Rowerowy sklep online
Jesień w siodełku | Spraw sobie nowy rower z dostawą pod Twoje drzwi

Rowery Cyclocross

9 Artykuł
Filtr
Resetuj

Rozmiar koła

  • 28 9

Rodzaj hamulca

  • hydrauliczny hamulec tarczowy 8
  • mechaniczny hamulec tarczowy 1

Seria

  • Bombtrack Tension 1
  • Cube Cross 6
  • GIANT TCX 1
  • Liv Brava Advanced 1

Ilość biegów

Przerzutki - Marka

  • Shimano 6
  • Sram 3

Rodzaj materiału

  • Aluminium 3
  • włókno węglowe 6

Waga w kg

kg
kg

Kolor

  • szary
  • niebieski
  • biały
  • czarny
  • turkusowy
  • srebrny

Cena

do

Opinie klientów

  • 1
Sortuj
Najbardziej popularne Aktualności Najlepsza ocena Najwyższe ceny Najniższe ceny Najwyższy rabat
Filtr
Sortuj
Najbardziej popularne Aktualności Najlepsza ocena Najwyższe ceny Najniższe ceny Najwyższy rabat
Cube Cross Race Pro, niebieski
Cube Cross Race Pro, niebieski niebieski
Nowość
Cube
Cross Race Pro, niebieski
7.749,00 zł
  • Warianty: 53cm (28")
Liv Brava Advanced Pro 2 Kobiety, czarny/niebieski
Liv Brava Advanced Pro 2 Kobiety, czarny/niebieski czarny/niebieski
Liv
Brava Advanced Pro 2 Kobiety, czarny/niebieski
12.149,00 zł
  • Warianty: XS | 49cm (28")
Bombtrack Tension 2, srebrny/turkusowy
Bombtrack Tension 2, srebrny/turkusowy srebrny/turkusowy
Bombtrack
Tension 2, srebrny/turkusowy
13.279,00 zł 13.049,00 zł
  • Warianty: XL | 59cm (28")
Giant TCX Advanced Pro 1, czarny
Giant TCX Advanced Pro 1, czarny czarny
Wyjątkowo lekki: 7.67 kg
Giant
TCX Advanced Pro 1, czarny
17.099,00 zł
  • Warianty: XL | 56,5cm (28")
Cube Cross Race C:62 SL, biały
Cube Cross Race C:62 SL, biały biały
Cube
Cross Race C:62 SL, biały
13.499,00 zł
  • Warianty: 53cm (28")
Cube Cross Race, szary
Cube Cross Race, szary szary
Cube
Cross Race, szary
5.749,00 zł
  • Warianty:
Cube Cross Race C:62 Pro, szary
Cube Cross Race C:62 Pro, szary szary
Cube
Cross Race C:62 Pro, szary
10.499,00 zł
  • Warianty:
Cube Cross Race C:68X TE, czarny
Cube Cross Race C:68X TE, czarny czarny
Cube
Cross Race C:68X TE, czarny
22.999,00 zł
  • Warianty:
Cube Cross Race C:68X SLT, biały
Cube Cross Race C:68X SLT, biały biały
Cube
Cross Race C:68X SLT, biały
20.499,00 zł
  • Warianty:

Cyclocross – definicja

Cyclo-cross, czyli kolarstwo przełajowe jest dyscypliną rowerową, która w skuteczny sposób łączy popularne cross-country z kolarstwem szosowym. Cyclo-cross wywodzi się z Belgii, gdzie uznawany jest za jeden ze sportów narodowych. Oprócz Belgii, zawody z kolarstwa przełajowego popularne są w Holandii, Francji, Czechach i Stanach Zjednoczonych. Formuła cyclo-cross jest bardzo widowiskowa. Zawodnicy zmagają się ze stosunkowo krótkimi trasami, których cechą charakterystyczną są technicznie trudne odcinki, które niekiedy zmuszają uczestników do przenoszenia roweru ponad przeszkodami. Całości towarzyszy nieodłączny duch rywalizacji, który sprawia że ta dyscyplina jest tak widowiskowa dla osób postronnych. Nietypowy zdaje się być także sam sezon, w jakim odbywają się oficjalne imprezy – punktowane w klasyfikacjach generalnych zawody mają miejsce w okresie od września do lutego. Cyclocross traktowany jest więc często jako uzupełnienie treningu dla kolarzy szosowych, którzy chcą urozmaicić swoje treningi tlenowe zimą.

Rowery cyclocross

Rowery cyclocross

Rowery przeznaczone do uprawiania kolarstwa przełajowego przypominają z wyglądu klasyczny pojazd szosowy. Bazowy komponent – rama – różni się jedynie kilkoma kosmetycznymi poprawkami, z których najważniejszą jest baza kół. To właśnie koła są największym wyróżnikiem roweru przełajowego. O ile rozmiar obręczy 28” jest dokładnie taki sam jak w szosie, opony różnią się znacznie. Ich maksymalna szerokość (dopuszczalna w oficjalnych zawodach) wynosi 33mm. Ponadto, inny jest też bieżnik, który w rowerze przełajowym jest zdecydowanie bardziej agresywny.

Kolejną różnicą, która dostrzegalna jest już na pierwszy rzut oka są hamulce. Ze względu na czynniki, jakie występują na trasach cyclo-cross (takie jak błoto czy szuter), klasyczne hamulce Cantilever, powszechnie występujące w rowerach szosowych po prostu się nie sprawdzają. Przy konstrukcjach przełajowych w ich miejsce przewidziano rozwiązanie zapożyczone z rowerów MTB – hamulce tarczowe. Zarówno te mechaniczne (na linkę), jak i hydrauliczne (działające za pomocą specjalnego płynu i preferowane przez zawodowców) są dużo bardziej skuteczne w obliczu błota czy nawet zwykłej wilgoci.

Ostatnim wyróżnikiem, jaki wyróżnia się w rowerze przełajowym na tle szosowego, są przełożenia. Charakterystyka jazdy w przełajach nie wymaga od zawodników skrajnie dużych prędkości, dzięki czemu nie ma potrzeby zastosowania największych przełożeń. Aktualnie firma SRAM proponuje rozwiązanie polegające na zastosowaniu jednej zębatki z przodu, co całkowicie eliminuje przednią przerzutkę.

Cechy charakterystyczne rowerów przełajowych

Rowery cyclocross, niezależnie od różnic w konstrukcji, mają jedną, wspólną cechę – są ponadprzeciętnie wytrzymałe. Jednym z podstawowych wyróżników każdej trasy przełajowej są relatywnie duże obciążenia, na jakie narażeni są zawodnicy i ich pojazdy. Pokonywanie schodów, płotków czy ostrych zakrętów w trudnym terenie testuje współczesne rowery do granic wytrzymałości. Rowery przełajowe stanowią więc dobry przykład udanego kompromisu pomiędzy niską wagą, a wytrzymałością produktu.

Ponadto, analizując wszystkie słabe i mocne strony rowerów cyclocross nie sposób oprzeć się wrażeniu, że jest to pojazd niezwykle uniwersalny. Dzięki zapożyczeniom z szosy, otrzymujemy ergonomię, która pozwala nam skutecznie się przemieszczać nawet na dalszych dystansach. Z kolei zastosowanie szerszej opony i hamulców tarczowych sprawia, że na rowerze przełajowym nie jesteśmy ograniczeni jedynie do równego asfaltu. Możemy z powodzeniem zjechać na leśną ścieżkę, czy pokonać pokaźnych rozmiarów krawężnik w centrum miasta. Zapraszamy do zapoznania się z szeroką ofertą rowerów crossowych, jaka dostępna jest na stronie Bikester.pl