Opis
DT Swiss XM 1700 Spline Koło tylne 29" Disc CL 12x148mm TA Shimano Light 21mm
Opis tego produktu został przetłumaczony automatycznie. Za ewentualne błędy przepraszamy.
Najlepsze aluminiowe koła all-mountain - kropka. DT Swiss opracował w tym celu koła XM 1700 SPLINE. Ty decydujesz, czy im się udało. DT Swiss zbudował je, aby dominować w górach. Dzięki lekkim i wytrzymałym, spawanym obręczom, doskonałej kompatybilności z systemem bezdętkowym zapewniającym przyczepność i odporność na przebicia, a także niezawodnym piastom z systemem RATCHET freehub i 36 punktami mocowania. Dzięki XM 1700 SPLINE nic nie stoi na przeszkodzie, aby przeżyć osobistą przygodę all-mountain.
TECHNOLOGIA BEZDĘTKOWA
Opony bezdętkowe oferują kilka decydujących zalet w porównaniu z konwencjonalnym połączeniem opony i dętki: Opona może być jeżdżona z mniejszym ciśnieniem bez ryzyka "ukąszenia węża", a tym samym oferuje większą przyczepność. Niższe ciśnienie zapewnia również większy komfort jazdy. Brak dętki oznacza brak tarcia między dętką a oponą, dzięki czemu opory toczenia są niższe podczas jazdy w terenie i pokonywania przeszkód. Jeśli używane jest również mleko bezdętkowe, opona jest również odporna na przebicia i małe przecięcia. Ogromna zaleta dla wszystkich, którzy lubią podróżować na duże odległości od najbliższego sklepu rowerowego.
Zalety
Obręcze Tubeless Ready od DT Swiss mają dalsze zalety w porównaniu z konwencjonalnymi obręczami. Dzięki konstrukcji ich przekroju, opona po prostu wskakuje na miejsce po napompowaniu, więc zwykle wymagana jest tylko zwykła pompka podłogowa. Wyrafinowany profil obręczy DT Swiss zapewnia również precyzyjne i bezpieczne dopasowanie opony, nawet w trudnych warunkach jazdy.
Idealne dopasowanie
Profile obręczy DT Swiss są specjalnie zaprojektowane do użytku bezdętkowego. Gwarantują idealne dopasowanie i sprawiają, że montaż opony jest tak łatwy, jak to tylko możliwe. Niemniej jednak zawsze możliwe jest użycie konwencjonalnej kombinacji opony i dętki.
Zawór DT Swiss
Zastosowanie aluminium pozwala zaoszczędzić 40% wagi w porównaniu do konwencjonalnych zaworów mosiężnych. Zintegrowane narzędzie do zaworów w nasadce zaworu oszczędza czas i wysiłek związany z poszukiwaniem odpowiedniego narzędzia do usunięcia wkładki zaworu. Stożkowa podstawa zaworu zapewnia szczelne dopasowanie. Zawór bezdętkowy DT Swiss idealnie pasuje do obręczy DT Swiss i zapewnia doskonałe uszczelnienie na długie, bezproblemowe przejażdżki.
DT Swiss Tubeless Band
Taśma DT Swiss Tubeless Ready Tape uszczelnia obręcz i działa również jako taśma do obręczy. Jest on dostępny w różnych rozmiarach, aby idealnie dopasować go do różnych szerokości wewnętrznych obręczy.
Zestaw DT Swiss Tubeless Ready Kit
Zestaw DT Swiss Tubeless Ready Kit służy do uszczelnienia obręczy Tubeless Ready, a tym samym umożliwia jazdę bezdętkową. DT Swiss zdecydowanie zaleca również stosowanie wysokowydajnego uszczelniacza do opon podczas korzystania z opon bezdętkowych. W przypadku opon Tubeless Ready stosowanie uszczelniacza jest obowiązkowe (uszczelniacz uszczelnia oponę, która nie jest szczelna). Konfiguracja bezdętkowa osiąga swój pełny potencjał tylko z uszczelniaczem! Upewnij się, że uszczelniacz jest kompatybilny z obręczą, taśmą obręczy i oponą. Nie może być żrący ani agresywny w żaden sposób. W razie wątpliwości należy skontaktować się z producentem uszczelniacza, aby nie utracić gwarancji DT Swiss.
TECHNOLOGIA PRO LOCK
W procesie Pro Lock opatentowany dwuskładnikowy klej jest wstrzykiwany w gwint nypla, co umożliwia budowę niezwykle wytrzymałych kół. Po wkręceniu sutków aktywowany zostaje klej, który zastyga w temperaturze pokojowej po upływie ok. minut. 6 - 7 godzin do całkowitego utwardzenia. Wielokrotne centrowanie jest możliwe bez żadnych problemów, chociaż siła klejenia zmniejsza się nieznacznie przy każdym powtórnym centrowaniu.
PRO LOCK - FAKTY
Blokada DT Pro Lock zapobiega samoistnemu poluzowaniu się połączenia szprychy z nyplem.
Wewnętrzne testy pokazują, że koła zbudowane z DT Pro Lock mają razy dłuższą żywotność niż koła z konwencjonalnymi nyplami.
Nadaje się do sznurowania ręcznego i maszynowego. Nie zaleca się stosowania smarów lub olejów.
Wszystkie nyple DT Swiss są dostępne z i bez blokady DT Pro Lock.
TECHNOLOGIA PHR - system Pro Head Reinforcement
System PHR zwiększa powierzchnię nośną nypli na obręczy i zmniejsza obciążenia miejscowe. Obciążenia szczytowe są zmniejszone, dzięki czemu DT może zbudować jeszcze lżejszą obręcz. Kształt tarczy działa również jak przegub kulowy i automatycznie wyrównuje specjalne nyple DT Squorx Pro Head ze szprychą, zmniejszając ryzyko pęknięcia szprychy lub pęknięcia obręczy.
KĄT ZAANGAŻOWANIA TECHNOLOGII
Temat ten jest obecnie przedmiotem gorących dyskusji: Kąt zaangażowania. Co kryje się za tym słowem i jak ten kąt wpływa na zachowanie kierowcy?
KĄT ZAANGAŻOWANIA
Kąt docisku to największy możliwy kąt, o jaki może obrócić się korpus wolnego koła, aż zęby korpusu wolnego koła zostaną całkowicie zazębione, a powłoka piasty zostanie przyspieszona. Kąt ten można obliczyć, dzieląc 360 przez liczbę punktów włączenia systemu wolnego koła.
SKUTKI ZACHOWANIA KIEROWCY
Kiedy i w jaki sposób kąt ten wpływa na zachowanie kierowcy?
BACKLASH
Luz to maksymalny swobodny skok, jaki może wykonać korba, zanim mechanizm wolnego koła włączy się i przekształci moc włożoną w korbę w przyspieszenie w piaście.
Na swobodę ruchu wpływają trzy czynniki: długość korby, przełożenie i kąt docisku.
Długość korby i kąt nacisku są proporcjonalne do swobodnego ruchu korby. Z drugiej strony, przełożenie ma odwrotnie proporcjonalny wpływ na luz.
Wnioski: Im mniejsze przełożenie, tym większy maksymalny swobodny skok korby.
Kiedy ważna jest szybka interwencja? Jeśli chodzi o podjazdy i sytuacje, w których trzeba natychmiast przyspieszyć, aby pokonać przeszkody.
ODRZUT PEDAŁU
Odbicie pedałów to zjawisko, które występuje tylko w rowerach z pełnym zawieszeniem. Jest to spowodowane napięciem łańcucha, gdy zawieszenie jest ściśnięte, co prowadzi do ruchu korb do tyłu. Napięcie łańcucha uniemożliwia również swobodne poruszanie się zawieszenia.
Ale co ma wspólnego odbicie pedału z kątem nacisku?
Aby opisać efekt bardziej szczegółowo, DT najpierw przyjmuje dwa założenia. Tylne koło jest nieruchome i nie może obracać się w prawo ani w lewo. Drugim przyjętym założeniem jest to, że DT znajdują się w statycznej sytuacji, co oznacza, że ignorują prędkość jazdy.
Jaki wpływ ma zawieszenie?
Gdy korba nie może się obracać, napięcie łańcucha utrzymuje stałą odległość między suportem a tylną osią, co z kolei uniemożliwia swobodny ruch wahacza i kompresję zawieszenia.
ODRZUT PEDAŁU
PUNKTY ZAŁĄCZANIA SYSTEM WOLNEGO KOŁA
Co ma wspólnego odbicie pedału z liczbą punktów włączenia wolnego koła?
Aby lepiej zrozumieć wpływ kąta wpięcia na odbicie pedału, najłatwiej jest najpierw przyjrzeć się dwóm skrajnym wartościom: natychmiastowe wpięcie = punkty wpięcia oraz brak wpięcia i 0 punktów wpięcia.
NATYCHMIASTOWA INTERWENCJA
Natychmiastowa interwencja byłaby możliwa dzięki systemowi wolnego koła z nieskończoną liczbą punktów interwencji (POE). Korpus wolnego koła jest połączony z obudową piasty w każdej możliwej sytuacji, w której korpus wolnego koła może się znaleźć. Korpus wolnego koła może obracać się w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, ale nie może poruszać się zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
Gdy zawieszenie jest ściśnięte, odległość między suportem a tylną osią zwiększa się (w zależności od odpowiedniej kinematyki roweru).
Długość łańcucha można zmienić za pomocą napinacza łańcucha. Ponieważ korpus wolnego koła może poruszać się tylko w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, łańcuch musi również poruszać się w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, co powoduje ruch korb do tyłu.
Gdyby korba była zamocowana na stałe, nie byłaby możliwa zmiana odległości między suportem a tylną osią, co uniemożliwiłoby swobodny ruch zawieszenia.
BRAK ZOBOWIĄZAŃ
0 PUNKTÓW INTERWENCYJNYCH
Drugą skrajnością byłby system wolnego koła bez punktów zaczepienia, co oznaczałoby, że korpus wolnego koła mógłby obracać się swobodnie w obu kierunkach.
W tej pozycji początkowej korpus wolnego koła i łańcuch mogą teraz poruszać się w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara. Wzrost łańcucha niezbędny do swobodnego ruchu tylnego trójkąta może mieć miejsce nawet przy stałej korbie, ponieważ łańcuch może teraz poruszać się zgodnie z ruchem wskazówek zegara przez kasetę.
PRZYKŁAD ODRZUTU PEDAŁU
Załóżmy, że rower z pełnym zawieszeniem i skokiem 50 mm ma odrzut pedałów równy 3 i przełożenie 32x14. Co to oznacza dla freewheelingu?
Aby zrozumieć wpływ kąta włączenia na odbicie pedału, trzeba wiedzieć, jak bardzo obraca się wolne koło. W tym celu należy pomnożyć siłę odrzutu pedału przez przełożenie. 3 na korbie oznacza 6,8 obrotu korpusu wolnego koła. W systemie bez sprzęgła, korpus wolnego koła mógłby swobodnie obracać się o odpowiedni kąt w dowolnej pozycji i nigdy nie nastąpiłoby odbicie pedału. W systemie z natychmiastowym załączaniem lub z dużą liczbą punktów załączania, istnieje wysokie prawdopodobieństwo odbicia pedału. W odniesieniu do przykładu oznacza to, że istnieje wysokie prawdopodobieństwo odbicia pedału przy kącie nacisku mniejszym niż 6,8.
UWAGI DODATKOWE
Podczas podróży piasta obraca się z określoną prędkością. Aby przyspieszyć, korpus wolnobiegu musi zazębić się z piastą, a dzieje się tak tylko wtedy, gdy kaseta obraca się szybciej niż piasta. Jeśli prędkość kątowa piasty jest większa niż prędkość kątowa kasety, korpus wolnego koła nie może się zatrzasnąć i koło nie przyspiesza.
W przypadku odbicia pedału oznacza to, że jeśli prędkość kątowa piasty jest wyższa niż prędkość korpusu wolnego koła generowana przez wydłużenie łańcucha, nie wystąpi odbicie pedału ani negatywny wpływ na zawieszenie.
Osiągnięcie tej krytycznej prędkości nie jest jednak łatwe, ponieważ im szybsza jazda, tym większe prawdopodobieństwo mocniejszej kompresji i tym większa prędkość korpusu wolnego koła osiągana przez pociągnięcie łańcucha. Gdyby osiągnięcie tej prędkości było łatwe, kolarze Pucharu Świata nie eksperymentowaliby z usuwaniem zębatek z kasety, aby wyeliminować odbicie pedałów.
Należy jednak zauważyć, że niektóre rowery mają kinematykę, która prawie nie powoduje odbicia pedałów.
WNIOSKI
Zdaniem przy opracowywaniu optymalnego systemu wolnego koła należy wziąć pod uwagę trzy czynniki: Niezawodność, waga i punkty zaangażowania. Należy jednak pamiętać, że istnieje kompromis między tymi trzema czynnikami. Jeśli DT miałoby wprowadzić system z większą liczbą punktów zaczepienia, musiałoby powiększyć konstrukcję piasty, co ostatecznie doprowadziłoby do znacznie większej masy. Jednak zamiast minimalizować kąt nacisku, należy zmaksymalizować ogólną wydajność systemu. DT nadal uważa, że system z 36 punktami interwencji stanowi najlepszą optymalizację w tej trójwymiarowej perspektywie pod względem niezawodności, wagi i punktów interwencji.
TECHNOLOGIA ZAPADKOWA
LEGENDARNA NIEZAWODNOŚĆ
Opatentowany system wolnego koła z precyzyjnymi tarczami zębatymi gwarantuje maksymalną nośność i niezawodność. Jednoczesne sprzęgnięcie tarcz zębatych sprawia, że system zapadkowy jest niezwykle niezawodny, ponieważ obciążenia są równomiernie rozłożone na dużej powierzchni styku.
KONCEPCJA BEZNARZĘDZIOWA
Wtykowa konstrukcja piast Ratchet System umożliwia szybką i beznarzędziową konserwację.
KONWERSJA KORPUSU WOLNEGO KOŁA
Koncepcja beznarzędziowa umożliwia konwersję na inny standard układu napędowego w ciągu kilku sekund.
Szczegóły
- System wolnego koła: System zapadkowy 36 SL
- Klasyfikacja ASTM: 4