Nie możesz zobaczyć bezpiecznego okna PayPal w Twojej przeglądarce?

Kliknij tutaj
Możesz otworzyć je ponownie i zakończyć swoje zamówienie.

Prosimy o chwilę cierpliwości. Twoje zamówienie jest przetwarzane.


Dętki

(186 Produkty)

  Przeznaczenie

Wybrany:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

  Rozmiar koła (Inch)

Wybrany:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

  Rodzaj wentyla

Wybrany:
  •  
  •  
  •  

  Waga (g)

  • 5 450

  Marka

Wybrany:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

  Cena (zł)

  • -
    Wznów

  Opinie klientów

Wybrany:

Dopasowane dętki rowerowe do każdego rozmiaru koła

Od czasu, kiedy pan Dunlop w 1888 r. opatentował wynalezione przez siebie opony rowerowe, dętki utrzymują powietrze w naszych oponach. Dętki zazwyczaj wykonane są z kauczuku butylowego, potocznie zwanego "gumą", która jest praktycznie hermetyczna, giętka i wytrzymała. Dla osób ambitnych i sportowców istnieją dętki wykonane z lateksu - są lżejsze i bardziej elastyczne, ale wymagają regularnego pompowania, a wszelkie pęknięcia można załatać jedynie z zestawem naprawczym. Rozmiar dętki określony przez producentów jest na ogół w systemie ETRTO. Dętki powinny być tak dobrane, aby pasowały do średnicy i szerokości opony. Przy wyborze wentyla radzimy pozostać przy wcześniej używanym - zawór samochodowy (AV) i zawór Dunlop (DV) potrzebują większego otworu w obręczy niż zawór Sklaverand (SV).

Sortuj
Strona 1 z
4
 
Sortuj
Strona 1 z
4

Wybierz najlepszą dętkę rowerową dopasowaną do stylu jazdy

Dętki rowerowe są komorami z elastycznego materiału, które umieszczane są między oponą, a obręczą koła. Do ich produkcji używa się głównie gumy lateksowej lub butylowej. Jedyną częścią dętki, która jest widoczna już po jej zamocowaniu jest wentyl – umiejscowiony wewnętrznie element umożliwiający pompowanie.

Napompowana dętka rowerowa zapewnia oponie odpowiedni kształt – wypełnia szczelnie wolną przestrzeń i dzięki temu opona utrzymuje się na kole.

Rodzaje dętek

W asortymencie sklepowym spotkać się możemy z dętkami tradycyjnymi lub lekkimi.
Tradycyjna dętka Lekka dętka
Odporna na zniszczenia Łatwiejsza do przebicia
Niska cena Wyższa cena
Rzadziej trzeba je pompować Częściej trzeba je pompować
Są cięższe Są lżejsze (ok. 50-80 g przewagi nad tradycyjną)

Z powyższego zestawienia jednoznacznie widać, że dętki lekkie mają przewagę nad zwykłymi jedynie gdy przyrównamy ich wagę. Dla większości kolarzy amatorów ten parametr jest mało istotny, dlatego dla zwykłego kolarstwa polecane są raczej tradycyjne dętki. Lekkie dętki są wybierane przez osoby, uprawiające profesjonalne kolarstwo szosowe, w którym każdy gram decyduje o możliwości rozpędzenia roweru do większych prędkości.

W Bikester.pl znajdziesz zarówno tradycyjne jak i lekkie dętki. Sprawdź naszą ofertę dętek wiodących producentów.

Dętka rowerowa

Ciśnienie w oponie powinno być zgodne z zakresem, jaki jest zalecany na bocznej ścianie opony. Warto dobrze dopasować ciśnienie do stylu jazdy – zbyt niskie ciśnienie powoduje obciążenia obręczy, ale zwiększa komfort jazdy po wybojach i drobnych nierównościach. Natomiast zbyt mocne napompowanie dętki zmniejsza komfort jazdy, ale zabezpiecza oponę przed uszkodzeniem i jest konieczne w przypadku osób cięższych.

Warto jednak pamiętać, że ciśnienie w dętkach zależy także od stylu jazdy i rodzaju dętki. Im cieńsza dętka tym większe ciśnienie powinno się w niej stosować. Wpływa ono nie tylko na komfort jazdy, ale i na bezpieczeństwo. Cienka dętka jest narażona na łatwiejsze uszkodzenia, dlatego aby im zapobiec, warto mocniej ją napompować.

Kilka podstawowych zasad:

  • Jazda szosowa – lekka dętka,
  • Jazda górska – niższe ciśnienie,
  • Gruba opona – niższe ciśnienie,
  • Większa masa rowerzysty – wyższe ciśnienie,
  • Jazda z obciążeniem – wyższe ciśnienie.

Rodzaje wentyli w dętkach

Zależnie od producenta możemy się spotkać z różnymi rodzajami wentyli. Jest to kwestia o tyle ważna, że determinuje ona wybór pompki rowerowej oraz ma wpływ na łatwość pompowania. Ponadto rodzaj wentyla może zależeć także od rodzaju dętki i jej zastosowania – inne znajdziemy w dętkach do jazdy górskiej, inne w tych do jazdy szosowej.

W dętkach rowerowych można zobaczyć trzy podstawowe rodzaje wentyli:

  1. Wentyl Dunlop – klasyczny wentyl, obecnie jest rzadziej stosowany. Aby spuścić powietrze z dętki z takim wentylem trzeba wykręcić cały wkład i go wyjąć.
  2. Wentyl samochodowy – obecnie najpopularniejszy. Zgodnie z nazwą, ten rodzaj wentylu można napompować za pomocą pompki samochodowej. Gdy chcemy spuścić powietrze z dętki wystarczy wcisnąć wentyl odrobinę do środka.
  3. Wentyl włoski (Presta) – z uwagi na małą średnicę wentylu, jest on często stosowany w dętkach o mniejszej szerokości – w rowerach szosowych i trekkingowych. Aby spuścić powietrze – odkręca się zaworek wentylu i naciska go. Gdy chcemy napompować dętkę z takim rodzajem wentylu – odkręcamy wentyl o 1-2 obroty. Jeżeli chcemy napompować dętkę z takim wentylem pompką samochodową – konieczne będzie użycie przejściówki.
Bogaty wybór dętek rowerowych o różnych zastosowaniach i wentylach znajdziesz na Bikester.pl.


Potrzebujesz pomocy?
Skontaktuj się z naszymi ekspertami: Pon. - Pt.: 10 - 18
022 481 05 01
Newsletter
Zapisz się w celu otrzymania 50 zł zniżki na zakupy,
kodów rabatowych i spersonalizowanych zniżek.4
Zadowoleni klienci
Z chęcią podzielimy się z Tobą naszym doświadczeniem.
Wyślij do nas wiadomość tutaj.
Napisz opinię