Bikester - sklep rowerowy online
14 DNI NA ZWROT TOWARU
DARMOWA WYSYŁKA OD 499 ZŁ,-6
Łańcuchy rowerowe
Łańcuch jest jednym z najważniejszych elementów roweru. Kupując nowy łańcuch, zawsze pamiętaj o zamówieniu go z odpowiednią liczbą ogniw. Upewnij się również, że łańcuch jest kompatybilny z układem napędowym: łańcuchy są dostępne w różnych szerokościach, w zależności od liczby biegów, jakie posiada Twój rower. Ten element stale poddawany jest różnym siłom i zabrudzeniom, które powodują zużycie i w końcu wymagają wymiany. Na Bikester, na pewno znajdziesz pasujący łańcuch do Twojego roweru.

Łańcuchy

3 Artykuł
Filtr
Resetuj

Przeznaczenie

  • All-round / Początkujący 3
  • Tour / Cross Country 3
  • Cross 2
  • Endurance 2
  • Enduro 2
  • Kolarstwo All Mountain / Przełajowe 2
  • Maraton / XC 2
  • Podróż rowerowa 2
  • Szosa 2
  • Trekking 2
  • Cyclocross 1
  • Dirt 1
  • Dojazdy do pracy 1
  • Gravel 1
  • Jazda na rowerze na co dzień 1
  • Lifestyle / Single Speed 1
  • Sporty miejskie 1

System kompatybilności

  • 10-rzęd. 1
  • 12-biegowy 1
  • 6-rzęd. 1
  • 7-rzędowy 1
  • 8-rzęd. 2
  • 9-rzęd. 1

Cena

do

Opinie klientów

  • 1
Sortuj
Najbardziej popularne Aktualności Najlepsza ocena Najwyższe ceny Najniższe ceny Najwyższy rabat
Filtr
Sortuj
Najbardziej popularne Aktualności Najlepsza ocena Najwyższe ceny Najniższe ceny Najwyższy rabat
KMC 7/8R EPT MissingLink 7/8-Rz. 7,1mm, srebrny
KMC 7/8R EPT MissingLink 7/8-Rz. 7,1mm, srebrny
KMC
7/8R EPT MissingLink 7/8-Rz. 7,1mm, srebrny
27,99 zł
SALE
KMC 12NR EPT Missing Link spinka Zestaw 2 12-rz., srebrny
KMC 12NR EPT Missing Link spinka Zestaw 2 12-rz., srebrny
KMC
12NR EPT Missing Link spinka Zestaw 2 12-rz., srebrny
65,99 zł
SALE
BBB Cycling BCH-08/09/10 SmartLink II Spinka do łańcucha, srebrny
BBB Cycling BCH-08/09/10 SmartLink II Spinka do łańcucha, srebrny
BBB Cycling
BCH-08/09/10 SmartLink II Spinka do łańcucha, srebrny
24,99 zł
  • Warianty: dla 10-biegowego łańcucha
SALE

Łańcuchy do roweru - bezpieczeństwo i wytrzymałość Twojego napędu!

Jako jeden z podstawowych elementów napędu rowerowego, dobry łańcuch to podstawa efektywnej i komfortowej jazdy. Zbudowany z małych blaszek połączonych sworzniami i nasuniętych na nich rolek, łańcuch dla roweru miejskiego nie różni się znacząco budową od tego przeznaczonego na rowery górskie czy terenowe. Są jednak drobne kwestie, na które warto zwrócić uwagę przy zakupie nowego łańcucha i które zadecydują nie tylko o jego dopasowaniu, ale i żywotności całego napędu rowerowego.

Jak dobrać łańcuch rowerowy?

Łańcuchy rowerowe mają to do siebie, że zużywają się naprawdę szybko. Nawet ci, którzy dbają o swój rower i po każdej jeździe starają się oczyszczać go ze wszelkich zabrudzeń, a łańcuch smarują regularnie mogą zauważyć, że po czasie staje się on rozciągnięty i zaczyna spadać z zębatek. To dobry znak, że czas na wymianę. Zawsze warto mieć w zapasie choć jeden łańcuch, by w razie zerwania czy awarii nie musieć szukać nowego w sklepie rowerowym. Jak jednak dokupić odpowiedni dla swojego roweru?

Dobór łańcucha należy rozpocząć od upewnienia się, ile zębatek jest w kasecie. Przerzutki, które odpowiadają liczbie zębatek, są najlepszą wskazówką do tego jak szeroki powinien być kupowany łańcuch – im więcej zębatek, tym węższe blaszki.

Rodzaje łańcuchów rowerowych

  • Łańcuch rowerowy jednorzędowy to model przystosowany do rowerów bez przerzutek, a więc np. BMX’ów. Najczęściej dostępne tu warianty szerokości to 1/8 cala (3,17 mm) lub 3/32 cala (2,38 mm). Decyzje o wyborze odpowiedniego modelu warto oprzeć na ocenie poprzednio stosowanego łańcucha.
  • Łańcuch rowerowy 5-8 rzędowy, jak sama nazwa wskazuje, przystosowany jest do rowerów z 5-8 przerzutkami.
  • Łańcuch rowerowy 9-11 rzędowy pasuje odpowiednio do rowerów z 9, 10 lub 11 rzędowym napędem. Łańcuchy te są węższe i przeznaczone do rowerów z większą liczbą biegów, a więc przede wszystkim rowerów szosowych i crossowych.

Dla własnego bezpieczeństwa warto kupować łańcuch od producenta, od którego pochodzi kaseta rowerowa – wybór taki daje pewność pełnej kompatybilności i eliminuje ryzyko uszkodzenia innych mechanizmów napędu rowerowego. Łańcuch zawsze należy dobrać do klasy kasety oraz korby, pamiętając, że te najtańsze zazwyczaj nie oferują najlepszej jakości i psują się znacznie szybciej. Przy zakupie należy zwrócić też uwagę na długość łańcucha (powinna być taka sama, jak w łańcuchu poprzednim, mierzona ze względu na ilość ogniw, a nie samą długość fizyczną).

Kiedy wymienić łańcuch rowerowy?

Łańcuch rowerowy należy wymienić, kiedy ten się zbytnio rozciągnie i zacznie podczas jazdy hałasować lub spadać z zębatek. Wyciąganie się łańcucha jest zupełnie normalne i nie oznacza wcale kiepskiej jego jakości – to po prostu efekt pracy łańcucha, rzutujący na jakość działania całego napędu. W przypadku zauważenia pierwszych oznak rozciągnięcia warto reagować szybko – łańcuch spadający w środku trasy nie należy do najprzyjemniejszych wydarzeń. Dobrym pomysłem na zabezpieczenie się w razie takich awarii są łańcuchy z zamkiem, które umożliwiają szybką wymianę ogniwa i dojechanie na nieco uszkodzonym łańcuchu do wyznaczonego celu.

Producenci kaset i łańcuchów rowerowych dostarczają często wraz z łańcuchem specjalną miarkę służącą do badania stopnia rozciągnięcia łańcucha. Pod względem jakości dominują łańcuchy marki KMC, ale godne polecenia są także marki Shimano, SRAM, Wippermann, czy Dartmoor. Zaleca się, by sprawdzać ją regularnie i zawsze mieć w zapasie minimum jeden łańcuch, na wypadek konieczności szybkiej wymiany. W końcu to od jego kondycji zależała będzie wytrzymałość całego napędu rowerowego.