Nie możesz zobaczyć bezpiecznego okna PayPal w Twojej przeglądarce?

Kliknij tutaj
Możesz otworzyć je ponownie i zakończyć swoje zamówienie.

Prosimy o chwilę cierpliwości. Twoje zamówienie jest przetwarzane.

Przygotowania do sezonu - Przyszykuj swój rower na wiosnę

Opony bezdętkowe

263 Produkty
Marka
  • 2
  • 35
  • 1
  • 49
  • 7
  • 3
  • 13
  • 3
  • 94
  • 12
  • 43
  • 1
Seria
  • 9
  • 4
  • 3
  • 4
  • 4
  • 3
  • 3
  • 5
  • 3
  • 2
  • 3
  • 7
  • 4
  • 5
  • 17
  • 2
  • 2
  • 2
  • 3
  • 4
  • 2
  • 4
  • 8
  • 3
  • 2
  • 3
  • 2
  • 25
  • 9
  • 2
  • 4
  • 4
  • 10
  • 8
  • 3
  • 3
  • 2
  • 2
  • 7
  • 3
  • 2
  • 2
  • 2
  • 3
  • 2
  • 2
  • 2
  • 3
  • 3
  • 3
  • 3
  • 4
  • 6
  • 10
Przeznaczenie
  • 20
  • 45
  • 2
  • 11
  • 158
  • 19
  • 3
  • 3
  • 63
Rozmiar koła
  • 3
  • 25
  • 104
  • 6
  • 59
  • 61
  • 2
  • 3
Kompatybilność z rowerami elektrycznymi
  • 166
  • 84
  • 13
Cena w zł
Opinie klientów
Kolor
  • 259
  • 9
  • 5
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 2
  • 0
  • 2
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0

OPONY BEZDĘTKOWE

Chcesz przejść na system bezdętkowy? Dobra decyzja! Nasze specjalne opony bezdętkowe to pierwszy krok. Zapewniają one większy komfort i przyczepność podczas jazdy oraz brylują w kwestii niskiej podatności na przebicie.

Sortuj
 
Strona 1 z
5

Opony bezdętkowe czyli mniejsza podatność na przebicia

Opony bezdętkowe stosowane w systemach tubeless cieszą się wśród kolarzy coraz większą popularnością i są doceniane nie tylko przez zawodników szosowych, ale także przez fanów MTB i rekreacyjnych rowerzystów. Rozwiązanie tubeless pozwala wyeliminować problem przebijającej się na trasie dętki, której wymiana lub łatanie będą uciążliwe i nawet wprawionej osobie zajmą dłuższą chwilę. Jak działa jednak opona bez dętki? Czy do kół tubeless potrzebne są specjalne opony bezdętkowe?

Opony bezdętkowe – zalety i wady

Opony w systemie tubeless są specjalnie przystosowane do trzymania szczelności i odpowiedniego ciśnienia podczas jazdy. Za uszczelniacz działa tu specjalne mleczko lub płyn uszczelniający, które wypełniają nierówności opony i w razie drobnego przebicia automatycznie zalepiają ubytek nie pozwalając na utratę ciśnienia z koła. Opony bezdętkowe są przygotowywane tak, by bez problemu utrzymywały płyn i zadane ciśnienie na długich trasach przejazdu.

Zalety opon bezdętkowych:

  • Odporność na przebicia - Rozwiązanie bezdętkowe ma wyeliminować ryzyko przebicia dętki na trasie. Wszelkie małe dziurki w oponie są wypełniane na bieżąco pływającym w oponie mleczkiem, dzięki czemu możesz kontynuować jazdę i nie zauważyć nawet, że opona została uszkodzona.
  • Lepsza przyczepność do trasy - Gdy napełnisz oponę bezdętkową powietrzem oraz mleczkiem uszczelniającym, ciśnienie utrzymywane jest w niej znacznie skuteczniej niż w dętce, a to wpływa bezpośrednio na przyczepność. Nie bez znaczenia pozostaje też fakt, że nawet na trudnych trasach unikasz złapania „kapcia” i jazdy na oponie bez ciśnienia.
  • Niska waga - Opony bezdętkowe są nieco lżejsze od tradycyjnych opon z dętką i zależnie od wybranego wariantu systemu tubeless mogą obniżyć całkowitą wagę roweru o kilkaset gram. To niewiele, ale przy profesjonalnych rowerach różnica będzie zauważalna.

Opony bezdętkowe mają wiele zalet, ale i swoje wady. Jeśli opona zostanie przebita na tyle, by mleczko nie było w stanie szybko wypełnić ubytku konieczne będzie dolewanie płynu uszczelniającego lub całkowita wymiana opony. O ile nową dętkę można włożyć do plecaka i na upartego wymienić na trasie, wożenie ze sobą zapasowego koła nie będzie już takie łatwe.

Rodzaje rozwiązań bezdętkowych

Opony bezdętkowe dobiera się odpowiednio do rodzaju roweru, jak w przypadku standardowych opon rowerowych, ale także odpowiednio do systemu bezdętkowego zastosowanego w danym rowerze. Wśród stosowanych przez producentów systemów spotykamy:

  • UST (Universal System Tubeless) z wyższymi obręczami, zaworem wkręconym w obręcz i specyficznymi oponami z wzmocnioną stopką i grubszymi ściankami dla zachowania wysokiej szczelności i ochrony opony na przebicia.
  • Stan’s No Tubes wykorzystujący gumowe taśmy i opaski do oklejania obręczy w celu uszczelnienia opon. W teorii rozwiązanie można to zastosować z każdą oponą i każdym rodzajem obręczy, ale wiele tańszych opon nie jest w stanie wytrzymać pracy w takich warunkach.
  • Tubeless Ready to opcja podobna do poprzednika, wymagająca specjalnych opon przygotowanych do współpracy z obręczami i opaskami tubeless ready. Obecnie jest najczęściej stosowaną formą bezdętkową.
  • Ghetto Tubeless jest najbardziej wytrzymałym rozwiązaniem bezdętkowym, Do stworzenia systemu tubeless wykorzystuje się tu specjalną opaskę pomiędzy oponą a obręczą mającą zapewnić szczelność. Opony bezdętkowe do systemu ghetto tubeless mogą pochodzić z serii tubeless ready bądź być specjalnie przygotowane do współpracy z opaską uszczelniającą.

Jaką oponę bezdętkową wybrać?

Jeśli kupujesz rower już przystosowany do jazdy bezdętkowej, wybieraj opony zalecane przez producenta i dopasowane do obręczy w Twoim rowerze. Zasady wyboru opon bezdętkowych są takie same, jak opon z dętkami – wybieramy te z wytrzymałych materiałów, z bieżnikiem dopasowanym do trasy i wielkością odpowiednią dla zastosowanych obręczy. Opcja tubeless pozwala tu jedynie zrezygnować z dętki – opony bezdętkowe są szczelniejsze, dzięki czemu mogą być z łatwością zabezpieczone mleczkiem.



Masz pytania?
Prześlij nam swoje zapytanie za pomocą formularza kontaktowego lub odwiedź naszą sekcję z tematami pomocy.
Newsletter
Zapisz się w celu otrzymania 25 zł zniżki na zakupy,
kodów rabatowych i spersonalizowanych zniżek.4

POLITYKA PRYWATNOŚCI
Everyday we get more people on bikes