Bikester - sklep rowerowy online
14 DNI NA ZWROT TOWARU
DARMOWA WYSYŁKA OD 499 ZŁ,-6
Niestety żądany produkt jest obecnie wyprzedany

DT Swiss ARC 1400 Dicut Koło tylne 28" Disc CL 12x142mm TA Shimano 11SP Light 50mm

ID: 1227120

5.589,00 zł
Z VAT, darmowa wysyłka

Powiadom mnie, gdy artykuł będzie znów dostępny.

Zapisujemy Twoje zapytanie na 3 miesiące. Jeśli do tego czasu artykuł pojawi się w naszym magazynie, otrzymasz od nas wiadomość.
14 DNI NA ZWROT TOWARU
DARMOWA WYSYŁKA OD 499 ZŁ,-6

Opis

DT Swiss ARC 1400 Dicut Koło tylne 28" Disc CL 12x142mm TA Shimano 11SP Light 50mm

Opis tego produktu został przetłumaczony automatycznie. Za ewentualne błędy przepraszamy.

ŁUK 1400 DICUT 50: Zestaw kołowy Aero dla zróżnicowanych i ciasnych tras, które wymagają doskonałego prowadzenia.
Nowe koła ARC 1400 DICUT z profilami obręczy AERO+ przekonują również nowymi piastami 1400 DICUT Aero. Dostępne w wersji z hamulcem tarczowym w trzech różnych wysokościach obręczy (80 mm, 62 mm i 50 mm), koła wyznaczają nowy standard w zakresie aerodynamiki i prowadzenia. W ścisłej współpracy z ekspertami w dziedzinie lotnictwa ze SWISS SIDE można było osiągnąć niższą czułość na wiatr w warunkach wiatru bocznego oraz poprawę ogólnej aerodynamiki kół. Przy umiarkowanym wietrze bocznym, zawodnik korzysta z napędu zapewnianego przez efekt żagla oraz stabilnej pozycji aerodynamicznej z pełną kontrolą nad rowerem. Wysokiej jakości szprychy DT Swiss Aero i lekka piasta DICUT Aero 240 z niezawodnym systemem Ratchet EXP do napędu bezpośredniego uzupełniają ten zestaw kołowy.

Reborn Faster - nowe koła ARC
Zaprojektowany z holistycznym podejściem, aby osiągnąć jedną rzecz: Prędkość! DT Swiss wierzy w sztukę inżynierii i dąży do perfekcji w rozwoju nowych produktów. Zasadą przewodnią jest przesuwanie granic technologicznych coraz dalej i dalej.

Aero+ - Symbioza przeciągania, przenoszenia i wydajności.
OPÓR ZWIĄZANY Z PRZEKŁADEM
Drag to siła aerodynamiczna, która uderza w kolarza w kierunku jazdy i spowalnia go. Zależy to od prędkości, jak również od powierzchni styku kolarza wyścigowego (75%) i roweru z jego elementami (25%). Aby zminimalizować ten translacyjny opór powietrza, obszar ataku całego systemu musi być zminimalizowany. 

Aby osiągnąć wyższe prędkości, należy zminimalizować opór powietrza całego układu jeźdźca i roweru szosowego. Dzieje się tak, ponieważ opór powietrza wzrasta wykładniczo w stosunku do prędkości. Od 15 km/h opór powietrza jest największą siłą do pokonania. Ponieważ przednie koło ma 8 % udział w całkowitym oporze powietrza, zachowanie koła odgrywa ważną rolę.

DEFEKT SEGMENTU
Przy wietrze bocznym, kolarze i ich rowery wyścigowe narażone są na działanie sił bocznych, które wpływają na zachowanie podczas jazdy. Przy projektowaniu kół do rowerów wyścigowych dąży się do zminimalizowania tych sił poprzecznych i wywołania efektu żeglarskiego - co w połączeniu z najlepszymi właściwościami jezdnymi. Możesz sobie wyobrazić ten efekt żeglarski jak żaglówka, której żagiel łapie wiatr i napędza łódź.

Podczas jazdy na rowerze, obręcz ma ten sam efekt i może popchnąć cały system do przodu. Dużą zaletą przy umiarkowanym wietrze bocznym z kątami natarcia od 0° do 20° jest to, że kolarz wyścigowy nie jest już spowalniany przez opór translacyjny, ale korzysta ze zmniejszonego oporu. W zależności od wysokości i kształtu obręczy, opór powietrza może osiągać ujemne wartości watowe, co powoduje nawet napęd do przodu. Doskonałe efekty żeglarskie przy wietrze bocznym występują przy zwiększonych kątach natarcia do 18°. Ponadto, prowadzi to do przeciągnięcia, co z kolei ponownie zwiększa opór powietrza. 

OPÓR POWIETRZA W RUCHU OBROTOWYM
Obracające się części roweru, takie jak koła, nie tylko poruszają się do przodu z określoną prędkością, ale także napotykają na opór powietrza przy ruchu obrotowym. Obrotowy opór powietrza można opisać jako dodatkowe tarcie, które powstaje, gdy wirnik z obracającymi się elementami przecina powietrze. Opór rotacyjny stanowi do 25% całkowitego oporu, w porównaniu z 75% oporu związanego z tłumaczeniami. Ponieważ szprychy są nośnym elementem łączącym obręcz z piastą, mają one szczególne znaczenie w walce z wiatrem.

Ważne, żeby wiedzieć: Im mniejsza wysokość felgi, tym mniejszy wpływ efektu żeglarskiego. Dłuższe szprychy przy niskich wysokościach obręczy prowadzą do większych oporów powietrza w ruchu obrotowym.

MOMENT OBROTOWY UKŁADU KIEROWNICZEGO
Wiatry poprzeczne generują siły na kole i mogą mieć wpływ na właściwości jezdne. Dlatego też zachowanie podczas jazdy musi być bezpieczne i przewidywalne niezależnie od zewnętrznych warunków pogodowych, takich jak silny i zmienny wiatr boczny i czołowy. Aby utrzymać kontrolę nad rowerem przy wyższych prędkościach, felga AERO+ powinna mieć możliwie najniższy moment skrętu.

W ten sposób kolarz wyścigowy korzysta z przewidywalnego, a tym samym kontrolowanego zachowania układu kierowniczego, dłużej pozostaje w optymalnej aerodynamicznie pozycji i osiąga wyższe prędkości.

DLACZEGO MOMENT KIEROWANIA JEST TAK WAŻNY?
Kolarz wyścigowy odczuwa siły boczne, które powstają podczas jazdy na rowerze z powodu wiatru bocznego i przejeżdżających pojazdów (podobnych do podmuchów wiatru) o różnych rozmiarach i prędkościach. Mogą one mieć silny wpływ na koło i są czasami nieprzewidywalne i niebezpieczne dla rowerzysty. Im większy kąt natarcia (Yaw) i silniejsza siła wiatru, tym bardziej kolarz musi stale dostosowywać się do przeciwnej siły potrzebnej do jazdy na wprost w pożądanym kierunku.

FIZYCZNE WYJAŚNIENIE MOMENTU OBROTOWEGO UKŁADU KIEROWNICZEGO
Asymetryczny rozkład siły działającej na przednie koło przy wietrze bocznym generuje moment obrotowy układu kierowniczego.

CO TO OZNACZA W SZCZEGÓŁACH?
Boczny rozkład sił na obręczy koła jest asymetryczny w warunkach wiatru bocznego. Ta asymetria tworzy moment (moment skrętu) wokół osi skrętnej - tzn. wokół osi, wokół której obraca się koło i widelec podczas kierowania. Jednym z celów rozwojowych nowego kształtu obręczy AERO+ było zminimalizowanie tej asymetrii poprzez równomierne rozłożenie sił poprzecznych na obręcz przy wietrze poprzecznym. Zostało to osiągnięte za pomocą symulacji CFD (Computational Fluid Dynamics) i potwierdzone testami w tunelu aerodynamicznym.

OPÓR TOCZENIA
Opór toczenia to coś więcej niż tylko siły, które muszą być przyłożone do toczenia na różnych powierzchniach lub do pokonywania przeszkód. Szersze wymiary obręczy wewnętrznej i szersze opony wspomagają właściwości jezdne, takie jak trakcja i komfort jazdy. Szersze opony mają zazwyczaj pozytywny wpływ na opór toczenia. Ze względu na większą objętość mają one większą powierzchnię styku i mogą być napędzane przy mniejszym ciśnieniu powietrza bez ryzyka złapania płaskiej opony. Podczas gdy wąskie opony mają dłuższą i węższą powierzchnię styku, powierzchnia styku szerszych opon jest krótsza. Dlatego nowoczesne opony lepiej się toczą dzięki łatwiejszej deformacji osnowy i powierzchni styku - zmniejsza się opór toczenia.

TECHNOLOGIA BEZDĘTKOWA
Opony bezdętkowe oferują pewne decydujące zalety w porównaniu z konwencjonalnym połączeniem opony i dętki: Opona może być prowadzona z mniejszym ciśnieniem bez ryzyka ukąszenia węża, dzięki czemu oferuje większą przyczepność. Niższe ciśnienie zapewnia również większy komfort jazdy. Dętka nie powoduje tarcia między dętką a oponą, a tym samym opór toczenia jest mniejszy podczas jazdy w terenie i po przeszkodach. Jeżeli stosowane jest również mleko bezdętkowe, opona jest również odporna na przebicia i małe nacięcia. Jest to wielka zaleta dla wszystkich, którzy lubią być na drodze przez długi czas i z dala od najbliższego sklepu rowerowego.

Zalety
Felgi Tubeless Ready firmy DT Swiss mają dalsze zalety w porównaniu z tradycyjnymi felgami. Dzięki konstrukcji przekroju opony w momencie jej napompowania wyskakuje ona na miejsce, tak że w większości przypadków potrzebna jest tylko zwykła pompa stojąca. Wyrafinowany wzór bieżnika felg DT Swiss zapewnia również precyzyjne i pewne dopasowanie opony nawet w trudnych warunkach jazdy.

Idealne dopasowanie
Profile felg DT Swiss są specjalnie zaprojektowane do zastosowań bezdętkowych. Gwarantują one perfekcyjne dopasowanie i sprawiają, że montaż opony jest tak łatwy, jak to tylko możliwe. Niemniej jednak, zawsze możliwe jest zastosowanie konwencjonalnej kombinacji opony i dętki.

DT Zawór szwajcarski
Zastosowanie aluminium pozwala zaoszczędzić 40% masy w porównaniu z tradycyjnymi zaworami mosiężnymi. Zintegrowane narzędzie zaworowe w kapturku zaworu pozwala zaoszczędzić czas i wysiłek przy poszukiwaniu odpowiedniego narzędzia do demontażu wkładki zaworowej. Stożkowa podstawa zaworu zapewnia pewne zamocowanie. Zawór DT Swiss Tubeless idealnie pasuje do felg DT Swiss i zapewnia doskonałe uszczelnienie podczas długich, bezproblemowych jazd. 

DT Swiss Tubeless Band
Taśma bezdętkowa DT Swiss Tubeless Ready Tape uszczelnia obręcz i działa również jako taśma brzegowa. Jest on dostępny w różnych rozmiarach, aby idealnie dopasować się do różnych szerokości wewnętrznych obręczy. 

Zestaw DT Swiss Tubeless Ready Kit
Zestaw DT Swiss Tubeless Ready służy do uszczelniania felgi Tubeless Ready i tym samym umożliwia jazdę bez dętki. DT Swiss zdecydowanie zaleca stosowanie wysokowydajnego uszczelniacza do opon, nawet w przypadku stosowania specjalnych opon bezdętkowych. W przypadku stosowania gotowych opon bezdętkowych obowiązkowe jest stosowanie masy uszczelniającej (masa uszczelniająca w pierwszej kolejności uszczelnia oponę, która nie jest szczelna). Konstrukcja bezdętkowa osiąga swój pełny potencjał tylko przy użyciu materiału uszczelniającego! Upewnij się, że uszczelniacz jest kompatybilny z obręczą, taśmą obręczy i oponą. Nie może być w żaden sposób żrący ani agresywny. W razie wątpliwości należy skontaktować się z producentem uszczelniacza, aby nie stracić gwarancji DT Swiss.

Szczegóły

  • System wolnego koła: Grzechotka EXP 36
Pokaż wszystkie modele z tej serii DT Swiss ARC 1400

W skrócie

Standardowa oś
Standardowa oś
Oś przelotowa
Materiał
Materiał
Carbon
Rozmiar (w calach)
Rozmiar (w calach)
28 cale/-i
Skonstruowane do rodzaj hamulców
Skonstruowane do rodzaj hamulców
---
Skonstruowane do rodzaj hamulców
Skonstruowane do rodzaj hamulców
hamulec tarczowy Center Lock

Sprzęt

Przeznaczenie
Szosa, Triathlon, Aero, Endurance
Główne informacje
Wykonanie:
tylny
Układ osi:
Tylne koło 12x142
Standardowa oś:
Oś przelotowa
Obręcze
Materiał:
Carbon
Model:
pusta komora
Wysokość profilu:
wysoki (> 50mm)
Wysokość:
50 mm
Rodzaj opon:
opona / Clincher
System hamulcowy:
Hamulce tarczowe
Szerokość:
26,50 mm
Szerokość wewnątrz:
20,00 mm
Rozmiar (w calach):
28 cale/-i
ETRTO (szerokość x średnica):
20-622
Piasta tylna
Rodzaj:
DT Swiss 240
Szerokość instalacji:
142 mm
Średnica osi:
12 mm
Rodzaj kół zębatych:
Shimano HG L 11-12s Road
Ilość biegów:
11
Szprychy
Model:
DT aero comp t-head
Sznurowanie:
Dwukrzyżowy (1:1)
Koło przednie
Skonstruowane do rodzaj hamulców:
---
Koło tylne
Skonstruowane do rodzaj hamulców:
hamulec tarczowy Center Lock
Waga:
836,00 g
Zestaw kół
Max. obciążenie:
110,00 kg
Zakres dostawy
Zakres dostawy:
Wirnik, klej do ochrony zaworu, taśma TL 23 mm, zawór TL aluminiowy czarny 49 - 65 mm
Rok modelowy
2023
Numer artykułu
1227120
Numer artykułu producenta
WARC140NIDICA12594
EAN
7613052374352

Opinia klienta

Podziel się swoją opinią. Dodaj pierwszą ocenę tego produktu