Bikester - sklep rowerowy online
Wyprzedaż zapasów - rabaty do 80%1
14 DNI NA ZWROT TOWARU
DARMOWA WYSYŁKA OD 499 ZŁ,-6
ZAWORY TUBELESS
Zawory do systemu bezdętkowego zapewniają, że opona jest absolutnie szczelna. Gumowa zatyczka uszczelnia obręcz od wewnątrz. Jeśli chcesz uzupełnić uszczlniacz, możesz to zrobić po prostu przez zawór: Wystarczy odkręcić jego rdzeń. Upewnij się, że długość zaworu pasuje do Twoich felg!

Zawory do systemu bezdętkowego

2 Artykuł
Filtr
Resetuj

Cena

do

Opinie klientów

  • 1
  • 1
Sortuj
Najbardziej popularne Aktualności Najlepsza ocena Najwyższe ceny Najniższe ceny Najwyższy rabat
Filtr
Sortuj
Najbardziej popularne Aktualności Najlepsza ocena Najwyższe ceny Najniższe ceny Najwyższy rabat
Joe's No-Flats Schrader Zawory bezdętkowe 36 mm 2 szt.
Joe's No-Flats Schrader Zawory bezdętkowe 36 mm 2 szt.
Joe's No-Flats
Schrader Zawory bezdętkowe 36 mm 2 szt.
45,00 zł
SALE
WTB Zawór Presta do opony bezdętkowej Mosiądz 2 sztuki 34 mm, czarny/złoty
WTB Zawór Presta do opony bezdętkowej Mosiądz 2 sztuki 34 mm, czarny/złoty
WTB
Zawór Presta do opony bezdętkowej Mosiądz 2 sztuki 34 mm, czarny/złoty
MSRP 129,99 zł 99,00 zł
- 23 %
SALE

Zawory do systemu bezdętkowego, zaworytubeless

Zawory stosowane w systemach bezdętkowych są najczęściej wkręcane bezpośrednio do obręczy koła i pozwalają na swobodne uzupełnianie ciśnienia w oponie oraz dolewanie mleczka uszczelniającego, jeśli nie ma potrzeby zdejmowania całej opony i wlewania go do środka w większych ilościach. Dostępne w sprzedaży zawory tubeless pojawiają się w różnych rozmiarach, kolorach i kształtach dzięki czemu dopasowują się do różnych opon i obręczy kół stosowanych w systemach bezdętkowych. Jak wybrać zawory tubeless?

Zawory do systemu bezdętkowego – jak to działa?

W standardowym kole rowerowym z dętką, zawór lub tzw. wentyl połączony jest na stałe z dętką i pozwala na uzupełnianie ciśnienia wewnątrz dętki przez użycie pompki. Systemy bezdętkowe działają jednak nieco inaczej – tu za utrzymanie ciśnienia w kole odpowiada właściwie uszczelniona opona oraz wypełniające ją mleczko, które na bieżąco uzupełnia drobne ubytki i zapobiega utracie powietrza z opony. Dopasowanie zaworu, który może zostać przykręcony do obręczy koła i pozwoli na uzupełnianie ciśnienia w oponie bezdętkowej będzie kluczowym elementem przechodzenia na system tubeless. Bez dobrze dopasowanego zaworu nawet najlepiej uszczelniona opona może nie sprawdzać się na długich i wymagających trasach.

Zawory do systemy bezdętkowego mają gwarantować całkowitą szczelność opony, a więc dopasowywać się do niej pod względem szerokości i długości. Producenci systemów bezdętkowych przygotowują zawory tubeless na styl wentyli Presta, dopasowane do wyższych profili felgi i dostępne w różnych długościach dopasowujących się do wszystkich systemów bezdętkowych stosowanych we współczesnych rowerach.

Uszczelnienie zaworów tubeless

Zawory w systemie bezdętkowym powinny być idealnie dopasowane do wymiarów koła i opony, dlatego wybierając nowe należy kierować się wskazaniami producenta lub wymiarami wcześniej stosowanych wentyli. Szczelność musi być zachowana nawet przy odkręceniu całego rdzenia zaworu w celu uzupełnienia płynu uszczelniającego. Wlewanie go pod ciśnieniem przez mały otwór zaworu bywa niezwykle trudne, dlatego producenci przewidzieli możliwość łatwego wykręcania rdzenia zaworów w systemach bezdętkowych.

Dostępne wymiary wahają się od do 35 do 75 mm. Te najdłuższe dopasują się do najgrubszych opon terenowych oraz opon aero o wyższym profilu. Odpowiednia długość zaworu pozwoli zabezpieczyć go właściwie po napełnieniu opony powietrzem i zagwarantuje utrzymanie szczelności i wysokiego ciśnienia w kole podczas jazdy. Wybierając zawór zwróć uwagę na wielkość otworu w obręczy koła – systemy tubeless można zastosować z większością kół przystosowanych oryginalnie do opon z dętką, dlatego zawory do systemów bezdętkowych powinny dopasowywać się bez problemu do ich wymiarów.

Kolorowe zawory tubeless w Bikester.pl

Jedną z ciekawszych cech zaworów do systemu bezdętkowego jest niewątpliwie ich estetyka, na którą w przypadku kół z dętkami w ogóle nie zwraca się uwagi. Zawory w systemach tubeless są znacznie bardziej widoczne, a więc warto dopasować je do wyglądu całego roweru i skoordynować kolorystycznie z ramą, felgami czy ozdobnikami. Szczególną uwagę na kwestię kolorów i ciekawych wykończeń zwracają producenci zaworów tubeless do rowerów MTB, w których wygląd ma szczególne znaczenie. Spoglądając m.in. w stronę zaworów do systemów bezdętkowych Peaty’s, trudno nie zastanawiać się, który z kolorów zaworu będzie dopasowany do Twojego roweru najlepiej. W ofercie Bikester.pl pojawiają się także zawory tubeless marek BBB, CrushCore, DTSwiss, Granite, Mavic, Muc-Off, NoTubes i WTB.