Boost
  • funkcja ładowania telefonów przez USB

Silniki, akumulatory i komputery pokładowe AEG są montowane w rowerach elektrycznych między innymi następujących producentów:

  • Serious
  • Ortler

BAFANG

Chińska firma Bafang specjalizuje się w produkcji komponentów do innowacyjnych systemów dla pojazdów elektrycznych (rowery, hulajnogi elektryczne). W ostatnich latach zaczęła również prowadzić swoją działalność na rynkach europejskim i amerykańskim. W Europie firma ta jest jednym z wiodących dostawców silników, akumulatorów i wyświetlaczy do rowerów elektrycznych.

SILNIKI BAFANG
SilnikMM G33.250MM G33.350
Moc250 Watt350 Watt
Maks. moment obr.80 Nm80 Nm
Elektryczne wspomaganie do25 km/h45 km/h
Waga3,8 kg3,8 kg
Poziom głośności< 55 dB< 55 dB
Najbardziej odpowiedni dorowerów miejskich, trekkingowych, wyprawowych i górskichS-Pedelec

AKUMULATORY BAFANG
AkumulatorBT S01.370.UARTBT C01.450.UARTBT F04.600.UART
Moc410/490 Wh447 Wh602 Wh
Napięcie36/43 V43 V43 V
Pojemność w Ah11,4 Ah10,4 Ah14 Ah
Waga2,7 kg3,5 kg< 3,5 kg
UmiejscowienieRura podsiodłowaNa bagażnikuNa dolnej rurze
Wymiary330x110x92 mm408x70x123 mm334x89x86 mm
Czas pełnego naładowania ok.4,5 h6,5 h5,5 h

KOMPUTERY POKŁADOWE / WYŚWIETLACZE BAFANG
NazwaDP C11.UARTDP C01.UARTDP C15.UART
WyświetlaczTak, LCDTak, LCDTak, LCD
Wymiary70x60x52 mm107x58x70 mm65x45x44 mm
Wyświetlane dane
  • prędkość aktualna, maks. i średnia
  • Czas trwania
  • Przejechana odległość
  • Stan akumulatora
  • podświetlenie
  • Boost
  • prędkość aktualna, maks. i średnia
  • Czas trwania
  • Przejechana odległość
  • Stan akumulatora
  • podświetlenie
  • Boost
  • aktualna i średnia prędkość
  • przejechana odległość
  • stan naładowania
  • podświetlenie
  • Boost

Silniki, akumulatory i komputery pokładowe Bafang są montowane w rowerach elektrycznych między innymi następujących producentów:

  • Orbea

FAZUA

Firma Fazua została założona w 2013 w Monachium, a jej misją było zrewolucjonizowanie rynku rowerów elektrycznych. Zaprezentowany podczas targów Eurobike 2017 system Evation został bardzo entuzjastycznie przyjęty. Ten innowacyjny napęd zdobył wówczas popularną nagrodę Eurobike Gold Award. Przy wadze zaledwie 3,3 kg (silnik, akumulator i zestaw napędowy) ten zgrabny układ może zostać w niewidoczny sposób zintegrowany z dolną rurą. Firma Focus jako pierwsza wprowadziła szosowy rower elektryczny wyposażony w ten system i również zdobyła nagrodę Eurobike Award. Wiele innych marek, w tym CUBE, zdecydowało się zintegrować ten system ze swoimi górskimi e-rowerami i najnowszymi szosowymi rowerami elektrycznymi.

Szczegółowe informacje na temat systemu Evation firmy Fazua:

  • Zapewnia wspomaganie do 25 km/h
  • Waga: (całkowita) 3,3kg, (zestaw napędu: akumulator i komponenty): 2 kg, (silnik w suporcie): 1,3 kg
  • Maks. moment obrotowy: 60 Nm
  • Moc akumulatora: 252 Wh
  • Napięcie: 36 V
  • Pojemność akumulatora: 7 Ah
  • Wspomaganie:
    • Breeze: 125 W, 75 %, zielony
    • River: 250 W, 150 %, niebieski
    • Rocket: 400 W, 250 %, różowy
  • Ze wspomaganiem przy popychaniu/rozruchu

PRZEWODNIK PO E-ROWERACH