Zapięcia rowerowe – tylko pewne rozwiązania dają poczucie bezpieczeństwa
Perfekcyjne zabezpieczenia nie istnieją, ale połączenie dobrej jakości zapięcia, odpowiedniego miejsca parkowania i sposobu przypinania roweru znacząco utrudni złodziejom potencjalną kradzież. Należy pamiętać, że każdy rower wymaga odpowiedniego zapięcia. Ogólna zasada mówi, że wartość zapięcia powinna wynosić ok. 10% ceny roweru. Ważniejsza niż cena jest jednak konstrukcja zapięcia. Za najbezpieczniejszy wariant eksperci wciąż uważają solidne u-locki uznanych producentów, takich jak Abus, Kryptnite czy Trelock. Zaraz potem wymieniane są popularne zapięcia składane największych marek, ale także ciężkie zapięcia łańcuchowe dają dobre zabezpieczenie. Linki i spirale powinny być stosowane w miejscach narażonych na kradzież raczej jako zapięcie dodatkowe lub awaryjne. Inaczej niż jest to w przypadku pozostałych części roweru – w kwestii zapięć obowiązuje zasada: duża masa to dobry znak.