Opis
Shimano Dura-Ace WH-R9270-C60-TU Wheel Set CL E-Thru TL 12-speed 12x100/142mm
Opis tego produktu został przetłumaczony automatycznie. Za ewentualne błędy przepraszamy.
Idealna na płaskie etapy lub jazdę na czas, opona DURA-ACE C60 skupia się na wydajności aerodynamicznej i sztywności bocznej. Nowa piasta, sztywniejsze szprychy i wysokoprofilowe obręcze, dzięki specjalnej konstrukcji, dają rowerzyście możliwość większego nacisku na drogę podczas pokonywania zakrętów i sprawiają, że każda uncja mocy jest przekształcana w ruch do przodu.
Podobnie jak cała gama kół DURA-ACE, nowy model C60 został zaprojektowany od podstaw na nowo. W przeciwieństwie do modeli C36 i C50, gama C posiada specjalną konstrukcję przedniej piasty i wykorzystuje wzór sznurowania OPTBAL 2:1 celu zwiększenia wytrzymałości bocznej. W kołach C zastosowano również sztywniejsze szprychy o średnicy 1,8 mm zamiast 1,5 mm.
Testowane przez zawodowych kolarzy Shimano, ulepszona sztywność boczna kół C pozwala na większy nacisk na drogę podczas pokonywania zakrętów. Poprawia również prowadzenie przy dużych prędkościach. Ponadto, obręcze testowane w tunelu aerodynamicznym o wysokim profilu oferują bardziej stabilny przekrój poprzeczny przy większych prędkościach, co jest korzystne zwłaszcza dla specjalistów jazdy na czas, triatlonistów i sprinterów.
ZAMEK CENTRALNY
System CENTER LOCK tarczy hamulcowej z profilem wielozębnym i pierścieniem zabezpieczającym ułatwia montaż. Taki system mocowania za pomocą pierścienia mocującego umożliwia szybki montaż i demontaż tarczy hamulcowej, a tym samym oszczędność kosztów serwisowych. Ponadto pewne osadzenie na profilu wielozębnym zapewnia większą precyzję i wytrzymałość, zwiększając skuteczność hamulca.
D2
Na charakterystykę aerodynamiczną ma wpływ kierunek wiatru. Opracowując obręcz D, inżynierowie SHIMANO wzięli pod uwagę zarówno wiatr czołowy jak i boczny, aby osiągnąć optymalne osiągi w rzeczywistych warunkach jazdy. Szeroko zakrojone testy prototypów w tunelu aerodynamicznym i na drodze dowiodły, że szeroki kształt obręczy z głębokim łożem opony sprawdza się najlepiej w wielu różnych warunkach. Przy kątach odchylenia od 0 do 15 stopni, profil obręczy SHIMANO D redukuje opór powietrza lepiej niż inne obręcze aero. Taka konstrukcja obręczy zwiększa również sztywność boczną koła i zapewnia lepszą zgodność pionową, co daje większą kontrolę, komfort i trwałość na drodze.
OPTBAL
Szerokość kasety we współczesnych kołach powoduje brak równowagi naprężeń w konwencjonalnych systemach szprychowych 1:1. Ten brak równowagi jest spotęgowany przez 12-biegową kasetę, która wywiera prawie dwukrotnie większy nacisk na szprychy po prawej stronie. W pewnych okolicznościach szprychy o dużym i małym naciągu mogą się złamać lub poluzować. Niezrównoważone napięcie wpływa na trwałość i wytrzymałość. Konstrukcja OPTBAL wyrównuje naprężenie szprych, poprawiając sztywność i wytrzymałość koła, dzięki czemu jest ono bardziej wytrzymałe.
E-THRU
Beznarzędziowy system osi przelotowej optymalizuje sztywność i rozkład masy oraz umożliwia łatwą obsługę dzięki niezawodnemu wewnętrznemu mechanizmowi krzywkowemu. System osi przelotowej 15 mm jest o 15% bardziej sztywny skrętnie i o 25% sztywniejszy w kierunku poprzecznym niż konwencjonalny system osi przedniej z szybkozamykaczem 9 mm. Wysoka sztywność jest zapewniona dzięki optymalnemu wyważeniu. System piasty osi E-THRU minimalizuje skręcanie zawieszenia, a jednocześnie jest lekki i umożliwia pokonywanie ostrych zakrętów z dużą prędkością.
Szczegóły
- Odpowiednie dla tarcz hamulcowych 140 mm