Bikester - sklep rowerowy online
Zaoszczędź do 70%1
Rowery Freeride i Downhill
Rowery Freeride i Downhill – 100% wrażeń przy zjeździe
Skaliste zbocza, strome ścieżki z korzeniami drzew, duże skoki i nieograniczona prędkość – zjazdy, które dla innych rowerów mogą być próbą wytrzymałości, dla profesjonalnego sprzętu do freeride'u i downhillu są zwykłą igraszką. Precyzyjnie regulowany amortyzator skokiem wynoszącym 180–230 mm z przodu i z tyłu oraz długa, płaska geometria umożliwiają poruszanie się po najtrudniejszych trasach zjazdowych świata, o których do tej pory nawet nie myślałeś. Do skutecznych ram z karbonu lub aluminium dopasowane jest też wyposażenie tego rodzaju rowerów. Amortyzowane widelce o długim skoku, agresywne hamulce z dużymi tarczami, szeroka i krótka kierownica, napęd z jedną zębatką i prowadnicą łańcucha, a przede wszystkim solidne koła 27,5" lub 26" z szerokimi felgami i oponami są standardem w dobrze wyposażonych rowerach downhillowych i freeride'owych.

Rowery Freeride i Downhill Full

27 Artykuł
Filtr
Resetuj

Rozmiar koła

  • 27.5 12
  • 29 19
  • 27.5+ 1

Skok zawieszenia w mm

mm
mm

Widelec - Marka

  • Fox 9
  • Marzocchi 2
  • RockShox 14
  • X-Fusion 2

Marka amortyzatora tylnego

  • Fox 9
  • Marzocchi 4
  • Rock Shox 12
  • X-Fusion 2

Ilość biegów

Rodzaj materiału

  • Aluminium 14
  • włókno węglowe 13

Waga w kg

kg
kg

Rok modelowy

  • 2023 13
  • 2022 14

Seria

  • Cube TWO15 8
  • GT Bicycles Fury 1
  • Norco Bicycles Shore 1
  • NS Bikes Fuzz 3
  • Nukeproof Dissent 9
  • Santa Cruz V10 4
  • Vitus Dominer 1

Kolor

  • beżowy
  • szary
  • zielony
  • czerwony
  • niebieski
  • biały
  • czarny
  • oliwkowy
  • złoty
  • srebrny

Cena

do

Opinie klientów

  • 2
Sortuj
Najbardziej popularne Aktualności Najlepsza ocena Najwyższe ceny Najniższe ceny Najwyższy rabat
Filtr
Sortuj
Najbardziej popularne Aktualności Najlepsza ocena Najwyższe ceny Najniższe ceny Najwyższy rabat
Cube TWO15 Race, biały/czarny
Cube TWO15 Race, biały/czarny biały/czarny
Cube
TWO15 Race, biały/czarny
15.999,00 zł
  • Warianty: M | 54,6cm
Cube TWO15 HPC SLX 29", szary/czarny
Cube TWO15 HPC SLX 29", szary/czarny szary/czarny
Cube
TWO15 HPC SLX 29", szary/czarny
19.199,00 zł
  • Warianty: XL | 60,6cm
Cube TWO15 Race 27.5", zielony/czarny
Cube TWO15 Race 27.5", zielony/czarny zielony/czarny
Cube
TWO15 Race 27.5", zielony/czarny
15.359,00 zł
  • Warianty: XL | 58,6cm
Nukeproof Dissent 290 RS Carbon intl., czerwony
Nukeproof Dissent 290 RS Carbon intl., czerwony czerwony
Nukeproof
Dissent 290 RS Carbon intl., czerwony
31.679,00 zł
  • Warianty:
Cube TWO15 Pro 27.5", szary/czarny
Cube TWO15 Pro 27.5", szary/czarny szary/czarny
Cube
TWO15 Pro 27.5", szary/czarny
14.399,00 zł
  • Warianty:
Cube TWO15 Pro, beżowy/czarny
Cube TWO15 Pro, beżowy/czarny beżowy/czarny
Cube
TWO15 Pro, beżowy/czarny
13.999,00 zł
  • Warianty:
Nukeproof Dissent 290 RS, srebrny
Nukeproof Dissent 290 RS, srebrny srebrny
Nukeproof
Dissent 290 RS, srebrny
30.079,00 zł
  • Warianty:
NS Bikes Fuzz 1, czarny/złoty
NS Bikes Fuzz 1, czarny/złoty czarny/złoty
NS Bikes
Fuzz 1, czarny/złoty
MSRP 30.239,00 zł 26.999,00 zł
  • Warianty:
Cube TWO15 HPC SL, oliwkowy/szary
Cube TWO15 HPC SL, oliwkowy/szary oliwkowy/szary
Cube
TWO15 HPC SL, oliwkowy/szary
19.499,00 zł
  • Warianty:
Nukeproof Dissent 290 Comp, szary
Nukeproof Dissent 290 Comp, szary szary
Nukeproof
Dissent 290 Comp, szary
MSRP 21.149,00 zł 14.899,00 zł
  • Warianty:
Nukeproof Dissent 297 Comp, szary
Nukeproof Dissent 297 Comp, szary szary
Nukeproof
Dissent 297 Comp, szary
21.149,00 zł
  • Warianty:
Nukeproof Dissent 297 RS, srebrny
Nukeproof Dissent 297 RS, srebrny srebrny
Nukeproof
Dissent 297 RS, srebrny
30.079,00 zł
  • Warianty:
Norco Bicycles Shore A Park, zielony
Norco Bicycles Shore A Park, zielony zielony
Norco Bicycles
Shore A Park, zielony
22.499,00 zł
  • Warianty:
Nukeproof Dissent 297 Comp Carbon, szary
Nukeproof Dissent 297 Comp Carbon, szary szary
Nukeproof
Dissent 297 Comp Carbon, szary
24.549,00 zł
  • Warianty:
NS Bikes Fuzz, czarny/szary
NS Bikes Fuzz, czarny/szary czarny/szary
NS Bikes
Fuzz, czarny/szary
MSRP 22.079,00 zł 21.619,00 zł
  • Warianty:
Nukeproof Dissent 297 Comp Alloy, szary
Nukeproof Dissent 297 Comp Alloy, szary szary
Nukeproof
Dissent 297 Comp Alloy, szary
21.149,00 zł
  • Warianty:
Santa Cruz V10 7 CC MX DH S, czerwony
Santa Cruz V10 7 CC MX DH S, czerwony czerwony
Santa Cruz
V10 7 CC MX DH S, czerwony
22.049,00 zł
  • Warianty:
Santa Cruz V10 7 CC DH X01, czerwony
Santa Cruz V10 7 CC DH X01, czerwony czerwony
Santa Cruz
V10 7 CC DH X01, czerwony
41.399,00 zł
  • Warianty:
NS Bikes Fuzz 2, czarny
NS Bikes Fuzz 2, czarny czarny
NS Bikes
Fuzz 2, czarny
MSRP 22.079,00 zł 21.619,00 zł
  • Warianty:
Santa Cruz V10 7 CC DH S, czerwony
Santa Cruz V10 7 CC DH S, czerwony czerwony
Santa Cruz
V10 7 CC DH S, czerwony
32.399,00 zł
  • Warianty:
Cube TWO15 HPC SLT, czarny/szary
Cube TWO15 HPC SLT, czarny/szary czarny/szary
Cube
TWO15 HPC SLT, czarny/szary
29.999,00 zł
  • Warianty:
Nukeproof Dissent 290 RS Carbon, czerwony
Nukeproof Dissent 290 RS Carbon, czerwony czerwony
Nukeproof
Dissent 290 RS Carbon, czerwony
33.009,00 zł
  • Warianty:
GT Bicycles Fury Pro, czarny
GT Bicycles Fury Pro, czarny czarny
GT Bicycles
Fury Pro, czarny
27.599,00 zł
  • Warianty:
Santa Cruz V10 7 CC MX DH X01, czerwony
Santa Cruz V10 7 CC MX DH X01, czerwony czerwony
Santa Cruz
V10 7 CC MX DH X01, czerwony
25.649,00 zł
  • Warianty:
Nukeproof Dissent 290 Comp Carbon, szary
Nukeproof Dissent 290 Comp Carbon, szary szary
Nukeproof
Dissent 290 Comp Carbon, szary
12.899,00 zł
  • Warianty:
Cube TWO15 HPC SLT 29", czarny
Cube TWO15 HPC SLT 29", czarny czarny
Cube
TWO15 HPC SLT 29", czarny
28.799,00 zł
  • Warianty:
Vitus Dominer DH, niebieski/czarny
Vitus Dominer DH, niebieski/czarny niebieski/czarny
Vitus
Dominer DH, niebieski/czarny
16.999,00 zł
  • Warianty:

Rowery downhill i freeride – oferta sklepu Bikester.pl

Rower downhill

W ofercie sklepu Bikester.pl znajdziesz rowery do jazdy rekreacyjnej, ale także do uprawiania wyczynowych rodzajów kolarstwa, w tym górskiego. Najpopularniejsze rodzaje kolarstwa górskiego, to:

  • MTB,
  • Country cross,
  • Downhill,
  • Freeride,
  • Dual slalom,
  • Four cross.

Specyficzny rodzaj jazdy cechuje szczególnie downhill (zwany skrótowo DH) oraz freeride – pod pewnymi względami te dwie dyscypliny są do siebie podobne, a na pewno wymagają specjalnego przygotowania oraz sprzętu doskonałej jakości.

Jaki rower na downhill?

W jeździe downhill liczą się przede wszystkim dwie wartości – wytrzymałość i szybkość. DH polega na indywidualnych zjazdach na czas w dół stromych stoków górskich, z reguły porośniętych lasem. Rowerzysta napotyka więc mnóstwo przeszkód, takich jak: wyboje, wystające korzenie, zwężenia czy kamienie. Niekiedy na trasie przygotowywane są także specjalne występy (tzw. dropy), które zmuszają do wykonania skoku. Mniej doświadczeni zawodnicy lub ci, którzy niefortunnie zaczną lub zakończą skok, często doznają licznych upadków, czasem o bardzo przykrych konsekwencjach.

Pierwsze zawody zjazdowe odbyły się 1976 roku, przy czym zwycięzcą został jedyny zawodnik, który zdołał dojechać do mety. Pierwsze jazdy odbywały się na rowerach niezupełnie przystosowanych do tak trudnych warunków – dopiero w latach 90. XX wieku zaczęto produkować rowery z amortyzowanymi sztycami oraz specjalnie zaprojektowanymi ramami. Pojawienie się hamulców tarczowych pozwoliło podnieść bezpieczeństwo jazdy dzięki możliwości modulowania siły hamowania i zwiększeniu jej skuteczności.

Obecnie każdy rower downhill jest specjalnie przygotowywany, tak by zapewniać zawodnikom możliwie najlepsze warunki, bezpieczną jazdę i niezbędną odporność na liczne wstrząsy i obciążenia. Do tego potrzeba przede wszystkim dobrej jakości materiałów, ale także nieco odmiennej geometrii ramy, niż w innych modelach rowerów do jazdy górskiej.

Na co należy zwrócić uwagę, wybierając rower downhill?

  • Baza kół – w rowerach DH zauważalna jest większa odległość między osiami kół przedniego i tylnego.
  • Geometria ramy – to kwestia kluczowa. Rower downhill cechuje się odmiennym układem ramy, pozwalającym przyjąć wygodną pozycję, umożliwiającą efektywniejszą jazdę i większą kontrolę nad rowerem. Górna rura ramy w rowerach DH jest dość krótka, co pozwala na wygodną jazdę – zmniejsza to wydajność pedałowania, jednak w zjazdach nie jest to wartość najważniejsza. Ważny jest także kąt rury podsiodłowej, w rowerach downhillowych jest on najmniejszy i wynosi ok. 70 stopni. Pozwala to na wygodne zjeżdżanie i umożliwia pozostawanie w siodełku nawet przy bardzo stromych zjazdach.
  • Rozmiar ramy – ważne jest dopasowanie nie tylko ze względu na wzrost rowerzysty, ale również do stylu jazdy. Generalnie przyjmuje się proporcję, że jeśli jazda jest spokojna i unika gwałtownych zmian kierunku czy nachylenia trasy, tym większy może być rower. Rura podsiodłowa może być wtedy znacznie dłuższa – jej długość wyznacza rozmiar ramy.
  • Amortyzacja – w rowerach downhillowych ma ona kluczowe znaczenie, ponieważ trasy cechują się wysoką trudnością, są wyboiste i pełne wyrw. Z reguły w rowerach DH stosowana jest amortyzacja olejowo-sprężynowa, chociaż często wybierane jest także medium powietrzne, ponieważ rozwiązanie to pozwala nieco zredukować wagę roweru. Ważny jest zakres skoku – 170 mm to minimum, spotyka się modele o skoku 203 mm, a niekiedy nawet 300 mm.
  • Hamulce – standardem w jeździe DH są hamulce tarczowe – dają one najwyższą skuteczność przy dużych prędkościach, jakie rower osiąga w czasie stromego zjazdu. Im większa średnica tarcz hamulcowych, tym większa siła i skuteczność hamowania.
  • Pedały – jako część napędu mają spore znaczenie. W jeździe tego typu ważna jest możliwość szybkiego zejścia z roweru, tak by zminimalizować konsekwencje zderzenia czy upadku, dlatego rzadziej wybiera się pedały zatrzaskowe. Z kolei aby poprawić przyczepność podeszew buta do powierzchni pedału, pedały platformowe są nieco większe i dodatkowo posiadają wypustki, które poprawiają trzymanie stopy.
Rower freeride

Rower downhill, tak jak rower do jazdy typu freeride, powinien być wytrzymały, jednak często solidność idzie w parze z wagą. Dlatego wielu rowerzystów decyduje się na kompromis między tymi dwoma wartościami, wybierając materiały nieco lżejsze, ale również o trochę niższej wytrzymałości. Oczywiście należy zachować normy zapewniające bezpieczeństwo i nie wybierać materiałów, które w razie silniejszych skoków czy uderzeń mogłyby prowadzić do deformacji czy uszkodzeń sprzętu.

Rower freeride – na co zwrócić uwagę

Freeride jako dyscyplina jest pod wieloma względami podobny do DH, jednak nie jest to styl formalny. W rozgrywkach formalnych mówi się o slopestyle, czyli jeździe po zboczu, i tak jest w rzeczywistości – przy czym naturalne właściwości terenu, takie jak wzniesienia czy stoki, są dodatkowo urozmaicane specjalnie zaprojektowanymi przeszkodami. Rowerzysta ma wówczas do pokonania nie tylko stromy podjazd czy niebezpieczny zjazd, ale również kładki, obiekty do przeskoczenia i inne przeszkody.

Tak jak w przypadku DH, rower freeride wymaga solidnej konstrukcji, która pozwoli rowerzyście pokonać wszystkie utrudnienia trasy i bezpiecznie zakończyć przejazd. Od roweru DH różni się między innymi mniejszą odległością osi obu kół, czyli krótszą bazą kół, oraz mniejszym skokiem zawieszenia – często spotyka się rowery freeride z jednym amortyzatorem, a w downhillu amortyzatory są z reguły na obu kołach. Główka ramy w rowerach freeride jest zamontowana pod bardziej stromym kątem, co pozwala poprawić zwrotność roweru zwłaszcza w trudnych przejazdach, wymagających doskonałego opanowania jednośladu.

W sklepie Bikseter.pl znajdziesz rower freeride z obu popularnych odmian:

  • Hardtail – wyposażony w prostsze zawieszenie (sztywną ramę), cechujący się niższą wagą, bardziej zwrotny i uniwersalny,
  • Full suspension – posiada pełne zawieszenie, dzięki czemu umożliwia pokonywanie trudnych podjazdów i zjazdów przy większej prędkości, jednak jest cięższy.

Wybierając rower freeride czy do jazdy downhillowej warto kierować się swoim komfortem oraz bezpieczeństwem, jakie zapewnia dobrej jakości sprzęt. Osoby początkujące nie muszą zaczynać od ciężkich i nieco trudniejszych w prowadzeniu „fulli”. Zaczynając swoje próby z DH czy freeridem od hardtaila można stopniowo przyzwyczajać się do jego specyfiki, a stopniując trudność tras można doskonalić swoją technikę.

Aby zapewnić sobie bezpieczeństwo na trudnych zjazdach polecamy także wybór kasku do jazdy downhillowej, przypominającego kask motocyklowy. Zabudowana konstrukcja chroni nie tylko skalp, ale również potylicę, część karku, skronie oraz szczękę, dzięki czemu nawet poważne upadki mogą mieć mniejsze konsekwencje.

W sklepie Bikester.pl znajdziesz rowery zarówno do jazdy downhill, jak i do mniej formalnego stylu freeride. Nasze rowery przygotowane są z doskonałych materiałów – lżejszego aluminium lub wytrzymałej stali chromowo-molibdenowej. Wszystkie elementy wyposażenia roweru przygotowywane są z myślą o trudnych warunkach, jakie panują na trasach tego typu. Dzięki temu możesz liczyć na swój jednoślad. Nasz sklep zapewnia doskonałej jakości sprzęt od liderów branży. Znajdziesz tu zarówno rowery, jak i poszczególne części osprzętu.