Bikester - sklep rowerowy online
14 DNI NA ZWROT TOWARU
DARMOWA WYSYŁKA OD 499 ZŁ,-6
Sztyce amortyzowane
Sztyce amortyzowane oferują rowerzyście przede wszystkim jedną rzecz: komfort! Doskonale pochłaniają mniejsze nierówności, a także grubsze uderzenia o krawężniki lub korzenie. Dzięki temu jazda jest nie tylko bardziej komfortowa, ale również korzystna dla pleców, ponieważ wstrząsy są amortyzowane, a nie uderzają bezpośrednio w kręgosłup. W zależności od modelu, element amortyzujący w sztycy składa się ze sprężyny stalowej lub wkładu pneumatycznego. Nawet proste wersje sprawiają, że jazda po nierównościach jest znacznie bardziej komfortowa. Jedną z wad jest to, że przeniesienie siły na pedały jest przynajmniej w pewnym stopniu utrudnione przez zawieszenie.

Sztyce amortyzowane

1 Artykuł
Filtr
Resetuj

Przeznaczenie

  • Dojazdy do pracy 1
  • Miasto 1
  • Turystycznie  1

Cena

do
Sortuj
Najbardziej popularne Aktualności Najlepsza ocena Najwyższe ceny Najniższe ceny Najwyższy rabat
Filtr
Sortuj
Najbardziej popularne Aktualności Najlepsza ocena Najwyższe ceny Najniższe ceny Najwyższy rabat
BBB Cycling ComfortPost BSP-41 Seatpost Ø30,9mm, czarny
BBB Cycling ComfortPost BSP-41 Seatpost Ø30,9mm, czarny
BBB Cycling
ComfortPost BSP-41 Seatpost Ø30,9mm, czarny
MSRP 559,99 zł 399,00 zł
  • Warianty: 400mm
- 28 %
SALE

Kiedy warto sięgnąć po sztyce amortyzowane?

Sztyca rowerowa to wspornik siodełka i stanowi niezbędny element każdego roweru. Ma duży wpływ na wygodną jazdę rowerzysty, ponieważ łączy ramę i siodełko. Z tego względu powinna być solidna, dopasowana do stylu jazdy i, co niemniej ważne, wagi rowerzysty.

Parametry sztycy

Sztyca rowerowa to wykonana z aluminium, hartowanej stali lub włókna węglowego rura. Najistotniejszymi jej parametrami jest odpowiednie dopasowanie średnicy sztycy do średnicy otworu w ramie. Nawet minimalna różnica tych wartości może doprowadzić do zapadania się wspornika, co wpływa na komfort i bezpieczeństwo rowerzysty, a ponadto może powodować trwałe uszkodzenia ramy. Najczęściej używa się wsporników o średnicy 27,2 mm oraz 31,6 mm.

Długość sztycy powinna być dobierana w sposób indywidualny. Zbyt krótka sztyca może nie zapewniać dostatecznej możliwości wyciągania jej, w przypadku bardzo wysokich osób konieczne może okazać się jeżdżenie na granicy bezpieczeństwa, a to niechybnie przełoży się na zwiększone ryzyko złamania wspornika, a nawet pęknięcia ramy. Zbyt długa sztyca dużo łatwiej się zapieka, a jej wyciągnięcie może być nawet niemożliwe. Wówczas może się okazać, że nasza rama nie będzie nadawała się do użytku. Dlatego warto dobrać odpowiedniej długości wspornik, standardowo mają one długość 35 cm. Najdłuższe dostępne na rynku modele sięgają 45 cm.

Na Bikester.pl znajdziesz szeroki wybór sztyc amortyzowanych w standardowych długościach. Oferujemy również możliwość zakupu nietypowych krótkich lub długich modeli.

Sztyca amortyzowana

Wygodne sztyce amortyzowane

Sztyce amortyzowane to stosunkowo nowy wynalazek. Ich budowa ma za zadanie tłumienie drgań, jakie powstają podczas jazdy w trudnym terenie. Dzięki amortyzatorowi zlokalizowanemu pod siodełkiem (a więc w miejscu, w którym wstrząsy są szczególnie odczuwalne przez rowerzystę ) drgania roweru nie są przenoszone bezpośrednio na kręgosłup. Wpływa to pozytywnie na zdrowie pleców, szczególnie w przypadku osób, które skarżą się na bóle w kręgosłupie.

Sztyce amortyzowane rozkładają drgania na siodełku, dzięki czemu zamiast drgań w całym rowerze, odczuwa się niewielkie ruchy siodełka. Osoby przesiadające się ze sztyc tradycyjnych na amortyzowane przyznają, że komfort jazdy jest dużo wyższy, jednak początkowo trzeba się do takiego „ruszającego się” siodełka przyzwyczaić.

Warto pamiętać o kwestii wagi rowerzysty, ten parametr ma duże znaczenie w przypadku wybierania sztyc amortyzowanych. Większość modeli dopasowywana jest do osób o wadze 60-100 kg. Osoby mniej ważące mogą nie wywierać na amortyzator dostatecznego nacisku i przez to nie odczuwać działania amortyzatora, zaś osoby cięższe mogą amortyzator zepsuć. Dla osób o niestandardowej wadze poleca się wybór dopasowanych sztyc amortyzowanych.

Montowanie sztycy

Amortyzowane sztyce rowerowe montowane są w podobny sposób co tradycyjne modele. Solidny zacisk przy siodełku i wsunięcie sztycy do rury podsiodłowej zapewniają stabilne utrzymanie jednakowej odległości siodełka od ramy. Przed opadaniem siodełka zabezpiecza specjalna obejma, jej zacisk może być dokręcany za pomocą dźwigni lub śrub. W przypadku dźwigni regulacja siodełka jest niezwykle łatwa, jednak z tego samego powodu siodełko rowerowe jest przynętą dla złodziei. Regulacja śrubami jest mniej wygodna, ze względu na konieczność posiadania przy sobie pasującego klucza, który pozwoli na swobodne dopasowanie wysokości. Zwiększa to jednak bezpieczeństwo, ponieważ kradzież tak zamocowanego siodełka jest trudniejsza.

Na stronie Bikester.pl znajdziesz sztyce amortyzowane dopasowane do potrzeb kolarstwa szosowego, górskiego czy miejskiego. Zapraszamy do odwiedzenia naszej strony i zakupu dopasowanego do swoich potrzeb modelu.